چرا مقبره بسیاری از امامزاده‌ها در مکان‌های صعب‌العبور قرار دارد؟
کد خبر: ۱۲۳۸۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

چرا مقبره بسیاری از امامزاده‌ها در مکان‌های صعب‌العبور قرار دارد؟

این سوال شاید به ذهن شما رسیده باشد که چرا مضجع برخی از امامزاده‌ها در اماکن سخت و صعب‌العبور قرار گرفته است. پاسخ این سوال یک حقیقت ناراحت‌کننده است. در زمان‌های گذشته فرزندان اهل‌بیت (ع) با خطرات جانی زیادی روبرو بودند. چون خلفای عموی و عباسی به‌دلیل نسبت آن‌ها با پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین (ع) از هیچ تهدیدی برای آزار آن‌ها دریغ نمی‌کردند. به همین دلیل امامزاده‌ها مجبور می‌شدند از پایتخت و مراکز شهر‌ها به حاشیه‌های دوردست روستا‌ها پناه ببرند تا در امان باشند؛ حتی گاهی از امامزادگان حین فرار از دست دشمنان در کوه و دشت‌های سخت و صعب‌العبور اقامت می‌کردند و همانجا از دنیا می‌رفتند. مردم مومنی هم که به این امامزادگان عشق می‌ورزیدند و نمی‌خواستند به ایشان آسیبی برسد، پیکر مطهر آن‌ها را در مکان‌های صعب‌العبور مثل کوهستان‌ها به خاک می‌سپردند تا از گزند دشمنان در امان باشند. پس به همین دلیل است که حتی در کوهستان‌ها نیز می‌توانید به زیارت امامزادگان بروید.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرید عزیز کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
2
خب که چی؟
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
1
1
بعد یک سوال چرا همه امازاده ها تو ایرانه
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
1
دقیقا همینطور است، امامزاده ها در واقع رهبران و سرداران نهضتهای شیعی بودند مانند علویان و مرعشیان و زیدیه که با خلفای بنی امیه و بنی عباس در جنگ بودند، بیشتر آنها به ایران می آمدند چون مناطق کوهستانی ایران پناهگاه آنها بود و اغلب ایرانیان نیز با خلفا در جنگ بودند و به همین دلیل قرابت و همراهی با شیعیان و امامزادگان داشتند، حتی می توان ادعا کرد مردم مازندران که بیش از دویست سال در برابر اعراب جنگیدند، اسلام نیاوردند ولی براحتی شیعه را پذیرفتند و شیعه شدند و اولین حکومت شیعه را تشکیل دادند و مرکزیت شیعه در جهان در مازندران بوده است و یکی از علتهای تعدد امامزاده ها در این مناطق همین است، شیعه از مازندران به گیلان و سپس اردبیل رفت و عمومیت یافت، امیدوارم آقای سلطان پاسخش را گرفته باشند، چون برخی کارشناس نمای ابله فکر می کنند همه امامزاده ها دارای گنج هستند، البته واقعیت این است که معدودی از امامزاده ها گنج داشته یا دارند که بیشتر آنها غارت شده است اما تشخیص امامزاده هایی که گنج دارند کار هر کس نیست و یک امر کاملا تخصصی است و علائم خاصی دارد که یک راز است و هرکس حتی باستانشناسان آنرا نمی دانند
آقای بایکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
"پس به همین دلیل است که حتی در کوهستان‌ها نیز می‌توانید به زیارت امامزادگان بروید."
نتیجه گیری شما در کلاس انشای یک بچه دبستانی قرار میگیرید.
کلا متن خیلی مبتدی بود. قطعا موضوع به این مهمی، شایسته تحقیق و متنی درخور است. اما نه چنین توضیحات پیش و پا افتاده ای.!!!
آخرین اخبار