با ریزش مو در هوای گرم تابستان چه کنیم؟
کد خبر: ۲۸۵۷۷۰
تاریخ انتشار: 2023 July 20    -    ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
bato-adv
bato-adv
اشعه خورشید اولین دلیل ریزش مو در تابستان است؛ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یکی از قوی‌ترین عواملی است که موها در معرض آن قرار می‌گیرند. در تابستان، با تشدید اشعه خورشید و و کاهش رطوبت هوا، موها نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این...

با ریزش مو در هوای گرم تابستان چه کنیم؟

با ریزش مو در هوای گرم تابستان چه کنیم؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ بسیاری از خانم ها به خصوص در فصل تابستان که فشار روی موها زیاد می شود، از ریزش مو رنج می‌برند. این اتفاق بر اثر عوامل خارجی خشن رخ می‌دهد که منجر به ضعیف شدن پوست سر و فولیکول‌های مو می‌‌گردد، بنابراین مو شروع به ریزش می‌کند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین علل ریزش مو در تابستان و نحوه درمان آن‌ها می‌پردازیم.


نور خورشید عامل اصلی ریزش مو در تابستان است

اشعه خورشید اولین دلیل ریزش مو در تابستان است؛ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یکی از قوی‌ترین عواملی است که موها در معرض آن قرار می‌گیرند. در تابستان، با تشدید اشعه خورشید و و کاهش رطوبت هوا، موها نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این، اشعه‌های خورشید رطوبت پوست سر را از بین می‌برد که باعث خشکی، کدر شدن و شکنندگی موها می‌شود و آن‌ها را مستعد ریزش می‌کند.

شنا در استخرهای پر از کلر و باکتری

علاوه بر این، شنا در استخرهای پر از کلر و باکتری نه تنها منجر به ریزش مو در تابستان می شود، بلکه باعث تجمع چربی‌های اضافی روی پوست سر می‌شود و موها را پر از شوره نموده و به آن ظاهری چرب می‌دهد.

با ریزش مو در هوای گرم تابستان چه کنیم؟

 

بستن محکم مو در تابستان

ناگفته نماند کشیدن مکرر مو به صورت گوجه‌ای سفت یا دم اسبی باعث تعریق و گرمای بیشتر در تابستان است و فشار زیادی به ریشه‌ها و تارهای مو وارد می‌کند که به نوبه خود منجر به شکستن و ریزش تدریجی آن می‌گردد.

نکاتی برای جلوگیری از مشکل

هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب موهای خود را بپوشانید

برای جلوگیری از ریزش، خشکی و پژمرده شدن موهای خود می توانید طی چندین مرحله، محافظت کاملی از موهای خود داشته باشید که مهمترین آنها پوشاندن موها در هر زمان که زیر نور آفتاب می روید با استفاده از روسری، کلاه و شال‌های لبه پهن است.


به بدنتان آب برسانید

آب جزء اصلی ویتامین‌ها و جریان مواد مغذی است که موها را تغذیه و مرطوب می‌کند و به رشد مو و قدرتمندترشدن آن در مقابل عوامل سخت کمک می‌کند. حتما در طول تابستان آب فراوان بنوشید و با استفاده از مرطوب کننده‌های مو حاوی مواد موثری که موها را تامین می‌کند، آبرسانی لازم را به موها و پوست سرتان انجام دهید.

با ریزش مو در هوای گرم تابستان چه کنیم؟


از حالت‌دهنده و سشوار کمتر استفاده کنید

 تا حد امکان از قرار دادن موها در معرض ابزارهای حالت دهنده با دمای بالا خودداری کنید، زیرا باعث آسیب بیشتر به موهای شما و منجر به ریزش و خشکی مو می‌شوند.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

همچنین حتماً رژیم غذایی غنی از پروتئین و آهن و و کم کربوهیدرات داشته باشید. از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید و آجیل خام مانند بادام، بادام هندی و گردو مصرف کنید، زیرا از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد آن را تحریک می‌کنند.

با ریزش مو در هوای گرم تابستان چه کنیم؟

آلوئه ورا برای مقابله با ریزش مو در تابستان
همچنین می‌توانید از مواد طبیعی که موها را مرطوب می‌کنند و با ریزش و خشکی آن مقابله می‌کنند، مخصوصا ژل آلوئه ورا استفاده کنید، زیرا باعث حفظ درخشندگی مو، مرطوب کردن پوست سر و قوی‌تر شدن تارهای مو می‌شود. کافی است هفته ای دو تا سه بار ژل آلوئه ورا را به موها و پوست سر خود بزنید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس طبق معمول موهای خود را بشویید.

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv