داستانت را تبدیل به دکور خونه‌ات کن
کد خبر: ۲۹۹۷۵۶
تاریخ انتشار: 2023 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
در سبک بوهمین، همه چیز در هم است. از هر نوع طرح‌ها و رنگ‌ها گرفته تا متریال، در این سبک خاص کاربردی است. فقط کافی است عناصر طبیعی زمین را بشناسیم. اگر شما هم به هنرها و صنایع دستی فرهنگ‌های متفاوت علاقه‌مند هستید یا دوست دارید تمام عناصر دکوری و کاربردی خانه‌تان را براساس سلیقه شخصی و نه یک سبک معماری خاص انتخاب کنید...

به سبک بوهمین؛ داستانت را تبدیل به دکور خونه‌ات کن (خبرفوری)

به سبک بوهمین؛ داستانت را تبدیل به دکور خونه‌ات کن (خبرفوری)«تابناک با تو» - در سبک بوهمین، همه چیز در هم است. از هر نوع طرح‌ها و رنگ‌ها گرفته تا متریال، در این سبک خاص کاربردی است. فقط کافی است عناصر طبیعی زمین را بشناسیم. اگر شما هم به هنرها و صنایع دستی فرهنگ‌های متفاوت علاقه‌مند هستید یا دوست دارید تمام عناصر دکوری و کاربردی خانه‌تان را براساس سلیقه شخصی و نه یک سبک معماری خاص انتخاب کنید، سبک بوهمین این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

در ادامه مهم‌ترین نکات درباره سبک بوهمین به شما گفته خواهد شد.

بوهمین یک واژه‌ی فرانسوی به معنای کولی است. این سبک هنرمندانه از هر سنت و فرهنگی الهام و ایده می‌گیرد. چه کسی از احساس سرزندگی بدش می‌آید؟ هیچکس! چه چیزی به اندازه وجود عناصر طبیعی در طراحی خانه ما می‌تواند احساس سرزندگی را به ما القا کند؟ هیچ چیز! ویژگی منحصربه فرد سبک بوهمین دقیقا همین است. انواع سنگ‌ها، چوب‌ها و گیاه‌های طبیعی در خانه ما حضور خواهند داشت، اگر و فقط اگر سبک بوهمین را انتخاب کنیم. در این میان لازم است یادآوری کنیم که سبک بوهمین از بوهوها گرفته شده است، این در حالی است که ما خود عشایرهایی داریم که صنایع دستیشان بسیار خاص و زیباست پس می‌توانیم با استفاده از این نوع منسوجات حس آزادی و آزادگی عشایر را تجربه کنیم.

چشمات رو ببند، خونه‌ی آرزوهات رو تصور کن!

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سبک بوهمین این است که شما را در قید و بند هیچ نوع خط مشی خاص قرار نمی‌دهد. شما می‌توانید هر آنچه را که تصور می‌کنید، ساده کرده و بعد به خانه‌تان بیاورید. ممکن است که لانه کبوترها همواره توجه شما را به خود جلب کرده باشد. کافی است فضایی در خانه بیابید و آن را با حصیرهای مواج و بالشتک های گرد سفید رنگ بیارایید. این تصویر با یک گلدان و آویزان کردن چند پر از پرندگان مورد علاقه‌تان تکمیل خواهد شد، انتخاب با شماست که چه تصویری در ذهن داشته باشید. در این میان تصور کردن یک ساحل صخره‌ای هم زیبا است. اگر کف خانه‌تان را از سنگ‌های صخره‌ای بپوشانید، در واقع طبیعت را به خانه آورده‌اید.

به سبک بوهمین؛ داستانت را تبدیل به دکور خونه‌ات کن (خبرفوری)

به سبک بوهمین؛ داستانت را تبدیل به دکور خونه‌ات کن (خبرفوری)

با رنگ به خونه‌ات انرژی خاص بده!

هر فرهنگ در فضای نمادین خود برای رنگ‌ها داستان سرایی می‌کند. به عنوان مثال در ادبیات ایران نظامی در هفت پیکر، هر گنبد را با رنگی خاص نام برده است. گنبد اول سیاه است که نشان از عزا و اندوه دارد. این در حالی است که رنگ زرد جلوه‌ای مقدس داشته و با ایزد مرتبط است. تلفیق کردن انواع رنگ‌ها را می‌توان در کاشی‌های هفت رنگ ایرانی نیز یافت که سراسر انرژی و زیبایی است. این آزادی در انتخاب رنگ باعث می‌شود که ما هر رنگی که دوست داریم را انتخاب کنیم و در کنار یکدیگر قرار دهیم. اما، بهتر است در انتخاب رنگ، رنگ‌های طبیعی و رنگ چوب‌ها را فراموش نکنیم چراکه انرژی آن بی‌نظیر است.

به سبک بوهمین؛ داستانت را تبدیل به دکور خونه‌ات کن (خبرفوری)

سنگ‌ها زهرِ چشم رو می‌گیرن!

حتما تا به حال دیده‌اید که ایرانیان از چشم نظر استفاده کنند. چشم زخم می‌تواند از سنگ‌های متفاوتی باشد، اما بهترین نوع آن باباقوری است. استفاده از این نوع سنگ برای زیبایی‌بخشی به دکور خانه عالی است. بعلاوه، سنگ نمک نیز یکی دیگر از سنگ‌هایی است که با طراحی‌هایی خاص وجود داشته و می‌توانیم هر مدل از آن را که دوست داریم، تهیه کنیم. سنگ یکی از عناصر سبک بوهمین است که دکور خانه را به کل زیر رو می‌کند، کافی است یکبار امتحان کنید تا زیبایی و انرژی آن را با چشم دلتان احساس کنید.

عتیقه‌باز شید!

یکی دیگر از ویژگی‌های سبک بوهمین، استفاده از عتیقه‌ها یا به قولی اثاث‌های وینتیج است. فرق نمی‌کند چه چیزی از قدیم‌ها به یادگار نگه داشته‌اید یا طی سفرهایتان چه عتیقه‌جات و صنایع دستی تهیه کرده‌اید، اگر می‌خواهید دست به کار شوید و خانه‌تان را به سبک بوهمین دکور کنید، هر چه تا کنون خریده‌اید را از گنجه بیرون بیاورید و جای مناسبی برای آن پیدا کنید. در این سبک هیچ چیز قدیمی و کهنه نمی‌شود و اگر بشود ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. در ایران نیز ما وسایل بسیار زیادی داریم که از دوران قدیم برایمان به یادگار مانده‌اند و حتی به تازگی آن‌ها را دوباره می‌سازند یا با الهام گرفتن از آن‌ها لوازم جدیدی ساخته و روانه بازار می‌کنند. در سبک بوهمین، این لوازم از سه فیتیله‌ای گرفته تا گرامافون، می‌توانند در خانه شما جا پیدا کنند و جلوه‌ای خاص و با کلاس به آن ببخشند.

منبع: خبرفوری

برچسب ها: بوهمین ، سبک ، دکور ، خانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار