100 سال حبس برای عاملان قتل زن و مرد مسیحی!
کد خبر: ۲۹۰۶۶۸
تاریخ انتشار: 2023 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
 دو متهم که با همدستی یکدیگر  زن و مرد مسیحی را به قصد سرقت به قتل رسانده‌ بودند از سوی قضات شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص و  ۱۰۰ سال حبس محکوم شدند.
 دو متهم که با همدستی یکدیگر  زن و مرد مسیحی را به قصد سرقت به قتل رسانده‌ بودند از سوی قضات شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص و  ۱۰۰ سال حبس محکوم شدند.
 
 رسیدگی به این پرونده از مرداد سال ۹۹ با کشف جسد مردی جوان مقابل یک ساختمان نیمه‌ساز در جاده تلو آغاز شد. بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد که وی بر اثر خفگی جان باخته است. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران شناسایی عامل قتل را در دستور کارشان قرار دادند.
 
در ادامه تحقیقات مشخص شد، جسد متعلق به مردی مسیحی است که به تنهایی در ویلایش در منطقه لواسانات زندگی می‌کرد و از ویلای او سرقت شده است.
 
با افشای این ماجرا، فرضیه جنایت با انگیزه سرقت قوت گرفت و مأموران دریافتند وی آخرین بار با پسر جوانی به نام رازمیک قرار ملاقات داشته است.
 
به این ترتیب رازمیک بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد و در تشریح ماجرا گفت: مقتول مرد ثروتمندی بود. دوستم شهرام قرار بود در ازای گرو گذاشتن سند خانه‌اش پیش او مبلغی پول از او  بگیرد و هر ماه سودش را بپردازد. اما وسوسه سرقت به جانش افتاد و بعد از کشتن او از ویلایش سرقت کردیم.
 
با اعترافات رازمیک، شهرام هم دستگیر شد و اظهارات همدستش را تأیید کرد.
 
در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان مدتی قبل  یک زن مسیحی را نیز به خاطر سرقت به قتل رسانده‌اند.
 
به این ترتیب متهمان در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. اما شهرام منکر دخالت در قتل‌ها شد و گفت هر دو قتل را رازمیک مرتکب شده است و من بی گناهم فقط کارت عابر بانک مرد مسیحی را برداشتم.
 
پس از پایان اظهارات متهمان قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده ، رازمیک را به قصاص، به جرم آدم ربایی به 15سال زندان، به خاطر سرقت کارت عابر بانک به 10 سال حبس، به جرم سرقت شبانه از خانه قربانی به 15سال حبس و 74 ضربه شلاق، به خاطر حمل شوکر و بی سیم به 6 ماه زندان و به خاطر قتل زن مسیحی با توجه به رضایت خانواده‌اش  به 10 سال زندان محکوم کردند.
 

شهرام نیز که مسلمان بود به جرم مشارکت در قتل زن مسیحی به پرداخت نصف دیه  و همچنین پرداخت یک سوم دیه به خاطر وقوع جنایت در ماه حرام، به جرم آدم ربایی به 15سال زندان، به خاطر سرقت به 10 سال حبس ، به خاطر سرقت شبانه از خانه مقتول به 15سال حبس و 74ضربه شلاق  و از جنبه عمومی جرم به 10سال حبس محکوم شد.

روزنامه ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار