میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
کد خبر: ۲۹۷۲۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 18    -    ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
bato-adv
bato-adv
رشد تورم از یک سو و عقب ماندن دستمزد از سوی دیگر زمینه را برای کاهش کیفیت زندگی در ایران رقم زده است. بسیاری از کارشناسان در این راستا هشدار می دهند که تداوم این وضعیت؛ شاخص‌های رفاهی و حداقلی زندگی را با کاهش شدید مواجه خواهد کرد.
رشد تورم از یک سو و عقب ماندن دستمزد از سوی دیگر زمینه را برای کاهش کیفیت زندگی در ایران رقم زده است. بسیاری از کارشناسان در این راستا هشدار می دهند که تداوم این وضعیت؛ شاخص‌های رفاهی و حداقلی زندگی را با کاهش شدید مواجه خواهد کرد. در شرایط کنونی نیز تقاضای خانوارها برای خرید اقلامی که اولویت دوم را دارند، کاهش یافته به طوری که خرید لباس یا تفریحاتی چون خرید کتاب، کالای فرهنگی و ... دستخوش کاهش شده است.
 
این را فعالان بازار پوشاک ، فعالان بازار شیرینی و سایر اقلامی از این دست تایید کرده‌اند. این کاهش در کنار خالی شدن سبد غذایی از مواد مغذی رخ داده است. به عبارت دیگر کاهش مصرف گوشت و مرغ و برنج . افزایش مصرف نان و ماکارونی و ... نشان از جایگزینی مواد ارزان‎تر به جای اقلام گران‌تر دارد.
 
در شرایطی حقوق کارمندان قرار است حدود ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد که پیش از این در سال ۱۴۰۱ میزان افزایش حقوق کارمندان در محدوده ۲۵ درصدی و در سال ۱۴۰۲ در محدوده ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
در این فضا تداوم تورم بسیار بالای ۲۰ درصدی در کنار کاهش اندک حقوق و دستمزد می‌تواند زمینه را برای کاهش سطح رفاه خانوار مهیا کند.
منبع خبرآنلاین
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
2
مرگ بر امریکا
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
0
با سلام
اولا که بطور اسمی حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش دارد و دولت یرخی کسورات بیمه ای خود را بعضا تا ۸۰ درصد از حقوق کارمندان کسر می نماید .
ثانیا با توجه به تورم۴۰ درصدی سالیانه به گفته خود دولت که البته قطع به یقین میزان تورم بیش از این ارقام است افزایش ۲۰ درصدی حقوق تاثیر چندانی در معیشت قشر حقوق بگیر نخواهد.داشت کما اینکه این قشر روز به روز فشار زندگی برایشان سخت تر و طاقت فرسا تر می گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
0
واقعا مرگ بر آمریکا .این فلاکت همش تقصیر آمریکاست!!!!خخخخخخ
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
0
وقتی افزایش حقوق با تورم متناسب نباشه اتفاقی که میافته اینه :
- خانواده ها فشار بیشتری رو تحمل میکنند .
- دزدی تو کار بیشتر میشه .
در هر 2 صورت چوبشو جامعه میخوره . متاسفانه اکثر مسولین ما خودشون رو میزنن کوچه علی چپ و مشکل رو ندیده میگیرن و اتفاقی که میافته عصبی شدن جامع - دعوا - زورگیری - دزدی - رانت - زیر میزی و ... اتفاق میافته
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv