عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان
کد خبر: ۲۲۳۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
مردم دلایل مختلفی برای سفر کردن دارند؛ بسیاری از آنها برای استراحت و برخی برای ماجراجویی کشف سرزمین جدید به سفر می‌روند. اما برخی از مردم دلایل عجیبی و جالبی دارند؛ گردشگری انواع مختلفی بر اساس هدف خود دارد.

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهاناختصاصی تابناک با تو؛ مردم دلایل مختلفی برای سفر کردن دارند؛ بسیاری از آنها برای استراحت و برخی برای ماجراجویی کشف سرزمین جدید به سفر می‌روند. اما برخی از مردم دلایل عجیبی و جالبی دارند؛ کردشگری انواع مختلفی براساس هدف خود دارد.

در این گزارش با برخی از آنها می‌شوید؛


گردشگری با پرتاب سوزن 

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

اگر می‌خواهید از کارشناسان این نوع گردشگری شوید، فقط یک تیر را روی نقشه بیندازید و ببینید کجا می‌افتد و هر جا تیر افتاد، مقصد سفر شما همانجاست. انتخاب مقصد در این نوع از گردشگری کورکورانه است و برپایه ماجراجویی و کشف مکانهایی است که قبلا ندیده‌اید.

گردشگری انحصارگری

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

گردشگران به مقصد مورد نظر سفر می‌کنند و ورژن محلی "مونوپولی" را می‌خرند، سپس به مکان های موجود در صفحه انحصار مسافرت می‌کنند. برای مشخص شدن محل گردشگری، گردشگران نرد پرتاب می‌کنند.

گردشگری بر عکس

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

در این نوع، گردشگران به سایت‌های معروف می‌روند و هنگامی که به آنجا می‌رسند، پشت خود را به سایت می‌کنند و به جای بازدید از آن در اطراف محل، می‌دوند، برای مثال هنگام ایستادن کنار برج ایفل، بدون توجه به برج ایفل در گوشه و اطراف و پارک های اطراف آن بدوید.

گردشگری براساس حروف الفبا

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

به مقصد می‌رسید و نقشه را بیرون مي‌آورید، سپس به بخش فهرست رفته و خیابان اول و آخر را که براساس حروف الفبا دسته بندی شده را پیدا کنید. سپس روی نقشه از خیابان اول تا آخر الفبایی خطی رسم کنید و بین این دو مقصد و در مسیر هر نقطه‌ای را که خواستید کشف کنید.


گردشگری هوایی

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

تا حالا شده قصد سفر به منطقه‌ای از جهان را داشته باشید؛ اما پول یا وقتش را نداشته باشید؟! کافی است با اجازه مسئولان ذیربط به یک فرودگاه بروید و از بالا تا پایین آن را بچرخید، در این سفر فقط بخش هواپیما سوار شدن حذف شده‌ است.

گردشگری هسته‌ای

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

بازدید از مکان های به جا مانده از انفجارهای اتمی و یا موشک‌ها از این نوع گردشگری است. یکی از این مکان ها برای گردشگری هسته‌ای نوادا و دیگری چرنوبیل است؛ دیدن از بریبیات شهر اشباح اوکراینی هم از دیگر گزینه‌هاست. هیروشیما و موزه‌های هسته‌ای از جمله هانفورد واشنگتن و تاسیسات گرافیت X_10 در ایالت تنسی و ایستگاه انرژی هسته‌ای اوپنیبسک در روسیه از جمله این مقاسد گردشگری است.


گردشگری ایتام

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

اغلب غربی‌ها به کشورهای جهان سوم و محروم سفر و از یتیم‌خانه‌های آنجا بازدید می‌کنند، هدف از این سفر مشارکت در تامین بودجه یتیم‌خانه‌ها و افزایش آگاهی و گاهی فرزندخواندگی است. هند، اوکراین و آمریکای جنوبی مقصد این نوع گردشگری هستند.


گردشگری حوادث

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

سفر به مناطق به جای مانده از حوادث طبیعی یا حوادث انسانی از دیگر انواع گردشگری است، در برخی مواقع ضرر این گردشگری برای گردشگران بیشتر از نفع آن است و در برخی مواقع گردشگری حوادث باعث جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بازماندگان می‌شود.

 گردشگری صنعتی

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

اگر به گردشگری صنعتی علاقه دارید، می‌توانید از مکان‌هایی دیدن کنید که صنعت خاصی در آن رونق دارد؛ به عنوان مثال، شهرهای تولید پنیر در هلند و کارخانه‌های شکلات سازی در بلژیک.

به تازگی، سایت‌های تاریخ صنعتی با امکان بازدید از معادن و کارخانه‌های ذغال سنگ قدیمی، بخشی از گردشگری صنعتی شده‌اند.

انگلستان، هلند، ژاپن و آلمان از جمله کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری هستند.

گردشگری SetJetting

عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان

در این ژانر، گردشگران معمولاً از مکان‌های فیلمبرداری معروف مانند مجموعه فیلم های هری پاتر و سریال بازی تاج و تخت دیدن می‌کنند.

وقتی گردشگر به مقصد می رسد، در صورت امکان می‌تواند در فعالیت های مربوط به فیلم شرکت کند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
10
ما تو صف مرغ گردش می کنیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
5
گردشگری ارزون ندارین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار