کدام خانه‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
کد خبر: ۲۲۸۴۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
پس از امتناع دولت روحانی برای تصویب دریافت مالیات از خانه‌های لوکس در سال ۹۹ و ۱۴۰۰، دولت سیزدهم آن را تصویب و با ۴۰ روز وقفه از سوی سازمان مالیاتی ابلاغ شد.

پس از امتناع دولت روحانی برای تصویب دریافت مالیات از خانه‌های لوکس در سال ۹۹ و ۱۴۰۰، دولت سیزدهم آن را تصویب و با ۴۰ روز وقفه از سوی سازمان مالیاتی ابلاغ شد.

آیین نامه دریافت مالیات از خانه‌ها و باغ ویلاهای لوکس بعد از ۴۰ روز وقفه ( از زمان تصویب هیات وزیران) از سوی مسئولان سازمان مالیاتی برای اجرا به ادارات مالیاتی ابلاغ شد.

با وجود گذشت ۷ ماه از سال، دولت دوازدهم به دلایل نامعلومی از تصویب ضوابط اجرایی بند خ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ امتناع کرد اما دولت سیزدهم در ۱۴ مهرماه آن را تصویب کرد.

خانه های بالاتر از چند میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند؟

طبق بند خ تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت به شرح بندهای زیر مشمول مالیات بر دارایی (سالانه) می‌شوند:

۱- واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت (با احتساب عرصه و اعیان) با ارزش روز معادل یکصد میلیارد ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و بیشتر به نرخ‌های زیر:

۱ـ۱- نسبت به مازاد یکصد میلیارد ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا یکصدو پنجاه میلیارد ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال یک در هزار

۲ـ۱- نسبت به مازاد یکصد و پنجاه میلیارد ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا دویست و پنجاه میلیارد ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال دو در هزار

۳ـ۱- نسبت به مازاد دویست و پنجاه میلیارد ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا چهارصد میلیارد ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال سه در هزار

۴ـ۱- نسبت به مازاد چهارصد میلیارد ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا ششصد میلیارد ۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال چهار در هزار

۵ ـ۱- نسبت به مازاد ششصد میلیارد ۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بالا پنج در هزار

کدام خانه‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
2
خودتون ارز رو گرون میکنید و لاجرم همه چیز از خورد و خوراک و السه و ماشین و خانه گرون میشه.بایت اینها ارزش افزوده بیشتر میگیرین و با افزایش قیمت همه چیز مالیات دوباره هم میگیرید.شیطان باید پیش شما لنگ بندازه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
2
مطمئن باشید از حلقومتون نمیره پایین .....خود مال مردم خورتان با کمک دلالهای بی وجدان خدا نشناس قیمت ها را رساندید به عرش وحالا میخواهد مالیات (پول زور وحرام))هم بگیرید .....تورم هم که حساب نیست .......بی لیاقتی مسئولین در کشور داری را تاوانش را چرا مردم بدهند .....شما باعث بی ارزش شدن پول ملی شده اید ....خانه ده میلیاردی قیمت واقعی اش سه میلیارد هم نیست ........مردم چه کار کنند که خانه ای که با هزار خون دل صاحب شده اند با بی تدبیری ها شما نامسئولان گران شده ؟مگه میخواهند با سر پناهشان تجارت کنند ودر امد داشته باشند که مالیات بدهند .....راست میگویید بروید از نهاد ها وسازمانها وجاهای دیگر که در امد نجومی دارند مالیات بگیرید .....چرا روا ندارید مردم ایران در اسایش باشند ........خدا از تک تک شما نگذرد وبه سزای اعمالتان برساند که خون مردم را در شیشه کرده اید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار