نبود سواد رسانه‌ای یا ذوق و شوق برای تخریب؟
کد خبر: ۱۵۴۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

نبود سواد رسانه‌ای یا ذوق و شوق برای تخریب؟

در مورخ ۳۰ مرداد ۹۸ در بین اکثریت کانال‌های خبری تلگرامی و غیر تلگرامی تلاش گسترده‌ای برای تمسخر پزشکان و سازمان نظام پزشکی با اشاره به نامه‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی به سازمان امور مالیاتی صورت گرفت.

تمسخر و استهزا به انواع مختلفش و از سوی افراد و خبرنگاران مختلف که عمدتا با کپی برداری از هم سعی در ارائه مطلبی مشترک داشتند.

باور کنید بجد می گویم اکثریت کانال‌های خبری نامه را به دقت نخواندند و یا نخواستند بخوانند و متوجه مفهومش بشوند.. و این نشان دهنده خطر بزرگی است که کشورمان را تهدید میکند و ان هم خبر رسانی کذب و اشاعه دروغ و یا نبود سواد رسانه‌ای کافی است.

برای روشن شدن مطلب به موارد زیر اشاره می کنم.

الف: آیا می‌دانید که پایانه فروشگاهی با کارت خوان معمولی متفاوت است؟

ب: آیا می‌دانید که تنها صنفی که در کشور ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی بجای کارت خوان معمولی شده اند پزشکان هستند؟

پ: آیا می‌دانید که ثبت پایانه فروشگاهی برای پزشکان در سایت سازمان امور مالیاتی اجباری شده است؟

ت: آیا می‌دانید هیچ کدام از کارت خوان‌های معمولی که در دکه‌ها و بقالی‌ها و وانتی‌های سر کوی و برزن که میبینید در سایت سازمان امور مالیاتی ثبت نشده و اجباری به ثبت ان‌ها نبوده است؟

ث: آیا می‌دانید روند ثبت پایانه فروشگاهی در سایت سازمان امور مالیاتی فرایندی نسبتا پیچیده و نیاز به دریافت کد رهگیری میباشد که اکثر اوقات سایت جواب مناسب نمیدهد و پزشکان سردرگم شده اند؟

ج: آیا می‌دانید پزشکان موافق کارت خوان هستند، اما به شدت مخالف تبعیض بین صنف پزشکی و بقیه صنوف هستند؟ الزام استفاده از پایانه فروشگاهی و ثبت ان در سایت سازمان امور مالیاتی اگر خوب است (که معتقدم خوب است) چرا برای تمام اقشار و اصناف نباشد و تنها برای پزشکان باشد.. پزشکانی که به قول مدیر کل امور مالیاتی ۹۸ درصد خوش حساب بوده اند؟

آیا نامه را به دقت خوانده اید و مطمئن هستید که ذوق و شوق شما برای بهانه پیدا کردن به جهت تخریب جامعه پزشکی مانع درک شما از مفهوم درخواست نامه مبنی بر اموزش نحوه ثبت پایانه فروشگاهی و نه استفاده از کارت خوان معمولی نشده است؟

در این نامه آمده است: "دستور فرمایید ضمن هماهنگی مورد لزوم با بانک مرکزی و ایجاد زیرساخت لازم و رعایت حقوق شهروندی در آموزش اعضای سازمان، تا زمان امکان ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروش به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان مالیاتی، اشنایی اولیه مودیان با روند ثبت کارتخوان واستفاده از آن این امر به تعویق افتاده و در این فرصت با هماهنگی لازم و اموزش مناسب که در جلسات مشترک که تدوین خواهد اطلاع رسانی به شکل کامل انجام شود."

براستی علت این برداشت غلط چیست؛ نبود سواد رسانه‌ای یا ذوق و شوق برای تخریب همه جانبه؟!
پیمان کمالی حکیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Germany
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
خسته نباشی آقای دکتر
آخرین اخبار