رونالدو از تصمیمش در آینده می گوید
کد خبر: ۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: 2015 October 28    -    ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
bato-adv
bato-adv
رونالدینیو سال دیگر هم هست
خرگوشی که فوتبال را رها نمی‌کند

رونالدینیو می‌گوید همچنان قصد دارد به فوتبالش ادامه دهد.

گرمیو

رونالدینیو فوتبال را به صورت حرفه‌ای از تیم جوانان گرمیو شروع کرد؛ تیمی که یکی از بهترین‌های شهرش یعنی پورتو آلگره بود. نخستین مربی‌اش لوئیس فیلیپه اسکولاری بود. یعنی همان مربی که بعدها در کارش موفق به فتح جام جهانی 2002 شد. ستا 98 به تیم بزرگسالان باشگاه رفت و تا سال 2001 دراین تیم توپ زد. 145 بازی و 72 گل زده ماحصل کارش در گرمیو بود.

 

پاری‌سن‌ژرمن

دعوت به تیم ملی برزیل در 19 سالگی و همچنین درخشش در ترکیب تیم فوتبال گرمیو باعث شد تا اروپایی‌ها برای خریدش به تکاپو بیفتند. اگرچه پیشنهادهای بسیار خوبی برای او وجود داشت، اما به توصیه برادرش او را راه پاریس را در پیش گرفت و با عقد قراردادی 5 ساله به ارزش 5 میلیون یورو سر از پاری‌سن‌ژرمن درآورد. او دو فصل در این تیم بازی کرد و در مجموع 38 بار به میدان رفت. 25 گل زده و 18 پاس گل در کارنامه کاری‌اش در پاریس به ثبت رسیده است.

رونالدینیو در مدت حضورش در پاری‌سن‌ژرمن با لوئیس فرناندز، سرمربی تیم مشکلاتی داشت. این مربی مدعی بود که رونالدینیو بیش از حد درگیر ذرق و برق پاریس و مسائل حاشیه‌ای شده است.

درخشش در جام جهانی 2002 و بالا بردن جام باعث شد تا سیل پیشنهادات به سمت باشگاه پاریسی سرازیر شود. در تابستان 2003 بود که شرایط برای ترک کردن پایتخت فرانسه مهیا شد.

 

بارسلونا

در روز نوزدهم ژوئیه 2003، رونالدینیو با مبلغ 18 میلیون پوند به بارسلونا پیوست. خوان لاپورتا، رئیس وقت بارسلونا، ابتدا قول آوردن دیوید بکام را به هواداران داده بود، اما پیوستن بکام به رئال مادرید او را بر آن داشت که به دنبال رونالدینیو برود و دست آخر از سد رقبایی چون منچستریونایتد گذاشت و رونالدینیو را به خدمت بارسا درآورد. بدین ترتیب رونالدینیو به تیمی رفت که قبلاً برزیلی‌های بسیاری را داشته؛ ستارگانی همچون اواریستو، روماریو، رونالدو و ریوالدو.

ستاره برزیلی در همان نخستین روزهای حضورش در بارسا نشان داد بازیکنی فوق‌العاده است. در روز نوزدهم نوامبر 2005 هنرنمایی رونالدینیو و به‌ثمر رساندن دو گل در پیروزی سه بر صفر بارسلونا مقابل رئال مادرید باعث شد تا هواداران رئال بایستند و برایش دست بزنند. رونالدینیو در سال‌های 2004 و 2005 پیشرفت عجیبی داشت و به‌عنوان بهترین بازیکن اروپا و بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شد. رونالدینیو سومین فوتبالیست برزیلی تاریخ است که عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را به‌دست آورد. رونالدینیو در مجموع 5 فصل برای بارسلونا بازی کرد. روزهای پایانی حضورش همراه بود با انتقادهای شدید و تند. یک بار وقتی در کنار ساحل مشغول تفریح و استراحت بود، شکار دوربین عکاسی شد. عکس چاپ شده در روزنامه انتقادهای اخیر را تایید می‌کرد. رونالدینیو چاق شده بود! موضوعی که خودش آن را به شدت تکذیب می‌کرد. این فشارها باعث شد تا در پایان فصل 8-2007 از نوکمپ برود. او در مدت حضورش در بارسا، 207بازی و 94 گل زده را در کارنامه‌اش به ثبت رساند.

 

میلان

در روز هفدهم ژوئیه 2008 رونالدینیو با امضای قراردادی 3 ساله به ارزش 21 میلیون یورو از بارسلونا جدا شد و به میلان رفت. او تمامی سه فصل از قراردادش را در سن‌سیرو ماند و در 95 بازی 26 گل هم به ثمر رساند.

 

فلامینگو

در سال 2011 رونالدینیو به لیگ برتر برزیل بازگشت، اما و پیراهن فلامینگو را برتن کرد. در این تیم پیراهن شماره 10 و بازوبند کاپیتانی به او رسید تا مشخص شود که او هنوز در برزیل مقبول است. در دو فصل حضورش در این تیم، 71 بازی و 28 گل را در کارنامه‌اش ثبت کرد.

 

اتلتیکو مینیه‌رو

رونالدینیو پس از جدا شدن از فلامینگو به اتلتیکو مینیه‌رو پیوست. او از سال 2012 تا 2014 در این تیم توپ زد. رونالدینیو با پوشیدن پیراهن شماره 49 به نوعی به مادرش ادای احترام کرد؛ چراکه سال تولد مادرش 1949 است. 71 بازی و 28 گل حاصل کارش در دو فصل بازی در مینیه‌رو بود.

 

کوئرتارو

رونالدینیو گویا قصد ندارد از دنیای فوتبال حداحافظی کند. او شاید می‌خواهد راهی را برود که ریوالدو رفته! به همین دلیل فصل گذشته را در یک تیم مکزیکی بود و البته عملکرد خوبی نداشت. فصل پیش او در 21 بازی تنها 5 گل به ثمر رساند و رفتار و اخلاقش هم کمی از حرفه‌ای‌گری به دور بود. رونالدینیو در این تیم مکزیکی هم پیراهن شماره 49 را بر تن کرد.

 

تیم ملی

رونالدینیو در رده‌های سنی مختلفی برای برزیل بازی کرده است. او در سال 1996 در تیم زیر 17 سال توپ زد. 6 بازی ملی و 2 گل زده ماحصل کارش بود. در سال 1999 در تیم زیر 20 سال بود و 5 بازی و 3 گل زده را به کارنامه‌اش افزود. بین سال‌های 1999 تا 2005 نیز در ترکیب تیم ملی زیر 23 سال 27 بازی و 18 گل زده داشت. البته او از سال 1999 به تیم ملی دعوت شد. رونالدینیو هنوز به صورت رسمی از تیم ملی خداحافظی نکرده و خیلی امید داشت که در جام جهانی 2010 بار دیگر به ترکیب سلسائو بازگردد، اما دونگا از این کار طفره رفت. حتی با آمدن اسکولاری این شایعه به وجود آمد که او شاید بخواهد رونالدینیو را به تیم ملی برگرداند، اما ستاره پیشین تیم ملی در شرایطی قرار نداشت که بتوان از او برای حضور در تیم ملی دعوت کرد.

 

حامیان مالی

رونالدینیو قراردادهای بزرگ و خوبی را با چندین شرکت منعقد کرده بود. او در سال 2006 با 19 میلیون دلار، پردرآمدترین بازیکن سال شناخته شد و ستارگانی همچون دیوید بکام و تیه‌ری آنری را پشت سر گذاشت. از جمله شرکت‌ها و برندهایی که رونالدینیو با آن‌ها قرارداد امضا کرده بود می‌توان به نایکی، پپسی، کوکاکولاو شرکت هنرهای الکترونیکی که سری بازی‌های فیفا را تولید می‌کند اشاره کرد.

 

ازدواج

رونالدینیو با ژاناینا مندس ازدواج کرد و در روز 25 فوریه سال 2005 میلادی صاحب فرزند پسری شد که نامش را به احترام پدربزرگش ژوآئو گذاشت.
تماشاگر
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv