تک فرزندی از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست
کد خبر: ۲۳۱۲۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تک فرزندی از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تک فرزندی از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست.

حجت الاسلام محمد صالحی امروز(24 آذر) در دوره آموزشی یک روزه رشد جمعیت و فرزندآوری که با حضور روحانیون مستقر در بقاع متبرکه و مبلغین و ائمه جماعات استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه تک فرزندی از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست، گفت: اسلام با تک فرزندی موافق نیست.

وی افزود: تک فرزندی از دیدگاه علوم اجتماعی آسیب‌های غیر قابل جبرانی را برای فرد، خانواده و جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خانواده های تک‌فرزند در زمینه‌های مختلف جسمی، عاطفی، روحی، مدیریتی و ... دچار چالش‌های مختلفی می‌شوند، ادامه داد: تک‌فرزندی به عنوان یکی از عوامل هسته‌ای کاهش جمعیت در صورت شیوع می‌تواند بنیان جامعه را هدف قرار داده و در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی آسیب‌زا باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه از بعد روانی تک‌فرزندان افرادی گوشه‌گیر، منزوی، بی‌اراده، و زودرنج هستند، گفت: از بین رفتن نسل، سالمندی جمعیت، کاهش تولید، ضعف اقتدار و... از پیامدهای شیوع تک فرزندی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه اسلام با تک فرزندی مخالف است و مسلمانان را با رعایت شرایطی دعوت به ازیاد نسل می کند، افزود: روایات زیادی مبنی بر تشویق مسلمانان بر ازیاد نسل و آوردن فرزند دلالت می کند، از جمله روایتی که از پیامبر (ص) نقل شده با این مضمون که "ای مردان و زنان با همدیگر ازدواج کنید و دارای نسل گردید و زیاد شوید".

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: در آیات متعددی از قرآن، صریحاً سخن از رازقیت خداوند رفته است و اینکه هیچ جنبنده‌ای نیست، مگر اینکه خداوند رحمن روزی وی را برعهده گرفته و تأمین می‌نماید، از این رو ترس از فقر دلیل موجهی برای تنظیم خانواده و کنترل جمعیت نیست.

وی در پایان از مبلغان و روحانیون مستقر در بقاع متبرکه خواست تا جامعه را تشویق به فرزندآوری کنند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
17
فقر و بدبختی مردم و در مقابل ثروت مقامات چی؟ اون مورد تایید اسلامه؟ اختلاس و رانت خواری مورد تایید اسلامه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
12
و اسلام با دروغ و ری و رباخواری و با غیر مسئول بودن مسئولان ملت و کشور و با کمونیسم و کمونیست و دوستدارانشان و اختلاس و دزدی و کم فروشی و گرانفروشی و خیلی از مفاسد اجتماعی که به سرملت آوردند مخالف هست چرا اینارو نمیگی؟؟؟ الان 50 ملیون از جمعیت ایران فقیر و مملکت کثیف و نابه هنجار هست شماها دیگه چه نوع روحانی هستید؟؟؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
14
خیلی زشت است که هر چیزی را که میل آقایان مرفه بی درد است به اسلام وصله میکنند. یک سوره یا آیه از قرآن یا یک حدیث از امامان بیاورید که در آن تک فرزندی را گناه دانسته اند. مگر پیامبر اسلام غیر از حضرت فاطمه اولاد دیگری داشتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
3
تک فرزندی مورد قبول نیست ! خب نباشد مهم نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
1
2
پس چرا حضرت محمد ص جز حضرت فاطمه زهرا بچه دیگر ی نداشت؟؟؟؟
چقدر دروغ چقدر عوام فریبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار