ماجرای هولناک یک قتل‌عام خانوادگی در غرب تهران
کد خبر: ۳۲۱۷۰۷
تاریخ انتشار: 2024 August 17    -    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵

   ماجرای هولناک یک قتل‌عام خانوادگی در غرب تهران

مرد آهنگر که درجنون آنی سه فرزندش را درخواب با روسری خفه کرده و بعد همسرش را به قتل رسانده بود دست به خودکشی زد.
مرد آهنگر که درجنون آنی سه فرزندش را درخواب با روسری خفه کرده و بعد همسرش را به قتل رسانده بود دست به خودکشی زد.
 
   ماجرای هولناک یک قتل‌عام خانوادگی در غرب تهران
 
بامداد دهم مرداد بود یکی از بستگان خانواده به دنبال پیام هایی که قاتل به او ارسال کرده بود وارد خانه می‌شود و صحنه تلخ قتل عام خانوادگی روبرو می شود،خیلی زود گشت کلانتری در محله همدانک بهارستان حاضر شده و بازپرس کشیک قتل خودش را به صحنه جنایت می رساند.
 
صحنه ای تکان دهند از مرگ اعضای یک خانواده به دست پدری که خودش را در حیاط خانه به دار آویخته بود. 2 دختر که یکی خردسال و دیگری نوزاد بود و یک پسر نوجوان که به نظر می‌رسید در خواب با روسری خفه شده اند. آثار به جا مانده از لکه های خونی که بر دیوارهای اتاق و آشپزخانه بود نشان می‌داد مادر خانواده نیز دراثر برخورد با سنگ پیشخوان آشپزخانه دچار ضربه مغزی شده و در کام مرگ فرو رفته است.
 
بازپرس در نخستین گام دستور داد اجساد به پزشکی قانونی منتقل شوند و در گام بعدی تیم از کارآگاهان جنایی به بررسی میدانی این جنایت تکان دهنده پرداختند.
 
تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد که مرد ۳۸ ساله که عامل این جنایت است سابقه مصرف مواد مخدر نداشته و پیش ازاین شغلش آهنگری بوده و مدتی به خاطر درد کمری که دچار می‌شود خانه نشین شده و همسرش تامین معیشت خانواده را برعهده می گیرد . همچنین آنها دریافتند که قاتل باهمسرش هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتند.
 
سرهنگ فضل اله سواری پور درباره ای این جنایت خانوادگی به خبرنگار رکنا گفت: آن چیزی که در این پرونده مشهود است این است که قاتل دچار نوعی جنون آنی شده و دست به این قتل عام خانوادگی زده و درادامه به زندگی خود پایان داده است.
 
دیدگاه کارشناسی فتانه ورمزیار کارشناس ارشد روانشناسی بالینی علت روان پریشی برای هرکسی می تواند متفاوت باشد و تحقیق در مورد آن همچنان در حال انجام است. روان پریشی می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، مانند: اختلالات روانی درمان نشده، بیماری یا آسیب جسمی. اگر تب بالا، آسیب به سر، یا مسمومیت با سرب یا جیوه داشته باشید، ممکن است چیزهایی ببینید یا بشنوید( توهم و هذیان). اگر به بیماری آلزایمر یا پارکینسون مبتلا هستید، ممکن است توهم یا هذیان را نیز تجربه کنید.
 
عوامل مختلفی در بروز جنون آنی نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فشار روانی و عدم تاب آوری، عوامل محیطی، ژنتیک، مشکلات خانوادگی، اقتصادی، تنش‌ها، شکست و ناکامی، و مشکلات جسمی اشاره کرد. اختلالات روانی و جنون آنی مشکلاتی ریشه‌ای هستند و اغلب به دوران کودکی پر تنش افراد مبتلا باز می‌گردند؛ سبک فرزند پروری مناسب و آموزش مهارت های زندگی بخصوص مهارت حل مساله، تفکر انتقادی و مدریت خشم ، از مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از بروز رفتارهای ناگهانی است.
 
همچنین ، رفتار صحیح والدین، محیط خانوادگی مناسب و به دور از تنش‌های مداوم بسیار تأثیر گذار است. خانواده اولین محیط رشد و شکل گیری رفتار مناسب در کودک است. علاوه بر خانواده ناکامی در محیط‌هایی مانند مدرسه، دانشگاه، محل کار و... نیز ممکن است باعث بروز مشکلات روانی که در شرایط تنش زا ممکن است به صورت بروز رفتارهای ناگهانی و جنون آنی در فرد ظاهر شود.
 
آموزش و ارتقای مهارت‌هایی چون مدیریت خشم ، حل مساله و کنترل استرس به فرد این مکان را می‌دهد تا در برابر ناملایمات زندگی و بحران‌ها توانایی تصمیم گیری و برخورد درست را حفظ کند.
 
در مواردی که سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های روانی وجود داشته‌باشد، مراجعه به مشاوره و کنترل استرس برای فرد مستعد به جنون آنی الزامی است دراین پرونده پدر خانواده در یک اقدام جنون آمیز دست به قتل عام خانوادگی میزد او نه اعتیاد دارد ونه سابقه روانی داشته اما به خاطر شرایط مضطربی که قرار گرفته است دچار جنون شده است اوبرای رهایی ازاین منجلابی که قرار گرفته دست به خودکشی زده ومرگ او دیگر مجال کنکاش علت یابی را نمی‌دهد اما ظاهرا بیکاری او نوعی ناکامی و افسردگی را در وی ایجاد کرده که به جنون تبدیل شده است.

رکنا

آخرین اخبار