حواستان به اندازه نمک زندگی تان باشد
کد خبر: ۲۹۳۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 October 13    -    ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
دعوا و اختلاف نظر، جز لاینفک زندگی زناشویی است؛ انقدر که از قدیم گفته‌اند، دعوا نمک زندگی‌ست. اما توجه داشته باشید همان قدر که اندازه و میزان نمک در غذا مهم است، اندازه و کیفیت نمک در زندگی زناشویی نیز اهمیت دارد. قهر، دعوا و اختلاف نظر زوجین باید براساس قوانینی پیش رود که به قوام زندگی‌شان کمک کند نه اینکه منجر به ناراحتی و جدایی شود.

حواستان به اندازه نمک زندگی تان باشد

حواستون به اندازه نمک زندگیتون باشه (همشهری آنلاین)«تابناک با تو» -  دعوا و اختلاف نظر، جز لاینفک زندگی زناشویی است؛ انقدر که از قدیم گفته‌اند، دعوا نمک زندگی‌ست. اما توجه داشته باشید همان قدر که اندازه و میزان نمک در غذا مهم است، اندازه و کیفیت نمک در زندگی زناشویی نیز اهمیت دارد.

قهر، دعوا و اختلاف نظر زوجین باید براساس قوانینی پیش رود که به قوام زندگی‌شان کمک کند نه اینکه منجر به ناراحتی و جدایی شود. شیرین توانا، زوج درمانگر در این ارتباط چند توصیه طلایی دارد که در زیر با هم مرور می‌کنیم.

اختلاف نظر بر سر یک موضوع را به موضوع و مسایل پیش آمده در گذشته ارتباط ندهید. سعی کنید بر سر موضوع مورد اختلاف فعلی متمرکز شوید و از حاشیه‌سازی و دامن زدن به آن بپرهیزید.

موضوع مشاجره و اختلاف نظر شما هر چه باشد نباید آن را به خانواده همسرتان پیوند بزنید. به عنوان مثال هرگز موضوع اختلافتان را به گفتار، رفتار و برخی اعمالِ خانواده همسر خود شباهت ندهید و نگویید این اخلاق تو هم شبیه پدر یا مادرت است!

حواستان به اندازه نمک زندگی تان باشد

کلی‌گویی نکنید و مدام نگویید تو همیشه همین‌طوری هستی یا تو هیچ‌وقت فلان کار را انجام نمی‌دهی. به طور حتم همه ابعاد شخصیت همسر شما بد یا منفی نیست.

اختلاف نظر نباید باعث شود تا شما به همسر خود توهین کنید و یا به واسطه نقاط ضعف او به تحقیر شریک زندگی‌تان بپردازید.

بعد ازدعوا و مشاجره قهر نکنید. قهرکردن سبب می‌شود احیای رابطه سخت‌ترشود؛ بنابراین از همان ابتدای زندگی به این قانون پای بند باشید که حتی اگر در مورد موضوع یا موضوعاتی اختلاف عقیده دارید نباید از یکدیگر جدا بمانید.

سعی کنید در گفتمان در راستای حل اختلافات زناشویی، بر اعصاب و خشم و احساسات خود مسلط باشید. اگر حواستان به این موارد نباشد ممکن است ناخواسته رفتاری را بروز دهید که جبرانش یا دشوار باشد و یا اصلا جبران شدنی نباشد.

در آخر نیز اگر زوجین، صاحب فرزند هستند از مشاجره و دعوا مقابل فرزند خود پرهیز کنند. البته نه به آن معنا که فرزند تصوری از اختلاف نظر در کنار زندگی لذت‌بخش نداشته باشد.

منبع: همشهری آنلان

برچسب ها: قهر ، نمک ، دعوا ، همسران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
0
0
حتما با این زنان و دخترانی که تربیت کردن میشه در ارامش زندگی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار