مدیریت و کنترل شب ادراری در کودکان
کد خبر: ۷۲۹۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 12    -    ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
وقتی که یک کودک بزرگتر، همچنان شب ادراری دارد، بسیاری از تجربیات و تفریحات جالب و مفرح مانند رفتن به اردوهای مدرسه و گردش‌های علمی و همچنین رفتن به مهمانی و خوابیدن در خانه‌ی دوستان و آشنایان حذف می‌شوند و در نهایت می‌تواند به خجالت و شرمساری و ترس از تمسخر و اذیت و آزار هم سن و سالان ختم شود.

مدیریت و کنترل شب ادراری در کودکان اختصاصی «تابناک باتو» ؛ استراتژی‌ها و تدابیر بسیاری برای مدیریت و کنترل شب ادراری در کودکان به والدین توصیه شده‌اند. برخی از این استراتژی‌ها و تدابیر برای برخی از خانواده‌ها عمل می‌کند و برای برخی دیگر بی‌فایده است و گویا درمان قطعی و کاملی برای آنها وجود ندارد. شب ادراری در کودکان فقط به دلیل ناراحتی نیست. وقتی که یک کودک بزرگتر، همچنان شب ادراری دارد، بسیاری از تجربیات و تفریحات جالب و مفرح مانند رفتن به اردوهای مدرسه و گردش‌های علمی و همچنین رفتن به مهمانی و خوابیدن در خانه‌ی دوستان و آشنایان حذف می‌شوند و در نهایت می‌تواند به خجالت و شرمساری و ترس از تمسخر و اذیت و آزار هم سن و سالان ختم شود.

قوانین طلایی برای کمک به کودکان شب‌ادرار

مدیریت و کنترل شب ادراری در کودکان

پوشک و شلوار موقتی ممنوع!

استفاده از پوشک و شلوار موقتی، باعث می‌شود که کودک شما مطمئن شود، در صورت ادرار کردن در جای خود مشکلی پیش نمی‌آید. به آنها اجازه بدهید تا یاد بگیرند که نباید در هنگام خواب در جای خود ادرار کنند. تمام این راهکارهای این چنینی را بیرون بریزید، چون با استفاده از این راهکارهای موقتی که یک نوع پشتیبانی برای مواقع اورژانسی و اضطراری کودکان است، باعث شکست آنها در جلوگیری از شب ادراری خواهید شد.

بیدار کردن ممنوع!

کودک خود را از خواب بیدار نکنید تا برای آخرین بار هم که شده، دوباره به دستشویی برود. این کار باعث می‌شود که کودک شما شب هنگام، نصفه و نیمه هم که شده، جای خود را خیس کند.

سیستم پاداش‌دهی ممنوع!

بهترین و مؤثرترین روش برای انگیزه دادن به کودک و رسیدن به موفقیت، تمرکز روی خود هدف اصلی (یعنی جای خواب همیشه خشک و فوایدی که این امر به دنبال خواهد داشت، از جمله رفتن به سفر و گردش، تعطیلات، مهمانی رفتن و بسیاری دیگر) است تا اینکه بخواهیم پاداش خاص دیگری را به کودک بدهیم که همین پاداش در واقع می‌تواند کودک شما را از رسیدن به هدف اصلی منحرف و دست‌یابی به موفقیت را برای او سخت و دشوار کند.

مدیریت و کنترل شب ادراری در کودکان

بگذارید که کودک آب بنوشد!

نوشیدن مایعات را قدغن نکنید اما تا جایی که ممکن است، روی نوشیدن آب خالی تاکید کنید. احتمال شب‌ادراری در برخی از کودکان به دلیل نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار، شیرین یا کافئین‌دار افزایش می‌یابد.

در حالی که مشغول کمک به فرزند خود برای تغییر عادت‌های بد او هستید، شاید همزمان علاقه داشته باشید که روی خرید یک لحاف محافظ فکر کنید. هم اکنون لحاف‌هایی که قابل احساس نیستند و پلاستیکی هم به نظر نمی‌رسند، در بازار موجود هستند و می‌توانید از آنها استفاده کنید تا کودک شما از این مرحله هم عبور کند.

آیا این استراتژی‌ها برای کودک شما، مؤثر هستند؟

یادآوری مترجم: این نکات از کتاب آلیسیا ایتون (Alicia Eaton)، متخصص هیپنوتیزم درمانی به نام «توقف شب ادراری در هفت روز» برگرفته شده‌اند.

Family Lives

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کشتار گنجشک ها را متوقف کنید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
عامل اصلی شب اداراری کودکان و بزرگسالان ترس آنها از والدین است. والدینی که به هر نحو در خانه با هم مشاجره دارند و یا کودکان خود را تنبیه میکنند کودکانشان در کودکی و بزرگسالی دچار این عارضه خواهند شد. این عارضه در خانواده های فقیر بسیار شایع تر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
1
پوشک نکنیم, شب بیدارش نکنیم, آب هم هرچقدر خواست شب بخوره!
واقعا راهنمایی فوق العاده ای بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار