جزئیات کشته شدن ۷ نفر در تیراندازی مترو تل‌آویو
کد خبر: ۳۲۵۰۷۶
تاریخ انتشار: 2024 October 03    -    ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

جزئیات کشته شدن ۷ نفر در تیراندازی مترو تل‌آویو

پلیس اسرائیل اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که در حمله به منطقه یافا در حومه تل‌آویو هفت نفر در دم کشته شدند و ۱۷ تن دیگر نیز زخمی شدند. این حمله همزمان با عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل انجام شد.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس روز چهارشنبه مسئولیت حمله و تیراندازی به مسافران مترو منطقه یافا در شهر تل دآویو را که به کشته شدن ۷ نفر انجامید به عهده گرفت.

 

این حمله که یکی از "مرگبارترین حملات در داخل مرزهای اسرائیل از زمان حمله حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)" توصیف شده، در حالی رخ داد که همزمان با آن ایران حدود ۲۰۰ موشک را به سمت اسرائیل شلیک کرد و صدها هزار نفر در پناهگاه‌های عمومی جمع شده بودند.

حماس با اشاره به حمله شامگاه سه‌شنبه در نزدیکی ایستگاه قطار شهری تل‌آویو در منطقه یافا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گردان‌های عزالدین قسام مسئولیت عملیات شجاعانه یافا را که توسط رزمندگان اهل شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی انجام شد بر عهده می‌گیرد.»

در این بیانیه با اشاره به رگبار موشک‌های ایران که شامگاه سه شنبه رخ داد، آمده است: «این حمله همزمان با حملات دردناک به قلب این نهاد (اسرائیل) بود که توسط ایران انجام شد.»

گردان‌های عزالدین القسام مهاجمان را محمد مسک و احمد الهیمونی معرفی کردند و اظهار داشتند که آن‌ها توانستند «به سرزمین‌های ما که تحت اشغال [اسرائیل] است نفوذ کنند.»

در ادامه بیانیه، در خصوص جزئیات این عملیات نیروهای قسام آمده است: "مجاهدان ما توانستند به داخل اراضی اشغالی نفوذ کرده و با سلاح سرد به یکی از سربازان اشغالگر حمله کنند و سلاح اتومات او را تحت کنترل درآورند و سپس عملیات قهرمانانه در دو مکان مختلف در مرکز تل‌آویو انجام شد که یکی از این مکان‌ها داخل ایستگاه مترو بود و نیروهای قسام غاصبان صهیونیست را از مسافت صفر هدف قرار دادند."

پلیس اسرائیل اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که در حمله به منطقه یافا در حومه تل‌آویو هفت نفر در دم کشته شدند که یکی از قربانیان در ادامه آن شب بر اثر شدت جراحات جان باخت.

پلیس اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که ۱۷ تن دیگر نیز زخمی شدند.

جزئیات کشته شدن 7 نفر در تیراندازی مترو تل‌آویو

محمد مسک و احمد الهیمونی

دستگیری‌ها شروع شد

پلیس اسرائیل اعلام کرد که مهاجمان «زمانی که قطار شهری در ایستگاه متوقف بود وارد یکی از واگن‌های آن شدند و به سمت مسافران شلیک کردند.»

آنها به یک تفنگ و یک چاقو مسلح بودند و تا زمانی که پلیس آن‌ها را «از پای در نیاورده بود»، به کار خود ادامه دادند.

پلیس اسرائیل همچنین افزود که یکی از مهاجمان به ضرب گلوله کشته شد و دیگری به شدت زخمی شد.

همان شب، آژانس امنیتی و ارتش اسرائیل  چندین مظنون را در شهرهای الخلیل و بیت‌المقدس به ظن همدستی با مهاجمان دستگیر کردند.
 

جزئیات کشته شدن 7 نفر در تیراندازی مترو تل‌آویو

کشته شدگان در ایستگاه مترو تل آویو

اتباع خارجی در میان کشته شدگان

رسانه‌های اسرائیلی سه نفر از کشته شدگان را اسرائیلی و یک نفر را گرجی معرفی کردند. نفرات دیگر یکی اهل یونان و دیگری اهل مولداوی بود.

هویت هفتمین قربانی اعلام نشده است.

آمار کشته شدگان در درگیری‌ها با کرانه باختری

شبه نظامیان فلسطینی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر سال گذشته) تاکنون چندین حمله علیه اسرائیلی‌ها انجام داده‌اند که بر اساس آمار رسمی اسرائیل در مجموع دست کم ۲۳ نفر کشته شده‌اند.

در همین مدت، خشونت در کرانه باختری نیز افزایش یافته است. بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطینی، سربازان یا شهرک‌نشینان اسرائیلی از هفتم اکتبر تاکنون دست کم ۶۸۲ نفر را در حملات به کرانه باختری کشته اند.

عصرایران

آخرین اخبار