با این ۳ احساس مشترک، دوام ازدواجتان بیشتر است؟
کد خبر: ۳۱۷۶۰۸
تاریخ انتشار: 2024 July 05    -    ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

با این ۳ احساس مشترک، دوام ازدواجتان بیشتر است؟

در طول دوران زناشویی، زوج‌ها دنیایی از احساسات مختلف و گاه و متضاد را تجربه می‌کنند. همسرمان می‌تواند ما را خوشحال، خشمگین یا مغرور کند و حتی از دید جسمانی، خودانگاره‌های متفاوتی در ما ایجاد کند. با این وجود، سه احساس وجود دارد که زوج‌های خوشبخت زیاد احساس می‌کنند.

اگر این ۳ احساس را با همسر خود تجربه می‌کنید، احتمال دوام آوردن ازدواجتان بیشتر است؟

اگر این ۳ احساس را با همسر خود تجربه می‌کنید، احتمال دوام آوردن ازدواجتان بیشتر است؟«تابناک با تو» - در طول دوران زناشویی، زوج‌ها دنیایی از احساسات مختلف و گاه و متضاد را تجربه می‌کنند. همسرمان می‌تواند ما را خوشحال، خشمگین یا مغرور کند و حتی از دید جسمانی، خودانگاره‌های متفاوتی در ما ایجاد کند.

با این وجود، سه احساس وجود دارد که زوج‌های خوشبخت زیاد احساس می‌کنند.

۱- امنیت

شادی، لذت و ارتباط عمیق در بستری از امنیت و اعتماد رخ می‌دهند. وفاداری، عدم داشتن راز‌های پنهان، امکان بیان احساسات، حتی احساسات دردناک و همکاری به عنوان یک تیم، همه اینها، به احساس امنیت بین زوج‌ها کمک می‌کنند. بهترین راه برای دستیابی به این نوع امنیت، تمرین گوش دادن فعال و متمرکز است.

ما باید به همسرانمان کمک کنیم که زمانی که در وضعیت استرس هستند به آرامش برسند، و حتی وقتی که آنها در حالت خنثی هستند، آنها را بالا بکشیم. همسری که احساس می‌کند که درک شده است، همان همسری است که احساس امنیت دارد و به آسانی می‌تواند خود باشد.

۲- شجاعت

شجاعت احساسی ضروری است که به ما کمک می‌کند اقدامات لازم برای ایجاد یک رابطه پر از شاید و خوشبختی و پرانرژی را انجام بدهیم. با شجاعت، شما می‌توانید کار‌های جدید با شریک خود چه در محدوده روابط جسمانی و چه در حوزه کار و تعامل با دیگران انجام بدهید. با شجاعت، دنیای داخلی خود را به شریک نشان می‌دهید و به شریک خود علاقه‌مند می‌شوید. این منجر به احساس نزدیکی و مثبتی می‌شود که روابط را زنده می‌کند. همه ما می‌دانیم که برای موفقیت در کار و کسب و کار به میزان قابل توجهی شجاعت مداوم نیاز داریم. تعامل دو همسر با هم می‌تواند از آنها یک زوج محافظه‌کار بسازد که فقط به حریم امن خود راضی هستند یا با شجاعت با هم رشد می‌کنند و کار‌های غیرممکن می‌کنند!

اگر این ۳ احساس را با همسر خود تجربه می‌کنید، احتمال دوام آوردن ازدواجتان بیشتر است؟

 ۳. هیجان

زوج‌ها می‌توانند زندگی روتین و کاملا برنامه‌ریزی شده داشته باشند یا می‌توانند گاه همدیگر را غافلگیر کنند و ارتباطی ایجاد کنند که تحریک‌کننده، خنده‌دار و لذت‌بخش باشد. این افسانه وجود دارد که هیجان فقط برای زوج‌های جدید است. با این حال، اگر یک رابطه امن داشته باشید هنوز می‌توانید هیجان را در زندگی القا کنید چه در یک شوخی ساده، چه در روابط جسمانی و چه در یک خرید غیرمنتظره یا تغییری در ظاهر خانه.

پس فرق بسیاری وجود دارد بین زوج‌هایی که می‌توانند بدون پرده‌پوشی با احساس امنیت هر چیزی را به همسرشان بگویند و گوش شنوا داشته باشند و از بیان ناکامی و افسردگی خود، نترسند یا به عنوان یک تیم بتوانند خطر‌های منطقی را تجربه کنند و زندگی‌شان پر از شوخی و روابط نشاط‌آور باشد. با زوجی که به همدیگر عشق می‌ورزند ولی مواظبند که با هم دیپلماتیک صحبت کنند، ناکامی مالی خود را پنهان کنند. شجاعت یک اقدام نو از آنها سلب شود و حتی در مقام شوخی در اتاق خواب و خارج از آن کسل‌کننده باشند و فقط به روتین‌ها بپردازند!

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار