استفاده آرژانتین از هوش مصنوعی برای پیش بینی جرایم آینده
کد خبر: ۳۲۰۶۹۷
تاریخ انتشار: 2024 August 05    -    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

استفاده آرژانتین از هوش مصنوعی برای پیش بینی جرایم آینده

نیروهای امنیتی آرژانتین اعلام کرده‌اند که قصد دارند از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی جرایم آینده استفاده کنند، اما کارشناسان نگران هستند که این اقدام حقوق شهروندان این کشور را به خطر بیندازد.

«تابناک با تو» - نیروهای امنیتی آرژانتین اعلام کرده‌اند که قصد دارند از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی جرایم آینده استفاده کنند، اما کارشناسان نگران هستند که این اقدام حقوق شهروندان این کشور را به خطر بیندازد.

 

خاویر میلئی، رئیس‌جمهور راست افراطی آرژانتین، واحدی به نام «هوش مصنوعی کاربردی در امنیت» ایجاد کرده که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌های جرایم در گذشته استفاده خواهد کرد.

گزارش شده که داده‌های حاصل از این تحلیل ها برای پیش‌بینی جرایم آتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

 

قرار است که این واحد امنیتی از نرم‌افزار تشخیص چهره برای ردیابی افراد مورد نظر و شناسایی فعالیت‌های مشکوک استفاده کند.

اما این تصمیم جدید که به فیلم گزارش اقلیت (Minority Report) شباهت دارد، باعث نگرانی فعالان حقوق بشر شده است. آنها نگرانند که گروه‌های خاصی در جامعه تحت نظارت بیش از حد قرار گیرند.

 

همچنین نگرانی‌هایی درباره اینکه چه کسانی به اطلاعات این واحد امنیتی دسترسی خواهند داشت، وجود دارد.

ماریلا بلزکی، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل آرژانتین، تصریح کرده که این میزان از نظارت می‌تواند آزادی بیان را تحت‌الشعاع قرار دهد. زیرا اگر افراد احساس کنند که تمام فعالیت‌هایشان تحت نظارت است، ممکن است که به خودسانسوری روی آورند یا از ابراز نظرات و انتقادات خودداری کنند.

مرکز مطالعات آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات آرژانتین افزوده که در گذشته از فناوری مشابهی برای پروفایل‌سازی افرادی که به عنوان «دانشمند، خبرنگار و سیاستمداران» فعالیت می‌کنند، استفاده شده است.

میلئی در پایان سال گذشته به قدرت رسید و به رویکرد سختگیرانه‌اش در مقابله با جرم و جنایت شناخته می‌شود.

از آن زمان، دولت او تظاهرات در آرژانتین را با پلیس ضد شورش، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی سرکوب کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پاتریشیا بولریچ، وزیر امنیت میلئی قصد دارد مدل بحث‌برانگیز زندان السالوادور را در آرژانتین پیاده‌سازی کند.

آرژانتین سابقه ای طولانی در سرکوب دولتی دارد و در دوره دیکتاتوری بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ حدود ۳۰,۰۰۰ نفر از ساکنین این کشور آواره، هزاران نفر شکنجه و صدها کودک ربوده شدند.

به گفته یک منبع از نیروهای امنیتی آرژانتین، این واحد جدید در چارچوب قوانین فعلی فعالیت خواهد کرد.

روزیاتو

آخرین اخبار