طرح مجلس برای منتفی‌کردن جابه‌جایی ساعت‌ها
کد خبر: ۲۲۳۱۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
 نماینده نجف‌آباد از طرح مجلس برای منتفی‌کردن جابه‌جایی‌ ساعت‌ها خبر داد.
 نماینده نجف‌آباد از طرح مجلس برای منتفی‌کردن جابه‌جایی‌ ساعت‌ها خبر داد.
 
طرح مجلس برای منتفی‌کردن جابه‌جایی ساعت‌ها
 
ابوالفضل ابوترابی:
 
* (با بیان اینکه اساساً تغییر ساعت‌ها هیچ تأثیری در صرفه‌جویی اقتصادی ندارد):‌ نهایت تلاش ما این است تا مراحل تصویب طرح لغو تغییر ساعت‌ تا پیش از پایان سال طی شود و از فروردین سال آینده شاهد اجرایی‌شدن این طرح باشیم.
 
* (با اشاره به طرح لغو تغییر ساعت‌ها نیمه اول سال): 67 درصد از کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کشورهای اروپایی ـ که اخیراً ابلاغ شده است ـ می‌توانند ساعت‌های خود را ثابت نگه‌‌دارند،‌ ساعت‌های خود را تغییر نمی‌دهند.
 
* اساس تغییر ساعت‌ها به یک قرن پیش بازمی‌گردد که برخی کشورها با هدف کاهش مصرف شمع، ساعت‌ها را یک ساعتی به جلو می‌کشیدند تا از میزان ساعات روشنایی در 24 ساعت استفاده بیشتری ببرند، با این حال مطالعات مراکز علمی معتبر بیانگر این است که تغییر ساعت نه‌تنها تأثیر چندانی در مصرف انرژی ندارد بلکه در هر تغییر به‌ویژه در روزهای ابتدایی میزان اختلالات رفتاری که در قالب تصادفات و درگیری‌های فیزیکی خود را نشان می‌دهد، بسیار بالا می‌رود.
 
* نکته دوم اینکه ما در وزارت نیرو و مرکز پژوهش‌های این وزارتخانه در دو دولت گذشته، دو گزارش کاملاً متفاوت را داشته‌ایم که واقعاً جای تعجب دارد؛ به‌طوری که در دوره آقای احمدی‌نژاد وزارت نیرو اعلام کرد که تغییر ساعت‌ها تأثیر ملموسی در کاهش هزینه‌ها ندارد ولی در عین حال وزارت نیرو در دولت سابق بر اثربخش بودن این تغییر ساعت‌ها تأکید کرده بود، این مسئله نشان می‌دهد که این اقدام دولت‌ها اساساً هیچ ارتباطی به موضوع صرفه‌جویی اقتصادی ندارد.
 
* با توجه به مطالبی که بیان شد بنده طرحی را آماده کردم که هم‌اکنون در نوبت بررسی در صحن مجلس است تا تغییر ساعت در 6 ماه اول ساعت منتفی شود که نهایت تلاش ما این است تا مراحل تصویب این طرح تا پیش از پایان سال طی شود و از فروردین سال آینده شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
6
9
کشورهای اروپایی هم حذف کردند،ما هنوز درگیریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
5
8
خدا خیرتون بده اگه این کارو انجام بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
4
5
سلام این آقای نماینده تاکنون ساعت 5یا 6صبح سرکاررفته که ببینداگه ساعت تغییرنکند هوا چقدرتاریکه خصوصاً توزمستون؟ با این وضع روشنایی معابراگه ساعت هم تغییرنکنه صبحها برای سرکاررفتن خصوصاً برای خانمها اضلاً امنیت نداره چون خیلی تاریکه . خواهشاً کاری میخوان انجام بدن به همه جوانب آن نگاه کنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
فکر کنم کمی دچار سردرگمی شده اید. از 31 شهریور ساعت رسمی، یک ساعت به عقب کشیده می شود و مشکل روشنایی معابر بصورت طبیعی حل می شود. همانطور که از اول فروردین ساعت یک ساعت به جلو کشیده شده و مشکل رفتن در هوای داغ به سر کار را تا حدودی برطرف می سازد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
2
9
واقعا بی معنی هست. به خصوص که خیلی جاها و حتی برنامه های تلویزیون، بعد از تغییر ساعت، زمان کارها و برنامه ها شون رو تغییر میدن جوری که دوباره در همون وقت قبلی انجام میشه.
حق بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
1
2
هیچکدام از حرفهایی که نماینده محترم زده است نه منطقی است و نه مستند و واقعی. تغییر ساعت در کشور به امری روزمره و عادی تبدیل شده است و همه مردم به جز یک اقلیت با آن خو گرفته اند. احمدی نژاد در اوایل ریاست جمهوری خود اقدام به دستکاری تغییر ساعت کرد که تجربه خوبی نبود و نهایتا مجلس تغییر ساعت را تبدیل به قانون کرد. رفتن به سر کار در ساعت 8 صبح یک روز داغ تابستانی به هیچ وجه خوشایند کارگران و کارمندان نبود در حالیکه با تغییر ساعت عملا شروع کار ساعت 7 صبح یعنی زمانی که هنوز آفتاب داغ نشده است بود و کار روزانه با طراوت و نه پژمردگی ناشی از داغی هوا شروع می شد.
برخی از هم وطنان مساله تغییر ساعت را به موضوعی شخصی و یک خصومت شخصی تبدیل کرده و از روی تعصب با آن مخالفت می کنند. در حالیکه اجرای این طرح تا کنون کارآیی مثبتی داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار