نرم افزاری که تماس چشمی طبیعی را جعل می کند
کد خبر: ۲۶۸۲۹۰
تاریخ انتشار: 2023 January 15    -    ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
NVIDIA Broadcast، ابزار این شرکت برای پخش زنده و کنفرانس ویدیویی، خالا صاحب یک ویژگی جذاب شده و می‌تواند به صورت دیجیتالی چشمان سوژه تغییر دهد تا به نظر برسد که آنها مستقیماً به دوربین نگاه می کنند.

نرم افزار پخش زنده NVIDIA می‌تواند به صورت دیجیتالی تماس چشمی طبیعی را جعل کند

NVIDIA Broadcast، ابزار این شرکت برای پخش زنده و کنفرانس ویدیویی، خالا صاحب یک ویژگی جذاب شده و می‌تواند به صورت دیجیتالی چشمان سوژه تغییر دهد تا به نظر برسد که آنها مستقیماً به دوربین نگاه می کنند.

یکی از مشکلات فیلمبرداری پخش زنده در خانه، برای کارهای حرفه‌ای و حتی در تماس های ویدئویی ساده دوستانه، این است که بسیاری از مردم به جای خیره شدن مستقیم به دوربین به جاهای دیگر می‌نگرند، مثلا به یادداشت‌های خود می‌نگرند یا اصلا مغذب و دستپاچه به نظر می‌رسند.

برای کمک به حل این مشکل، انویدیا در حال توسعه نوعی فناوری «دیپ فیک» است که می‌تواند چشم‌های سوژه را به‌طور مصنوعی تنظیم کند تا طوری به نظر برسد که انگار در حال تماس با دوربین هستند. یعنی شبیه سازی تماس چشمی انجام می‌دهد و تعامل مخاطب را بهتر می‌کند.

NVIDIA توضیح می‌دهد: «افکت جدید Eye Contact چشم‌های را برای شبیه‌سازی تماس چشمی با دوربین حرکت می‌دهد که با تخمین و هم‌ترازی نگاه به دست می‌آید.» چشم‌ها رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کنند و به صورت طبیعی پلک می‌زنند، و حتی در صورتی که خیلی دور نگاه کنید، یک ویژگی قطع ارتباط وجود دارد تا به آرامی بین چشم‌های شبیه‌سازی شده و واقعی، انتقال تصویر صورت بگیرد.

این فناوری همین هفته وارد Broadcast شد و در طی سال گذشته در NVIDIA تحت نام Maxine در حال توسعه بود. Maxine مجموعه‌ای از SDK‌های هوش مصنوعی (AI) است که به یاری GPU و میکروسرویس‌های بومی ابری است برای تقویت جلوه‌های صوتی، تصویری و واقعیت افزوده به صورت زنده طراحی شده‌اند.

تماس چشمی برای سازندگان محتوا ایده‌آل است و تعامل با مخاطبان خود را بهبود می‌بخشد.

البته این ویژگی هنوز در مرحله بتا است و NVIDIA می گوید که به دنبال همکاری با جامعه کاربران برای بهبود آن است. از آنجایی که رنگ‌های چشم و ترکیب‌های نوری بسیار متفاوتی وجود دارد، باید به مرور زمان روی هوش مصنوعی کار کرد تا از قابل اعتماد بودن همیشگی آن اطمینان کسب شود.

یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار