چند درصد از کودکان سرطان خونی امید به بهبودی دارند؟
کد خبر: ۱۳۸۸۵
تاریخ انتشار: 2015 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

چند درصد از کودکان سرطان خونی امید به بهبودی دارند؟

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان گفت: «سالیانه حدود 3 هزار بیمار جدید تحت پوشش انجمن قرار می‌گیرند و اگر این آمار را به صورت تجمعی در نظر بگیریم، از آنجاکه برخی از این بیماران فوت می‌کنند و بخشی از آن‌ها درحال درمان هستند، از سال 78 تا امروز قریب به 20 تا 25 هزار کودک هستند که درگیر جنبه‌های مختلف سرطانی هستند.»


محمد فرانوش با بیان اینکه درمان‌های سرطان پیش از این باعث می‌شد تمام سلول‌ها که بخشی از آن‌ها سالم بودند، از بین بروند، گفت:« این درمان‌ها در برخی افراد منجربه بهبودی و در برخی منجربه عود سرطان می‌شد که ما را مجبور می‌کرد به اشکال دیگر این افراد را تحت درمان قرار دهیم. اما هم اینک درمان‌ها هدفمند شده و داروهایی که ساخته می‌شود، مختص به یک نوع خاص از سلول‌های سرطانی هستند و فقط آن سلول مشخص را از بین می‌برند. »

وی ادامه داد: «در هر سلول بدن یک سری آنتی بادی‌ها وجود دارد که به عنوان شناسه یا شاخص درنظر گرفته می‌شوند. این داروها شاخص را شناسایی می‌کنند و آن سلول خاص را از بین می‌برند.»


فرانوش تصریح کرد: «روش‌های رادیوتراپی جدید و داروهای جدیدتر تشخیص زودرس بیماری از این نوع هستند. امروزه سرطان آن طور که تصور می‌شود کشنده نیست. یعنی اگر بخواهیم طبق آمار بیان کنیم، 85 درصد کودکان مبتلا به سرطان خون بعد از درمان بهبود می‌یابند و به زندگی طبیعی خود باز می‌گردند. در مورد سرطان مغز حدود 65 درصد کودکان می‌توانند یک عمر طبیعی داشته باشند. سایر سرطان‌ها نیز در حدود 50 تا 70 درصد احتمال اینکه بتوانند به یک زندگی سالم برسند، وجود دارد.»

 
اخبار مرتبط:

    سرطان خون و مغز شایع‌ترین سرطان‌ها در بین کودکان
    سالانه 3500 کودک به سرطان خون مبتلا می شوند
    آیا داروهای رایج دیابت می‌توانند به مبارزه با سرطان خون کمک کنند؟
    آووکادو دشمن سرطان خون
    آوکادو ضد سرطان خون
    شانس ابتلا به سرطان خون در کودکان دارای پدرهای مسن بیشتر است
    تأثیر شیر مادر بر کاهش خطر ابتلا به سرطان خون در کودکان
    با خواص فراوان هویج آشنا شوید
    علائم سرطان خون
    شایع‌ترین بیماری در میان کودکان
سلامانه
آخرین اخبار