مرمت سردر بازار قیصریه تا پایان تابستان
کد خبر: ۴۱۹۴
تاریخ انتشار: 2015 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به لارستان گفت: سردر بازار قیصریه لارستان نیاز به مرمت دارد و اعتبار لازم برای مرمت آن تأمین می‌شود.

سردر بازار قيصريه تا پايان تابستان مرمت مي شود

محمد سعید ایزدی در بازدید از بافت‌ها و اماکن تاریخی شهر لار با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به لارستان اظهارداشت: با تعیین اولویت‌هایی که در نزد مسئولان به جمع بندی می‌رسد به ویژه برای بافت تاریخی که نباید به آن بافت فرسوده اطلاق شود می‌توان تدابیری برای این محدوده اندیشید.

وی مجموعه قیصریه را یکی از منحصر به فردترین بافت‌های تاریخی خواند و تصریح کرد: این مجموعه در عین ارزشمندی خود، نیازمند مراقبت، حفاظت و ساماندهی لازم است که امیدواریم با کمک شهرداری فضاهای عمومی و ماندگار و ثروت هایی که قابل تکرار نیست حفاظت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: باید کمک کرد تا مردم و ساکنان این محدوده از توانمندی لازم برخوردار شوند و با اعطای تسهیلات جریان نوسازی در محدوده بافت‌های نابسامان ایجاد شود و در مرحله دوم با اجرای یک سری پروژه های محرک با مقیاس کوچک اما تاثیر بزرگ می توان جریان زندگی را به بافت‌های تاریخی بازگرداند.

ایزدی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که امروز در حضور مسئولان نهایی می‌شود به ترتیب اولویت از طریق منابع عمومی و داخلی وزارت راه و شهرسازی و به کمک شهرداری اجرایی می‌شود که بخشی از بودجه این پروژه‌ها از محل ردیف منابع عمومی و بخشی از منابع داخلی وزارت خانه تامین شده و البته این منابع به کمک منابع شهرداری می‌آیند.

وی گفت: اگر بتوانیم بخش خصوصی را هم فعال کنیم و به صورت یک مثلث فعالیت انجام دهیم، می توان به کمک یکدیگر فضاهای مطلوبی برای شهروندان لاری ایجاد کرد.

در این سفر علاوه بر طرح‌های میان مدت و بلند مدت مطرح شده که در جلسه دوشنبه آینده نماینده مجلس و معاون وزیر جمع‌بندی می‌شود، مرمت سردر بازار قیصریه به صورت فوری مصوب و برای تامین اعتبار آن تصمیم گرفته و مقرر شد تا انتهای تابستان اجرایی شود.
میراث فرهنگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار