با این لباس، مقابل ۲۰۰ کشور جهان سرافکنده خواهیم شد!
کد خبر: ۳۱۹۶۹۳
تاریخ انتشار: 2024 July 24    -    ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

با این لباس، مقابل ۲۰۰ کشور جهان سرافکنده خواهیم شد!

کمتر از چند روز دیگر بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ورزشکاران از کشورهای مختلف دنیا تحت نام المپیک در کشور فرانسه آغاز می‌شود و المپیک امسال هم مانند دوره‌های قبلی توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.
کمتر از چند روز دیگر بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ورزشکاران از کشورهای مختلف دنیا تحت نام المپیک در کشور فرانسه آغاز می‌شود و المپیک امسال هم مانند دوره‌های قبلی توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. یک اتفاق بی‌نظیر و منحصربفرد که طی آن برترین ورزشکاران زن و مرد در تقریبا تمام رشته‌های ورزشی با هم به رقابت می‌پردازند و در نتیجه این رقابت‌ها برترین ورزشکاران و البته برترین کشورها در زمینه سرمایه‌گذاری و حمایت از ورزش مشخص می‌شوند.
 
با این لباس، مقابل ۲۰۰ کشور جهان سرافکنده خواهیم شد!
 
المپیک هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و چیزی که شاید از المپیک توکیو تا المپیک امسال در پاریس و فرانسه تغییری نکرده تلاش فدراسیون‌های مربوطه و نهادهای مختلف در کشورها برای تهیه و نمایش بهترین و زیباترین یونیفرم‌ها و لباس رسمی برای ورزشکاران است. این موضوع البته همیشه وجود داشته اما در دوره‌های اخیر المپیک با فراگیری شبکه‌های اجتماعی انگار به رقابتی بین‌المللی بین کشورها بدل شده تا هر کشور بتواند باتوجه به فرهنگ و تاریخ خود زیباترین لباس ممکن را بر تن ورزشکارانش به نمایش بگذارد. لباس‌هایی که البته در کنار زیبایی و توجه به فرهنگ و تاریخ عمدتا از جدیدترین تکنولوژی‌های تولید پارچه و لباس برای راحتی و بهبود عملکرد ورزشکاران استفاده می‌کنند.
 
لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس هم خدا را شکر که از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به تأیید رسیده، مشخص شد. برخلاف دفعات گذشته مراسم رونمایی از لباس کاروان ایران انجام نشده آن هم در شرایطی که مراسم افتتاحیه این مسابقات روز جمعه 5 مرداد برگزار خواهد شد.

با این حال پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد از سوی کمیته ملی المپیک، کت سفید، شلوار مشکی و تی‌شرت مشکی برای آقایان و مانتوی سفید و شلوار مشکی برای بانوان تهیه شده است. گرمکن ورزشکاران برای حضور در پای سکو نیز یک مدل به رنگ سفید و سبز، یک مدل سبز و یک مدل هم به رنگ سرمه‌ای‌ - آبی است.

باتوجه به اینکه این موضوع در کشور خودمان هم علاقمندان بسیاری دارد و معرفی لباس رسمی ورزشکاران ایرانی در دوره‌های قبلی المپیک یا رقابت‌های ورزشی دیگر چندان باب میل کاربران شبکه‌های اجتماعی نبود(که البته با نگاهی به ظاهر لباس‌ها می‌فهمیم حق هم داشتند

تسنیم

آخرین اخبار