کاربرد وازلین در زیبایی
کد خبر: ۱۶۷۵
تاریخ انتشار: 2015 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
گذشته از کاربردهای وازلین در آرایش صورت، وازلین کاربردهای فراوانی در زیبایی صورت دارد…
کاربرد وازلین در زیبایی


وازلین یکی از قدیمی ترین و در عین حال پرطرفدارترین مواد آرایشی است که بیشتر به منظور رفع خشکی پوست و برخی کاربردهای آرایشی استفاده می شود.
امّا گذشته از کاربردهای وازلین در آرایش صورت، وازلین کاربردهای فراوانی در زیبایی صورت دارد…

•    چسب مژه

کاربرد وازلین در زیبایی

آخر شب، برای کندن مژه های مصنوعی خیلی تقلا نکنید، چون برای پوست حساس دور چشم مضر است. وقتی جدا کردن مژه از روی پوست مشکل می شود، با کمک گوش پاکن، مقدار کمی وازلین به خط مژه ی خود بزنید.
چند دقیقه صبر کنید و سپس با دقت مژه را جدا کنید.

•     گوشواره

اگر همیشه گوشواره به گوش خود ندارید، وقتی بخواهید از آن ها استفاده کنید، ممکن است کمی دردناک باشد. قبل از انداختن گوشواره ها، کمی وازلین به لاله ی گوش خود بزنید تا اذیت نشوید.

•    کف پا

صندل های تابستانی حتی نرم ترین پوست پا را هم خشک و پوسته پوسته می کنند. قبل از خواب مقدار زیادی وازلین به کف پای خود بزنید و جوراب بپوشید تا صبح پاهای نرم تری داشته باشید.

•    رنگ و فرم پا

اگر کمی وازلین به پاهای خود بزنید، پوست پاها درخشندگی زیبایی به خود می گیرند. می خواهید پوست تان برنزه و درخشنده باشد؟ کمی وازلین را با پودر برنزه مخلوط کنید و روی پاها بمالید.


موها

اگر به صورت طبیعی موهای لختی دارید و یا از سشوار استفاده کرده اید، حتماً می دانید که خیلی از تارهای مو غیرقابل کنترل می شوند.
کمی وازلین به نوک موها بزنید تا این تارهای موی غیر قابل کنترل را کنترل کنید. مراقب باشید در استفاده از آن برای موها زیاده روی نکنید.

•    لاک ناخن

کاربرد وازلین در زیبایی


همه ی ما دوست داریم تعداد زیادی لاک ناخن داشته باشیم، اما درِ بعضی از این لاک ها خشک شده و دیگر باز نمی شود. کمی وازلین به دهنه ی شیشه ی لاک بزنید تا دفعه ی بعد بتوانید آن را به راحتی باز کنید.

•    مانیکور حرفه ای

کاربرد وازلین در زیبایی

قبل از لاک زدن، به پوست اطراف ناخن وازلین بزنید. وازلین از لک شدن پوست دور ناخن و چسبیدن لاک به آن جلوگیری می کند.

•    افزایش ماندگاری عطر

کاربرد وازلین در زیبایی

وازلین را به مچ دست ها و پشت گوش بزنید تا وقتی به این نقاط عطر می زنید، ماندگاری آن بیشتر شود.

•    موقع رنگ کردن مو

ماندن لکه های رنگ مو روی پوست اطراف موها، اصلاً ظاهر خوبی ندارد. امّا اگر مقدار کمی وازلین به پوست اطراف موها بزنید، رنگ مو به جای اینکه به پوست بچسبد، به وازلین می چسبد.

•    درمان پوست آفتاب سوخته

اگر یادتان رفت ضدآفتاب به پوست تان بزنید، آفتاب سوخته شدید، پوست تان می سوزد و دردناک است، به پوست تان وازلین بزنید. این کار به حفظ رطوبت پوست کم می کند و از پوسته ریزی بعد از آن جلوگیری می کند.

منبع:باغ دارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار