انفیه چیست + ضررها و خواص انفیه
کد خبر: ۱۶۵۱۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

انفیه چیست + ضررها و خواص انفیه

در طب سنتی و طب اسلامی اعتقاد بسیاری بر درمان از طریق عطسه کردن وجود دارد. متخصصان این طب بر این عقیده هستند که خداوند عطسه کردن را در بدن انسان قرار داده است تا بوسیله آن امراض را بتوان از آن خارج کرد. حال در این بین انفیه چیست و چه ارتباطی به عطسه دارد را بطور کامل در این مقاله بررسی خواهیم کرد

در طب سنتی و طب اسلامی اعتقاد بسیاری بر درمان از طریق عطسه کردن وجود دارد. متخصصان این طب بر این عقیده هستند که خداوند عطسه کردن را در بدن انسان قرار داده است تا بوسیله آن امراض را بتوان از آن خارج کرد. حال در این بین انفیه چیست و چه ارتباطی به عطسه دارد را بطور کامل در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

انفیه چیست + ضررها و خواص انفیه


انفیه چیست؟

انفیه پودری ساخته شده از چند گیاه دارویی است که با کشیدن آن داخل بینی، فرد شروع به عطسه می کند که اینکار موجب می شود مجاری بینی کاملا باز شده و بسیاری از بیماری های مرتبط با سر انسان بهبود یابد.


فواید عطسه

در طب اسلامی تاکید بسیاری به عطسه شده است و اعتقاد بر این بوده است که عطسه رطوبت اضافی بدن را خارج می کند و می توان در تعدادی از احادیث نیز این مورد را یافت. در یکی از این احادیث که از امام صادق (ع) نقل شده است: امام می فرماید عطسه بر بدن دوایی است که خداوند آن را نهاده است و بدن را از جذام، بادهای بدخیم، جلوگیری از جای گرفتن آب در چشم، باز کننده حفره های بینی و خروج مو از چشم ایمن می سازد. یا در حدیثی دیگر از امام علی (ع) نقل شده است که حضرت یاران خویش را به استفاده از انفیه ترغیب می فرمودند و می گفتند که درمان تمام امراض سر در عطسه کردن است.

خواص انفیه – درمان سینوزیت

استفاده صحیح از انفیه مناسب می تواند به درمان سینوزیت کمک کند. عطسه های شدید و به تعداد زیاد می تواند تمامی عفونت ها را از بدن خارج کند. حتما انفیه را از فروشگاه های معتبر گیاهان دارویی تهیه نمایید.
طرز تهیه انفیه در خانه

پایه اصلی انفیه سیاه دانه و گیاهی دیگری بنام کندش است که ظاهری سیاه رنگ دارد. برای تهیه انفیه مقداری از گیاه کندش را با دو برابر وزن آن سیاه دانه ترکیب و آسیاب می کنند و به عنوان انفیه استفاده می کنند. حتما به میزان مصرف تان انفیه بسازید چون مانده آن برای بدن مضر است.
مضرات انفیه

مضرات انفیه گزارش نشده است ولی زنان باردار، افرادی که مشکلات قلبی دارند و کسانی که جراحی انجام داده اند بهتر است از آن استفاده ننمایند.

سیمای سلامت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
1
6
چیزی به اسم طب اسلامی وجود خارجی ندارد بگویید طب ایرانی یا طب سنتی
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
بارها علما گفته اند چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد
اینکه بعضی ها از این طریق نون در میارند و با سلامتی و جون مردم درآمد کسب میکنن به جای خود و اینکه مردم خودشون رو به دست این خرافات بسپارند اشتباه دیگری ست
آخرین اخبار