تنها کسی که حریف بروس لی بود را بشناسید
کد خبر: ۲۵۳۳۱۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
به گفته خود بروس لی، محمد علی کلی تنها مبارزی بود که می توانست او را در یک مبارزه واقعی شکست دهد.

به گفته خود بروس لی، محمد علی کلی تنها مبارزی بود که می توانست او را در یک مبارزه واقعی شکست دهد. بروس لی به مهارت های کونگ فویی که در طی سال ها تمرین سخت بدست آورده بود بسیار اعتماد داشت اما ظاهراً بر این باور بود که توانایی رزمی او کاملاً شکست ناپذیر نیست.

 
 

لی خودش گفته است که نمی تواند برنده باشد اگر مقابل یکی از بهترین بوکسورهای تاریخ یا شاید بهترین آن ها قرار گیرد. به عنوان استاد وینگ چون و بنیانگذار سبک هنرهای رزمی جیت کان دو، بروس لی یک استاد کونگ فوی محترم و شناخته شده در هالیوود بود، مدت ها قبل از اینکه به دنیای سینما راه یابد. لی که در ایالات متحده زندگی می کرد، دستکم یک مدرسه هنرهای رزمی در آمریکا تاسیس کرده و به شاگردان بسیاری کونگ فو آموخت.

 

حتی ستارگان هالیوودی مانند استیو مک کویین و جیمز کابرن نیز با لی دوست شده و به جرگه شاگردان سبک جیت کان دو او پیوستند. و وقتی بروس لی در هنگ کنگ به شهرت رسید، حتی افراد بیشتری به سبک رزمی او علاقمند شدند و بدین ترتیب به مرحله ای رسید که بارها توسط استادان هنرهای رزمی در خارج از حوزه کونگ فو و داخل آن به مبارزه طلبیده شد. با این وجود توافق همگان بر این است که مبارزات اندکی خارج از دنیای سینما بین بروس لی و کسانی که داعی شکست دادنش بودند درگرفته است و در این درگیری های معدود نیز هیچ شکستی برای وی ثبت نشده است. با این وجود لی معتقد بوده که اگر مبارزه ای بین وی و محمد علی کلی رخ دهد، قطعاً او بازنده خواهد بود.

 

به ادعای رابرت کلوز، کارگردان فیلم Enter the Dragon ، بروس لی در مورد مبارزه احتمالی بین خود و محمد علی در دوران ساخت این فیلم، دورانی که محمد علی کلی در اوج شهرت و قدرت قرار داشت، گفته است: «به دست های من نگاه کنید. این دست های کوچک چینی است. او مرا خواهد کشت». به عبارت دیگر، جثه قابل توجه این بوکسور سنگین وزن و قدرت او باعث شده بروس لی به این باور برسد توانایی مقابله با وی را ندارد هر چند مهارت های رزمی لی بسیار قابل توجه بود. در حالی که بروس لی بطور قطع می توانست رقیبانی بزرگ تر و قوی تر از خود از لحاظ بدنی را شکست دهد محمد علی کلی در کلاس متفاوتی بود. او در درون رینگ بسیار قدرتمند و به شدت سریع بود.

تنها کسی که حریف بروس لی بود را بشناسید

اگر چه لی نیز به اندازه خود قوی و سریع بود اما یک رزمی کار ریز اندام ۱۴۸ پوندی با قد حدود ۱۷۵ سانتیمتری نمی توانست ضربات مشت زیادی از یک قهرمان بوکس سنگین وزن جهان را تاب بیاورد، کسی که پشت هر مشتش قدرت بسیار قابل توجهی قرار داشت. با این وجود، صحبت های بروس لی در مورد نتیجه مبارزه او با محمد علی کلی، از احترام خاص او نسبت به قهرمان سنگین وزن بوکس آن زمان جهان خبر می دهد. محمد علی و بروس لی هیچگاه با هم روبرو نشدند اما ظاهراً بروس لی مبارزات کلی را تماشا کرده و به خوبی می دانست که نمی تواند رقیب او باشد. او چنان به سبک مبارزه محمد علی کلی علاقه داشت که سبک مبارزه او رقص پایش را در سبک مبارزه خود نیز وارد کرد و به شاگردانش یاد می داد که حرکات پایشان را تقویت کنند.

 
روزیاتو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خان ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
3
9
برو عمو
خوبه اخرش نوشتید هیچ گاه با هم روبه رو نشدند
پس از کجا میدونید بوروس شکشت میخورده؟ لابد چون کلی تنها بوکسوری بوده که مسلمان شده و به ایران اومده میتونسته بوروسلی رو شکست بده خخخ
سیدمرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
1
10
بروس لی 165 سانتی متر قدش بود نه 175. من کتاب زندگی نامه بروس لی از زبان همسرش لیندا لی رو خوندم . هیچ اشاره ای به بوکس حتی نشده چه برسه به کلی
درجائیکه شانن دختر و لیندا همسر بروسلی هنوز هستن ادعای رابرت کلوز مورد تائید نیست
پاسخ ها
داود
| |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
سلام
دوست عزیز بروسلی همیشه برای کلی احترام زیادی قائل بود و به گفته خودش محمد علی کلی بت اون بود
سلطان کونگ فــــــــــــــــو
| |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
مرتضی
من همه کتاب های بروس لی رو خوانده ام مخصوصا کتاب نوشته همسرش لیندالی.
بروس لی علاقه زیادی به شیوه بوکس کلی داشت
خود بروس بوکس کار کرده بود
ولی اینکه اگر این دو با هم رقابت میکردند و بروس ناک اوت میشد اصلا درست نیست.
بروس لی صاحب سبک بود
ضربات بروس از روی «ذن» انجام میشد نه از روی احساس

همه 4 فیلم بروس لی درس کونگ فو است
سلطان کونگ فــــــــــــــــو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
5
باید در باره بروس لی مطالعه داشته باشی تا بتونی قضاوت کنی

یکی ازدوستان نزدیک بروس نقل میکند:

وقتی که با هم تمرین میکردیم و من میدانستم که تمرین است باز هم از ضربات بروس وحشت داشتم.

در جایی هم ادپارکر پدر کاراته آمریکا گفته:

هر گاه بروس ضربه میزند هوا به لرزش در می آید.


بروس لی اعجوبه هنرهای رزمی است.
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
2
اگر هم حرفی زده نخواسته که از خود تعریف کرده باشه و آدمی با تواضع بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
3
ما یه ضرب المثل داریم میگه یه سیر گربه اخه سی سیر میو میو
از بروسلی قویتر خیلیا بودن فقط باباشون فیلمساز نبود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار