زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: 2018 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برخی از محققان عمر استفاده از زیورآلات را با عمر انسان برابر می دانند و عقیده دارند که انسان های نخستین نیز از مواد و روش های مختلفی از زیورآلات استفاده می نمودند.

سالیان سال است که بسیاری از مردم در روی کره زمین از زیورآلات استفاده می کنند و استفاده از زیورآلات نقره نیز در بسیاری از جوامع رایج است. بسیاری از کسانی که به نقره و درخشندگی بی نظیر آن علاقه دارند سعی می کنند حتما یک گردنبند، انگشتر و حتی گوشواره داشته باشند که از نقره تهیه شده باشد. این علاقه به زیورآلات سبب شده تا بسیاری از کارشناسان قدمت گرایش بشر را به آن بررسی نمایند.

تاریخچه استفاده از زیورآلات

برخی از محققان عمر استفاده از زیورآلات را با عمر انسان برابر می دانند و عقیده دارند که انسان های نخستین نیز از مواد و روش های مختلفی از زیورآلات استفاده می نمودند. اهمیت استفاده از این وسایل را در تاریخ کهن ایران بهتر مشاهده خواهیم کرد زیرا که ایران در روی معدنی از سنگ های جذاب و قیمتی واقع شده است و شاهد هستیم که از قدیم استفاده از این سنگ ها برای ساخت زیورآلاتی همچون انگشتر، گردنبند و ... رایج بوده است.

همچنان که مشاهده می کنیم نقره، فیروزه و حتی طلا جزو مهم ترین سنگ ها و فلزات گرانبها در میان ایرانیان شناخته می شود.

اما بشر در ابتدا از زیورآلات مختلف برای استفاده در مراسم مذهبی و بالا بردن شان اجتماعی خود استفاده کرده و به شکل امروزی نبوده است. در این میان قدیمی ترین وسایل و ابزار ها را به عنوان زیورآلات در فرانسه پیدا کرده اند که شامل دندان های حیوانات شکار شده بوده است.

استفاده از نقره و سایر سنگ ها و فلزات گرانبها به زمان پادشاهان ایرانی در دوران حکومت هخامنشی بر می گردد که در طول سالیان گذشته تغییرات عمده ای در شکل استفاده از آن پدید آمده است.

زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز

قدمت ساخت زیورآلات نقره

امروزه زیورآلات نقره طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است که به دلیل درخشندگی و براق بودن آن روز به روز بر تعداد خریداران آن افزوده می شود. نقره یکی از فلزاتی است که از آن در صنایع مختلف استفاده می شود اما بیشترین مصرف آن در بخش جواهر سازی می باشد.

قدمت ساخت زیورآلات نقره به بیش از چهار هزار سال پیش بر می گردد که از سنگ معدن گرفته شده و به شیوه های مختلف با ریخته گری و مذاب کردن و چکش کاری، زیورآلات نقره می ساختند. انسان های زمان گذشته چندان از قیمت این فلز اطلاعی نداشتند تا زمانی بعد از ضرب سکه طلا و کمیاب شدن آن، سکه نقره ضرب شد.

پس از آن بسیاری از ثروتمندان از زیورآلات نقره به عنوان جواهرات فاخر استفاده می کردند و طی سالیان طولانی استفاده از زیورآلات نقره به شکل امروزی در آمده است.

روش ساخت زیورآلات نقره

یکی از سوالاتی که برای برخی از مردم که به این فلز گرانبها علاقه دارند به وجود می آید این است که روش ساخت زیورآلات نقره چگونه است. این سوال نشان می دهد که بسیاری از مردم از این تخصص و حرفه اطلاعی ندارند و بنابراین بهتر است درباره ی آن به صورت مختصر صحبت کنیم.

کارشناسان بر این باورند که کاربرد زیورآلات نقره بیش از فلزاتی همچون طلا است و این به دلیل زیبایی ذاتی این فلز می باشد. امروزه ساخت زیورآلات نقره به شکل جدید و طراحی آن یک حرفه به حساب می آید که مسلما نیاز به تخصص دارد. افراد مبتدی هرگز نمی توانند زیورآلات نقره فاخر و جذاب تولید کنند و بنابراین آنچه در بازار وجود دارد، هنر دست متخصصان این حرفه می باشد.

زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز

استفاده از ورقه های نقره برای ساخت زیورآلات نقره در ابتدای مراحل ساخت آن، مهم ترین کار می باشد. بعد از آن با جوشکاری، فرزکاری، آبکاری و در نهایت نگین کاری این مراحل برای ساخت به پایان می رسد. دقت در انجام این کار برای افزایش کیفیت زیورآلات نقره مهم است و بسیاری از متخصصان با استفاده از ظرافت دست خود طرح های منحصر به فردی را تولید می کنند.

استفاده از نگین یا سنگ های مختلف قیمتی نیز یکی دیگر از مراحلیست که در حین ساخت زیورآلات نقره وجود دارد.  متخصصان حرفه ای در ساخت زیورآلات نقره بر این باورند که تنها ظرافت در ساخت می تواند به این محصولات جلوه ی زیباتری دهد و لذا مراکزی که در ساخت و حتی فروش زیورآلات نقره فعالیت می کنند با این شاخصه از دیگر متمایز خواهند شد.

از طرفی زیورآلات نقره انواع مختلفی دارند که هر کدام بنا به دید مشتریان و نیاز آن ها تولید می شود.

خرید زیورآلات نقره

حال که درباره ی نقره، تاریخچه و ساخت آن اطلاعاتی کسب نمودیم بهتر است بدانیم که خرید زیورآلات نقره برای بانوان از سخت ترین کار هاست. این کار نیاز به تخصص دارد و البته به سلیقه وی بر می گردد. بسیاری از متخصصان در این حرفه سخت در تلاشند تا خرید زیورآلات نقره را به یکی از مفرح ترین خرید ها تبدیل کنند که این کار با تولید انواع این محصولات و کیفیت بالای آن بسیار ساده شده است.

برای خرید زیورآلات نقره ابتدا باید تعیین نمود که چه محصولی مد نظر افراد است. مسلما خرید گردنبند نقره با خرید انگشتر نقره تفاوت هایی دارد. از آنجا که این محصولات در بازار به شکل اصل و تقلبی موجود هستند لذا بهتر است برای خرید زیورآلات نقره به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد.

در ادامه به روش های خرید گردنبند نقره و انگشتر نقره خواهیم پرداخت.

خرید انگشتر نقره

اگر در فروشگاه های عرضه کننده ی زیورآلات نقره نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که تنوع بسیار زیاد است و لذا لازم است خرید انگشتر نقره را با اطلاعات کافی انجام داد.

بسیاری از زوجین ترجیح می دهند تا با خرید انگشتر نقره در هزینه های خود صرفه جویی کنند. اما انتخاب و خرید انگشتر نقره چه بسا کاری سخت است. برای این کار ابتدا باید شکل و اندازه ی انگشتان خود را بررسی نمایند.

زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز

اگر می خواهید تا با خرید انگشتر نقره، انگشتان دست شما تحت دید رس اطرافیان قرار گیرد، بهتر است از حلقه یا انگشتر های با عرض بزرگ استفاده کنید. مسلما خرید انگشتر نقره کلاسیک با سنتی تفاوت هایی دارد. در انگشتر کلاسیک معمولا سایز بزرگ با طراحی های مختلف مد نظر است اما در انگشتر های نقره سنتی، وجود نگین های ریز و کوچک به چشم می خورد.

زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز

این انتخاب و خرید انگشتر نقره به سایز انگشتان دست نیز بستگی دارد. اگر انگشتان ظریف و کشیده ای دارید بهتر است از انگشتر هایی استفاده کنید که نگین های گرد و کوچک دارد. اما اگر انگشتان شما بزرگ بوده بهتر است با استفاده از انگشتر های بزرگ نقره که تنوع بالایی نیز دارند، دستان خود را مزین کنید.

انگشتان کوتاه و تپل را می توان با نگین های کشیده و به شکل لوزی یا بیضی، کشیده تر نشان داد. خرید انگشتر نقره در میان تنوع زیادی که وجود دارد اندکی سخت به نظر می آید اما وجود دانش اندک در زمینه ی انتخاب انگشتر و آناتومی دستان می تواند در خرید انگشتر نقره چاره ساز باشد.

خرید گردنبند نقره

یکی دیگر از زیورآلات نقره که توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب کرده است، گردنبند می باشد. در خرید گردنبند نقره توجه به نکاتی همچون نوع لباس، آناتومی گردن و بدن مفید است و می تواند جلوه آن را دو چندان کند.

زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز

خرید گردنبند نقره در دو جهت است. گاها برخی ترجیح می دهند تا از سرویس های ست برای خرید گردنبند نقره استفاده کنند و برخی آویز ها را بهتر ترجیح می دهند. انتخاب این دو در ابتدای کار و قبل از هر چیز مهم تر است.

کسانی که سایز بدنی کوچکی دارند و لاغر هستند استفاده از آویز برای خرید گردنبند نقره آن ها را جذاب تر خواهد کرد. حال آنکه افراد تپل تر بهتر است از میان سرویس هایی کشیده با یقه لباس باز تر در خرید گرنبند نقره اقدام کنند.

در زمانی که لباس یقه دار و پوشیده انتخاب می شود بهتر است برای خرید گردنبند نقره به سراغ آویز های بلند و دارای پلاک بزرگ رفت. این نوع گردنبند بهتر از سایرین توجه افراد را جلب می کند.

زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز

مسلما خرید گردنبند نقره به حسن سلیقه افراد بستگی دارد و لذا بهتر است تا از دید افراد نیز این موارد را بررسی کرد. اما دقت به نکات بیان شده می تواند در انتخاب کمک موثری کند.

تشخیص نقره اصل از تقلبی

با اینکه تا کنون درباره ی نحوه خرید زیورآلات نقره صحبت نموده ایم اما لازم است خرید این محصولات را از مراکز معتبر انجام داد. زیرا که بسیاری از مردم بابت خرید نقره تقلبی فریب خورده اند و تعداد کثیری از فروشگاه ها سعی دارند تا محصولات تقلبی را به جای نقره اصل به فروش رسانند.

تست های مختلفی برای تشخیص نقره اصل از تقلبی وجود دارد که برای شمش های نقره استفاده می شود. اما کسانی که می خواهند تا جواهرات نقره را بررسی کنند بهتر است از یک آهنربای قوی استفاده نمایند.

زیورآلات نقره؛ همراه قدیمی خانم‌ها از گذشته تا امروز

نقره ترکیبی فلزی است که نسبت به آهنربا جذب ضعیفی دارد و اگر آهنربا پس از قرار گرفتن در نزدیکی آن سریعا جذب شد، بدانید که فلز به کار رفته در آن نقره نیست. از آنجا که تنها چند فلز شبیه نقره هستند که جذب آهنربا می شوند لذا تشخیص آن بسیار ساده خواهد بود.

زیورآلات نقره را می توان به روش های مختلفی خریداری کرد اما انتخاب یک مرکز با پیشینه‌ی معتبر می تواند از بروز مشکلاتی همچون تقلبی بودن محصولات، کیفیت پایین، سیاه شدن سریع نقره و .... جلوگیری نماید.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv