شرط و شروط جنجالی سازندگان پایتخت برای تلویزیون
کد خبر: ۳۲۲۱۶۰
تاریخ انتشار: 2024 August 21    -    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

شرط و شروط جنجالی سازندگان پایتخت برای تلویزیون

 این طرف و آن طرف زمزمه‌هایی درباره هزینه بالای تولید سری هفتم «پایتخت» شنیده بودیم تا این که عبدالرضا داوری مدعی بودجه عجیب ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تولید آن شد.
شرط و شروط جنجالی سازندگان پایتخت برای تلویزیون این طرف و آن طرف زمزمه‌هایی درباره هزینه بالای تولید سری هفتم «پایتخت» شنیده بودیم تا این که عبدالرضا داوری مدعی بودجه عجیب ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تولید آن شد.
 
درباره این سریال دو شایعه مهم دیگر به گوش می‌رسد؛ یکی این که شرط سازندگان «پایتخت» این است که بعد از ارائه متن به سیمافیلم، فقط یک بار اصلاحیه‌ها را می‌پذیرند. 
 
 
 
ساز و کار سیما‌فیلم این گونه است: هفت میز (بخش) شامل چند کارشناس برای بررسی فیلمنامه‌های مختلف تعریف شده و هر کدام یک سرپرست دارند. سیمافیلم پذیرفته است فیلمنامه «پایتخت» وارد میز مربوط نشود و مورد ارزیابی قرار نگیرد. با این حال یک ناظر در صحنه حاضر است.  
 
درباره دستمزد بازیگران اصلی «پایتخت» هم صحبت از ارقام میلیاردی است که چون امکان صحت‌سنجی نداریم، از بیان نام‌ها معذوریم. همین قدر بدانید که یکی از بازیگران سریال، برای دو ماه، ۱۰ میلیارد تومان دریافت می‌کند.
 
عبدالرضا داوری در شبکه اجتماعی ایکس نوشته:«در برخی محافل شنیده شده، صداوسیما همزمان که ساخت سریال ٢۵ قسمتی پایتخت را با بودجه عجیب ۲۰۰ میلیارد تومانی به فیلم‌نت با مدیریت علی سرتیپی، سفارش داده به دنبال تعطیلی فیلیمو نیز هست، تا ضعف مدیریتشان در جذب مخاطب را با خاصه خرجی از بودجه عمومی و جیب مردم جبران کنند!»
 

یک برداشت می‌تواند این باشد که تلویزیون برای جذب چهره‌ها و احیای بِرندی چون «پایتخت» ناگزیر از صرف بودجه کلان بوده. برداشت دوم این است که اگر مدیران صدا و سیما آداب تعامل با چهره‌ها را بلد بودند، حالا به چنین نقطه‌ای نمی‌رسیدند. هرچند معتقدیم رفتار سازندگان «پایتخت» درست است؛ چون از آن میزها چیزی در نمی‌آید! 

تی وی بان

آخرین اخبار