آغاز تور «پالتی»ها در آمریکا
کد خبر: ۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار: 2015 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
 گروه «پالت» پس از چند اجرا در تهران و شهرستان‌ها و همچنین چند اجرا در اروپا، تور جدید خود را در آمریکا آغاز کرده و تا اواسط مهرماه در چند شهر و ایالت این کشور روی صحنه می‌رود.

این گروه در آغاز تور آمریکای خود، ابتدا در شهر «پورتلند» روی صحنه رفت و سپس در دو شهر دیگر این ایالت، «شهر من بخند» را اجرا کرد.

سرپرست گروه «پالت» درباره‌ی این کنسرت‌ها توضیح داد: این تور در 12 شهر و ایالت آمریکا برگزار می‌شود که از روز 11 سپتامبر برابر با 20 شهریورماه از شهر پورتلند آغاز شده و اجرا در ایالت واشنگتن‌دی‌سی در تاریخ 4 اکتبر برابر با 12 مهرماه نیز پایان‌بخش تور کنسرت‌ آمریکای پالت خواهد بود. از ابتدای کار پالت همیشه خواسته‌ایم که موسیقی‌مان محدود به مرزهای ایران نباشد و صدای‌مان را به گوش ایرانیان و غیرایرانیان خارج از کشور هم برسانیم.

روزبه اسفندارمز گفت: در دیگر کشورها، تصویر خوبی از ایران و ایرانی ارائه نشده است. مثلا وقتی در تور اروپا بودیم، شاهد برخوردهای متفاوتی از سوی مخاطبان بودیم. آن‌ها‌ از این‌که یک گروه موسیقی ایرانی کنسرت می‌دهد، تعجب می‌کردند و می‌گفتند مگر در ایران هم موسیقی وجود دارد؟ در چنین شرایطی «پالت» و دیگر موزیسین‌ها وظیفه‌ی خود می‌دانند تا به سهم خود، موسیقی ایران را به مخاطبان غیرایرانی هم ارائه کنند.

اسفندارمز درباره‌ی قطعات اجرایی این گروه در تور کنسرت‌های آمریکا هم توضیح داد: رپرتوار اجرایی ما با آنچه در کنسرت‌های داخل ایران ارائه می‌کنیم، تفاوت چندانی نخواهد داشت و کنسرت‌ها براساس دو آلبوم «آقای بنفش» و «شهر من بخند» اجرا می‌شوند، البته تمرکز ما بیشتر روی آلبوم دوم گروه است.

روزبه اسفندارمز (سرپرست و نوازنده‌ی کلارینت)، امید نعمتی (خواننده)، مهیار طهماسبی (ویلنسل)، کاوه صالحی (گیتار) و داریوش آذر (کنترباس) اعضای «پالت» در این تور هستند. امین طاهری (درامز) هم در این تور، گروه را همراهی می‌کند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار