کارگران از ترس بیکاری مجبور به امضا قرارداد‌ها می‌شوند
کد خبر: ۱۴۳۳۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

کارگران از ترس بیکاری مجبور به امضا قرارداد‌ها می‌شوند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: کارگران به واسطه از خودگذشتگی و ترس از بیکاری، مجبور به امضای برخی قرارداد‌ها هستند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در سی امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید، اظهار کرد: بیکاری اصفهان از میانگین کشوری ۲.۵ درصد بیشتر است، بنابراین باید نگاه ویژه تری به این استان داشت.

وی در خصوص قرارداد‌های کارگران، گفت: کارگران به واسطه از خودگذشتگی و ترس از بیکاری، مجبور به امضای برخی قرارداد‌ها هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: متاسفانه با برخی کارگران قرارداد‌هایی امضا می‌شود و بعضا در حق این قشر ظلم می‌شود و امنیت شغلی آن‌ها را می‌گیرد، اما کارگران به واسطه از خودگذشتگی و ترس از بیکاری مجبور به امضای برخی از قرارداد‌ها هستند.

وی تصریح کرد: برخی از کارگرانی که درصدد بازنشستگی هستند اعتراضاتی مبنی بر در نظر گرفته نشدن سختی کار خود دارند و باید گفت متاسفانه بازرسان مربوطه وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: لازم می‌دانم از مجموعه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر کنم، اما باید به قشر کارگر رسیدگی بیشتری شود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: باید گفت پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و همیشه جایگاه آنان را بزرگ می‌دانستند، در نتیجه باید نگاه ویژه‌ای به قشر کارگر شود و بنده قدر زحمات کارگران را می‌دانم و اگر مشکلات این قشر در مجلس قابل حل باشد، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
4
لعنت بر بیکاری ، واقعا" روح و روان آدم داغون میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
1
0
کارفرما ها هم مجبورند چاره ای ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
1
0
من یک سوال دارم یک نفر مطلع و مسئول جواب بدهد

یک نفر بیکار است و آهی در بساط ندارد و به سبب فقر شدید در حال مرگ است
من یک کار دارم که ماهی 2 میلیون درآمد دارم. حاضرم اینکارم را با آن فرد قسمت کنم و ماهی یک میلیون از درآمدم را به او بدهم. نصف و نصف . یک میلیون من یک میلیون او
حالا قانون کار میگوید نخیر تو باید به او مثلا یک میلیون سیصد هزار بدهی ( حداقل حقوق )
نتیجه اینکه من کارم را به او نمیدهم و او هم از فقر و گرسنگی خواهد مرد.
نتیجه قانون کار همین است؟
آخرین اخبار