محصولات لبنی بیشترین فولات طبیعی را دارند
کد خبر: ۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار: 2015 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

محصولات لبنی بیشترین فولات طبیعی را دارند


یک کار‌شناس ارشد علوم صنایع غذایی گفت: از جمله مزایای فولات طبیعی کاهش کم خونی مادران باردار است و بیشترین فولات طبیعی در محصولات لبنی دیده شده است.

یونس نوجوان، درباره طرح تحقیقاتی پایان نامه‌اش با موضوع «توانایی تولید فولات به وسیله باکتری‌های اسید لاکتیک جدا شده از آش ترخینه» و خواص آن گفت: ما بر روی باکتری‌های لاکتیکی جدا شده از ترخینه تحقیقاتی انجام داده و توانایی تولید فولات یا اسید فولیک طبیعی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باکتری‌های موجود در ترخیه دارای اسید فولیک طبیعی به مقدار سه برابر نسبت به سایر تحقیقات انجام شده هستند.

وی در ادامه افزود: اسید فولیک دارای دو بعد طبیعی و صنعتی است که هر کدام از این دو محاسن و معایبی دارند اما معایبی که اسید فولیک صنعتی دارد در طبیعی وجود ندارد.

این کار‌شناس ارشد علوم صنایع غذایی تصریح کرد: البته جذب اسید فولیک صنعتی بیشتر از اسید فولیک طبیعی است اما معایبی در آن وجود دارد که از جمله آن مخفی کردن ویتامین B۱۲ است اما به شکل کلی مزایای شکل طبیعی آن بیشتر است و از جمله این مزایا کاهش کم خونی مادران باردار است که به جنین نیز منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که هر غذای دارای فولات طبیعی یا باکتری لاکتیکی برای بدن مفید است، افزود: مواد غذایی مانند جعفری، اسفناج، جگر، غلات و حبوبات دارای اسید فولیک طبیعی هستند که البته بیشترین فولات طبیعی در محصولات لبنی دیده شده است.

وی اظهار کرد: اگر بر روی باکتری‌های جدا شده از ترخینه کار شود، بهینه سازی صورت گرفته و به منظور رشد بیشتر، مواد غذایی لازم به باکتری‌ها داده شود می‌توان مقدار فولات بیشتری را برای انجام تحقیقات علمی تولید کرد.

ایسنا
آخرین اخبار