چهره متمایز گربه‌ها که تا حالا درباره آن‌ها نمی‌دانستیم
کد خبر: ۲۹۶۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 January 06    -    ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
bato-adv
bato-adv
حالت چشم‌های سگ‌ها ممکن است قلب ما را به دام بیندازند و ما را اسیر خود کنند، اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گربه‌ها نیز ممکن است چند حالت چهره را صرفا برای جلب توجه انسان‌ها ایجاد کرده باشند. هنگامی که محققان در ایالات متحده تصاویر پس از ساعت کاری یک کافه گربه در لس آنجلس را تجزیه و تحلیل کردند...

گربه‌ها صد‌ها حالت چهره متمایز دارند که ما تا حالا درباره آن‌ها نمی‌دانستیم (یک پزشک)

گربه‌ها صد‌ها حالت چهره متمایز دارند که ما تا حالا درباره آن‌ها نمی‌دانستیم (یک پزشک)«تابناک با تو» - حالت چشم‌های سگ‌ها ممکن است قلب ما را به دام بیندازند و ما را اسیر خود کنند، اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گربه‌ها نیز ممکن است چند حالت چهره را صرفا برای جلب توجه انسان‌ها ایجاد کرده باشند.

هنگامی که محققان در ایالات متحده تصاویر پس از ساعت کاری یک کافه گربه در لس آنجلس را تجزیه و تحلیل کردند، تا ۲۷۶ حالت متمایز صورت گربه‌های خانگی را شمارش کردند که بیش از حد انتظار آن‌ها بود.

دانشمندان هنوز تعداد کل حالت‌های صورت یک سگ را محاسبه نکرده‌اند، اما می‌دانند که شامپانزه‌ها ۳۵۷ حالت صورت مختلف می‌توانند به خود بگیرند.

تا حالا گربه‌ها تقریباً به‌اندازه نخستی‌ها یا سگ‌ها، اجتماعی در نظر گرفته نمی‌شوند و همین امر باعث می‌شود بررسی تعداد چهره‌هایی که در طول تعاملات گروهی می‌توانند به خود بگیرند، جذاب‌تر شود.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ۱۰۰۰۰ سال اهلی شدن می‌تواند تأثیر واقعی بر چگونگی تکامل برخی گربه‌ها برای برقراری ارتباط داشته باشد.

گربه‌ها صد‌ها حالت چهره متمایز دارند که ما تا حالا درباره آن‌ها نمی‌دانستیم (یک پزشک)

با توجه به انسان و غذای آن‌ها، ممکن است برخی از گربه‌های وحشی در نزدیکی آدمیان زندگی خود را آغاز کرده باشند و رفتار دوستانه با دیگران، ممکن است بقای آن‌ها را در دراز مدت بیشتر کرده باشد.

البته این تحقیق مستلزم مقایسه حالات صورت گربه‌های اهلی و گربه‌های وحشی است که هنوز انجام نشده است.

با این وجود، مطالعات گذشته نشان داده که گربه‌های اهلی توانایی اجتماعی بیشتری دارند و بیشتر از گربه‌های وحشی در رفتار‌های دوستانه مانند بازی یا نظافت شرکت می‌کنند.

تحقیق جدید این ایده را بررسی کرده که گربه‌های خانگی بیشتر از آن چیزی که به آن‌ها اعتبار می‌دهیم اجتماعی هستند. این تحقیق توسط اخلاق‌شناس لورن اسکات و روانشناس تکاملی بریتانی فلورکیویچ، از دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس (UCLA) بودند، انجام شد.

برای تجزیه و تحلیل حالت چهره گربه‌ها در کافه گربه لس آنجلس، این دو نفر از یک سیستم رمزگذاری صورت استفاده کردند که برای اندازه‌گیری انقباضات قابل تشخیص صورت و تجزیه آن‌ها به حرکات ماهیچه‌ای خاص طراحی شده بود.

با بررسی این حالت‌های صورت، محققان ۴۵ درصد آن‌ها «به‌طور مشخص دوستانه» و ۳۷ درصد را «به‌طور مشخص پرخاشگرانه» شناسایی کردند و بقیه مبهم تلقی شدند.

حالات دوستانه گربه‌ها شامل چشمان بسته، با گوش‌ها و سبیل‌ها به سمت جلو به سمت گربه دیگر بود.

در مقایسه، یک حالت تهاجمی شامل مردمک‌های منقبض، گوش‌های صاف و پاک کردن سریع لب‌ها با زبان بود.
هر یک از ۲۷۶ حالت صورت فقط ده‌ها بار در فیلم شمارش شده است، به این معنی که برای دانشمندان دشوار است که در مورد احساس گربه‌ها در آن زمان یا دلیل استفاده از نشانه‌های اجتماعی خود نتیجه‌گیری دقیق کنند.

گربه‌ها صد‌ها حالت چهره متمایز دارند که ما تا حالا درباره آن‌ها نمی‌دانستیم (یک پزشک)

بسیاری از حالات صورت دوستانه‌ای که اسکات و فلورکیوویچ به آن اشاره کرده‌اند، شبیه میمیک‌های است که توسط انسان‌ها، سگ‌ها و نخستی‌ها ابراز می‌شوند که به ریشه‌های تکاملی عمیق‌تر اشاره می‌کند.

البته از آنجایی که کافه گربه بین ۲۰ تا ۳۰ گربه را در خود جای داده است، سیگنال‌های اجتماعی استفاده شده توسط این موجودات ممکن است با سیگنال‌های استفاده شده توسط گربه‌های خانگی که در گروه‌های کوچکتر یا بدون گربه‌های دیگر زندگی می‌کنند متفاوت باشد.

چهره متمایز گربه‌ها که تا حالا درباره آن‌ها نمی‌دانستیم

نویسندگان مشتاق تحقیقات بیشتر در مورد ارتباط بین سطح درگیری، رقابت، و همکاری در گروه‌های گربه و پیچیدگی سیگنال‌های صورت استفاده شده توسط این حیوانات خانگی هستند.

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
برچسب ها: گربه ، گربه ها ، چهره ، تمایز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
0
0
فقط ریز بشین در صورت این گربه ها ، ببینید چه نظمی در رنگ و شکل وجود داره ، سبحان الله عز و جل

فتبارک الله احسن الخالقین
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv