پشت پرده‌های امین فردین
کد خبر: ۲۳۹۱۶۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2022 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
به نظر میرسد این خبرنگار در تمام مراحل کاری خود، با شعار هدف، وسیله را توجیه میکند قدم برمیدارد. گویی این جمله، سرلوحه‌ی او شده و شاید حتی بتوان تصور کرد که آن را سیاهه کرده و بر درب دفتر کارش زده است تا همگان را از سرشت کاری خود مطلع سازد و به قول معروف، برای هم قطاران خود گربه را دم حجله بکشد.

پشت پرده‌های امین فردین

پشت پرده‌های امین فردیناختصاصی تابناک باتو ــ پشت پرده‌های امین فردین: نامی که میشناسید و به آن اطمینان دارید.

اشتباه نکنید، این جمله به قصد تبلیغ کالا و محصولی، سبز نشده است، بلکه کاملا برعکس، میخواهد کسی را زیر ذره بین نقد بگیرد که این روز‌ها، راز‌های مگوی بسیاری را به قول خودش رسوا کرده تا از ناموس وطن خویش دفاع و حمایت کند.

مطمئنا تا به امروز، حداقل برای یک بار هم که شده، نام امین فردین را به عنوان خبرنگار پاپاراتزی در فضای مجازی شنیده اید.

او از طریق رسانه‌ی خصوصی خود برای احقاق حقوق از دست رفته‌ی بازیگران جوان و نوظهور، سینه چاک میکند و جولان میدهد و با رسوا سازی روابط متعفن برخی سلبریتی‌ها، خود را به قهرمانی دلیر که داعیه‌ی ریشه کن کردن فساد را دارد، مبدل کرده است.

هدف او که از گفته هایش مشهود است و همان مبارزه با فساد می‌باشد، کاملا ارزشمند و قابل تقدیر است، ولی باید این سوال را مطرح کرد که برای رسوا سازی پشت پرده‌ی دنیای سینما چه وسایلی را به کار گمارده!

به نظر میرسد این خبرنگار در تمام مراحل کاری خود، با شعار هدف، وسیله را توجیه میکند قدم برمیدارد. گویی این جمله، سرلوحه‌ی او شده و شاید حتی بتوان تصور کرد که آن را سیاهه کرده و بر درب دفتر کارش زده است تا همگان را از سرشت کاری خود مطلع سازد و به قول معروف، برای هم قطاران خود گربه را دم حجله بکشد.

او در پی نابودی رذیلتی چون فساد اخلاقی است. فساد هم نزد همه و در تمام دوران‌ها و برای تمام اقشار جامعه از هر نوعش مذموم و قبیح و زشت و تأسف بار است، ولی آیا نباید برای اضمحلال این رذیلت، کمی از ابزار آلات تمیز بهره جست؟

چه طور می‌توان با آب گل آلود، آلودگی را از میوه‌ها زدود؟!
چه طور میشود با برکه‌ای خونین، طهارت حاصل کرد؟!

پشت پرده‌های امین فردین

مگر میشود با ادبیاتی نامناسب و حرمت شکن، با الفاظی رکیک و متوحش، هدف مقدسی را محقق ساخت!
وقتی ویدیو‌های ابتدایی این شخص را بنگریم متوجه انحطاط تدریجی لحن و کلام او میشویم. در حقیقت تدریج همیشه ترسناک بوده است. کلیت امروز ما برگرفته از جزئیات دیروز ماست. این تدریج است که رفته رفته از ما فردی دریوزه و بی بند وبار میسازد.

اگر از ادبیات ناپسند این خبرنگار نیز بگذریم تازه وارد مرحله‌ی بعد میشویم که همان شخم زدن گذشته افراد است. حتی اگر فرض بگیریم که تمام زیر و زبر گفته‌های این شخص درست باشد، آیا این درست است، خطا و گناهی را که برخی افراد ۲۰ سال قبل مرتکب شده اند دوباره برملا سازیم؟

امیر المومنین علی (ع) می‌فرمایند: اگر کسی را شبانگاهان در حین ارتکاب گناه دیدی، فردا صبح او را به چشم آن گناه نگاه نکن چرا که شاید در فاصله‌ی شب تا صبح، از درگاه الهی توبه کرده باشد.

حال چه طور میشود که یک خبرنگار به خود جرأت میدهد و تمام گذشته‌ی افراد را در ملأ عام به حراج میگذارد؟!
به نظر میرسد دیگر در این مواقع درد ناموس و رذیلت کشی، مقصود نیست بلکه هدف، جذب فالوئر و بیننده بیشتر برای درآمدزایی مضاعف است.

نمیشود که بدون هیچ مدرک و سندی بدترین تهمت‌ها را به دیگران زد و در نهایت، ناقوس مرگ فساد در سینما را در دست گرفت.

برای درمان فساد، در هر شاخه‌ای باید ریشه‌ای عمل کرد. ابتدا باید مشکل را ریشه یابی و جزئی کرد، سپس باید قدم به قدم برای حل آن اقدام کرد؛ که این امر از عهده یک خبرنگار خارج است و مسئولین ذی ربط باید دست به کار شوند و ریشه این مافیای کثیف را در هنر فاخر سینما بخشکانند.

شاید به نوبه برخی، هدف امین فردین درست و بجاست؛ اما بهتر است از ذکر نام افراد بپرهیزد تا به خطا، آبرویی نرود و زخمی بر حیثیت کسی وارد نشود، چون بسیاری از خبر‌های این خبرنگار برگرفته از شنیده‌هاست و همانطور که امام معصوم فرموده اند فاصله‌ی میان حق و باطل به اندازه فاصله چشم تا گوش تنها ۴ انگشت است؛ چراکه باطل با گوش شنیده و حق با چشم دیده میشود.

به هر حال، اگر امین فردین با هدفی راستین در پی این مهم است و فقط از روی غفلت، ابزار‌های نادرستی را به کار گماشته، باید اذعان داشت که خبرنگاری شجاع و بی باک است که نزدیک باتلاق کثیفی شده که هر آن ممکن است در آن فرو رود.

کوثر بهبهانی زاده

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
21
18
او یک قاتل کثافت است باید از او شکایت کنند تا آبروی افراد را نبرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
17
24
یک نامرد کثیف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
7
24
کار این آقا که از پایه غلط و ضد ارزش . ولی به ظاهر هنرمندان ما هم کارهاشون درست نیست . همون ائمه ای که شما ازشون حرف میزنید خودنمایی وهزار کار دیگه رو که بعضی ها انجام میدن رو هم تقبیح کردن . هنرمندانی که تمام کارهاشون واسه جونا الگو شده ، همش دارن خودنمایی و ظاهر پر زرق و برق رو نمایش میدن .البته فکر کنم هم اون آقا و هم بقیه به خاطر پول هر کاری بکنن . خدا به خیر کنه .
رضا اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
6
18
اولا که فساد خیانت و سوئ استفاده داره جامعه بازیگران رو نابود میکنه
من خودم طرفدار جامعه باز هستم اما این دیگه کاملا فساده
دوما تو متن بالا گفتین اسم نیاره؟! تمام بدبختی مملکت همین اسم نیاوردنه،طرف چند هزار میلیارد تومن پول این مملکت رو دزدیده اونوقت رسانه ها به م ر ع ز ک ب ازشون نام میبرن و علنا از دزدی و رانت حمایت میشه اتفاقا اگه اسمشون برده بشه بقیه حساب کار میاد دستشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
7
11
اصلا چطور به خودتون اجازه میدید وارد حریم خصوصی افراد بشین ،هیچ کس بی عیب ونقص نیست هیچ کس پس ل فا در زندگی هیچ کس سرک نکشید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
7
14
کاراین آقاتوجیه نداره مگه کیه که پرده دری میکنه خیلی ازحرفهاشم تهمت ایشون داره باروح وروان خیلیهابازی میکنه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
1
6
وقتی سلبریتی ها زندگی خودشونو تو بوق و کرنا میکنن انتظار دیگه ای هم نباید داشته باشند. چون به صورت غیر مستقیم به مردم میگویند در زندگی من سرک بکشید. از طرفی امین فردین هم بدون چشمداشت اینکارو نمیکنه و از یه طرف دنبال جذب فالوئر و درآمد هست که خب طبیعیه و مکلی نداره. ولی از یه طرف این موضوع مطرح شده که ایشون با اطلاعاتی که به دستش میرسه از طریق یه سری افراد خاص، باند اخاذی از افراد درست کردند و ااونا رو با افشا شدن اطلاعاتشون تهدید میکنن و ازشون باج میگیرن. در اینصورت واقعا کار کثیف و حال بهم زنی هست اینکار. و البته پیگرد قانونی داره چه تو ایران و چه هر جای دنیا
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
3
این کار او در همه جای دنیا و در همه فرهنگها کاری پلید و چندش آور است. حال معارف حقه شیعه که بخشی از فرهنگ ماست و صدها حدیث آموزشی و تربیتی در تقبیح پرده دری و تشویق به پرده پوشی در آن به چشم میخورد پیشکش! بخوره تو سرش. میتوان گفت که در آموزه های دین ما این رفتار فردین یکی از فوری ترین راههای رسیدن به آتش جهنم میباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv