مونواکسید کربن جان چهار نفر را گرفت
کد خبر: ۹۵۲۹۶
تاریخ انتشار: 2017 December 22    -    ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
 بنا بر اعلام اورژانس در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در اثر استنشاق کربن جان خود را از دست دادند.
 
 مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده اند و ۹۱ نفر نیز در اثر این گاز مرگبار مسموم و راهی بیمارستان شده اند.

وی با بیان اینکه مردم عزیز باید خطر این گاز را جدی بگیریند، اضافه کرد: لازم است که از نصب بخاری و آبگرمکن در اتاق و محل هایی که هوا در آنها جریان ندارد خودداری کنند.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: باید توجه داشت که بخاری و لوله بخاری مشکلی نداشته باشد به صورتی که سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد نادرست آن است. مردم توجه داشته باشند که شعله بخاری باید آبی بوده و حتما قبل از نصب بخاری و آبگرمکن مسیر دودکش را بررسی کنند و سعی شود مسیر دودکش پر پیچ و خم نباشد.

خالدی گفت: نصب هرگونه وسیله گازسوز در حمام خطرناک است به محض اینکه فردی دچار مسمومیت با مونواکسید شد باید به سرعت پنجره ها را باز کرده و منبع گاز را قطع کرده و با ۱۱۵ تماس بگیرید.

وی ادامه داد: سرگیجه، سردرد، سرفه، تهوع، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری از علایم مسمومیت با مونواکسید کربن است که  باید جدی گرفته شود.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: لازم است مردم عزیز نکات ایمنی را که عنوان شد در رابطه با استفاده از بخاری و آبگرمکن رعایت کنند تا مشکلات ناشی از مسمومیت با گاز مرگبار co مواجه نشوند.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار