انتشار ایمیل‌های دکتر فاوچی؛ انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاه
کد خبر: ۲۲۲۷۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 15    -    ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
به هرحال شما هر طور که بخواهید می‌توانید تصور غلطی بکنید. آن ایمیل از طرف شخصی به من ارسال شده که می‌گوید متشکرم" برای هر آن چه که فکر کرده من گفتم و من گفتم که فکر می‌کنم به احتمال زیاد منشا این ویروس انتقال از گونه‌ها باشد. من هنوز همینطور فکر می‌کنم، اما در عین حال دیدگاهی باز دارم که ممکن است منشا این ویروس نشت از آزمایشگاه هم باشد.

انتشار ایمیل‌های دکتر فاوچی؛ دفاع کاخ سفید از مشاور ارشد دولت در مورد ویروس کرونا

دکتر آنتونی فاوچی از زمان همه گیری ویروس کرونا به چهره‌ای مطرح تبدیل شده


انتشار ایمیل‌های دکتر فاوچی؛ دفاع کاخ سفید از مشاور ارشد دولت در مورد ویروس کروناتابناک باتو ـ کاخ سفید در بحبوحه موشکافی‌ها در مورد انتشار ایمیل‌های کاری دکتر آنتونی فاوچی، مشاور ارشد دولت آمریکا در مورد ویروس کرونا، از او دفاع کرده است.

دکتر فاوچی از زمان همه گیری ویروس کرونا به چهره‌ای مطرح تبدیل شده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته که دکتر فاوچی "سرمایه‌ای غیرقابل انکار" است.

اما انتشار این ایمیل‌ها سوالاتی ایجاد کرده که آیا دکتر فاوچی از سیاست چین مبنی بر رد تئوری انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان حمایت می‌کند یا نه؟!

مجموعه‌ای از ایمیل‌های دکتر فاوچی که شروع همه گیری کووید را شامل می‌شود، در هفته جاری و براساس درخواست برای آزادی گردش اطلاعات در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

در یکی از این ایمیل‌ها که در آخر آوریل (کمتر از یک ماه و نیم پیش) فرستاده شده، مدیر اجرایی یک موسسه بهداشتی خیریه از دکتر فاوچی تقدیر کرده به این دلیل که علنا گفته شواهد علمی از انتشار ویروس کرونا از یک آزمایشگاه وجود ندارد.

دکتر فاوچی گفته است: منتقدان این ایمیل را بدون درنظر گرفتن سایر جوانب مطرح کرده‌اند. او همچنین گفته که درباره منشا ویروس کرونا "دیدگاهی آزاد" دارد.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه‌اش در روز گذشته گفت: "رئیس جمهور و دولت فکر می‌کنند که دکتر فاوچی نقشی باورنکردنی در کنترل همه گیری ویروس کرونا داشته و در طول این همه گیری صدای مردم بوده است."

هیچ مدرکی دال بر این که منشا کووید۱۹ از آزمایشگاهی در ووهان است، وجود ندارد، اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور داده تا این مساله بررسی شود. این موضوع باعث برانگیختن خشم چین شده که مکررا این نظریه را رد کرده است.

مقامات چین منشا اولیه ویروس کرونا را به بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان مرتبط دانسته‌اند که این باعث شده دانشمندان را به تئوری پردازی در این مورد که کووید ابتدا از حیوانات به انسان منتقل شد، سوق دهد.

اما گزارش‌های اخیر رسانه‌های آمریکا حاکی است که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که ویروس احتمالا در ابتدا بطور تصادفی از آزمایشگاهی در ووهان انتشار یافت.

انتشار ایمیل‌های دکتر فاوچی؛ دفاع کاخ سفید از مشاور ارشد دولت در مورد ویروس کرونا

دکتر فاوچی به سی‌ان‌ان چه گفت؟

دکتر فاوچی در پاسخ به این شبکه گفت: در ایمیل‌های ردو بدل شده بین او و مدیر یک سازمان غیرانتفاعی بهداشتی که به تامین بودجه تحقیقاتی به یک انستیتو بیماری‌ها در شهر ووهان کمک کرده، هیچ مشکلی وجود ندارد.

ان‌آی اچ ( NIH) که یک سازمان بهداشت عمومی در آمریکاست، به انستیتو ویروس شناسی ووهان از طریق سازمان غیرانتقاعی اکوهلث (EcoHealth Alliance) که در نیویورک مستقر است، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، کمکی ۶۰۰ هزار دلاری با هدف تحقیق در مورد ویروس کرونای خفاش‌ها اعطا کرد.

پیتر داسزک، مسئول موسسه غیرانتفاعی اکوهلث در آوریل سال گذشته (۲۰۲۰) در ایمیلی به دکتر فاوچی از او به دلیل تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن تئوری نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان تقدیر کرد.

دکتر فاوچی هم در پاسخ به ایمیل گفته بود: "از یادداشت مهربانانه شما متشکرم."

دکتر فاوچی همچنین افزود: "بی معنی" است که ازطریق ایمیل، رابطه گرم بین او و افرادی که در پشت آزمایشگاه تحقیقاتی در ووهان قرار دارند را استنباط کرد.

او همچنین گفت: به هرحال شما هر طور که بخواهید می‌توانید تصور غلطی بکنید. آن ایمیل از طرف شخصی به من ارسال شده که می‌گوید متشکرم" برای هر آن چه که فکر کرده من گفتم و من گفتم که فکر می‌کنم به احتمال زیاد منشا این ویروس انتقال از گونه‌ها باشد. من هنوز همینطور فکر می‌کنم، اما در عین حال دیدگاهی باز دارم که ممکن است منشا این ویروس نشت از آزمایشگاه هم باشد.

دکتر فاوچی افزوده: تصور می‌کنم کاملا دور از ذهن است که چینی‌ها عمدا چیزی را مهندسی کرده باشند تا بتوانند خود و همچنین افرادی دیگر را بکشند. فکر می‌کنم که این خیلی دور از ذهن است.

اما منتقدان محافظه کار معتقدند که دکتر فاوچی احتمالا بر چیزی سرپوش می‌گذارد و حتی مدعی شده‌اند که او در شهادت خود در کنگره حقیقت را نگفته است.

انتشار ایمیل‌های دکتر فاوچی؛ انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاه

دکتر فاوچی قبلا درباره انتشار ویروس از آزمایشگاه چه گفت؟

در جریان شهادت در کنگره در ۱۲ ماه مه، دکتر فاوچی با تاکید این مساله را که آمریکا تاکنون بودجه بحث برانگیز تحقیقات در مورد "روش افزایش شدت سرایت یا میزان بیماری زایی" ( GoFR) را در آزمایشگاه ووهان تامین کرده، رد کرد.

روش افزایش شدت سرایت یا میزان بیماری‌زایی GoFR در تحقیقات پزشکی به معنی تغییر آزمایشگاهی در خصوصیات یک پاتوژن (عوامل بیماری‌زا) است با این هدف که نحوه جهش ژنتیکی آن مشخص شود.

در جریان جلسه بعدی سنا در ۲۶ مه، جان کندن، سناتور جمهوریخواه از لوئیزیانا، از دکتر فاوچی پرسید که چگونه می تواند مطمئن باشد که دانشمندان در ووهان از این پول برای تحقیق در مورد این روش استفاده نکرده باشند.

دکتر فاوچی در پاسخ گفت: "شما هرگز نمی‌دانید." او همچنین افزود که محققان چینی "قابل اعتماد" هستند.

هفته گذشته وزارت خارجه چین نظریه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان را "بسیارغیرمتحمل" خواند.

در همین حال استیو اسکالیز، از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خواستار شهادت دکتر فاوچی در مقابل کنگره در مورد نقش دولت آمریکا در تامین بودجه تحقیقاتی شد که احتمالا به پیشرفت در زمینه ایجاد نوع جدیدی از ویروس کرونا کمک کرده است.

از زمان همه گیری ویروس کرونا تاکنون ۱۷۲ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۳.۵ میلیون نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
منبع: bbc.com

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
2
21
خفاش همیشه بوده اگر این ویروس از خفاش منتشر شده باشه چرا قبلا این اتفاق نیفتاده.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
خفاش بوده ولی این خفاش وارداتی از مالزی بوده و بومی منطقه نبوده است که در طول سالیان مصونیت ایجاد کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
3
20
خفاش همیشه بوده اگر این ویروس از خفاش منتشر شده باشه چرا قبلا این اتفاق نیفتاده.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
7
10
کرونای جدید( کووید) اولین بیماری نیست که منشا آزمایشگاهی داشته ( مانند ایدز) و آخرین هم نخواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
1
15
سیاست چین بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
5
0
این فاعوچی هم مثل بقیه درغگوست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار