آگهی‌های جعلی فروش کالا در کمین کاربران
کد خبر: ۲۲۰۱۵۹
تاریخ انتشار: 2021 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌های جعلی فروش کالا از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌های جعلی فروش کالا از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی محمد رجبی اظهارکرد: یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان انتشار آگهی‌های جعلی فروش محصولات ارزان‌قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است. وی به تشریح راهکار‌های پیشگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری توسط هموطنان پرداخت و گفت: کاربران به‌سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه هموطنان قبل از رویت و اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند، تصریح کرد: کاربران حتما درخصوص صحت هویت فرد آگهی‌دهنده بررسی‌های لازم را انجام دهند. وی افزود: هموطنان برای خرید حتما به فروشگاه‌هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و با اطمینان از معتبربودن مراکز خرید و سایت‌های فروش کالا اقدام به تهیه وسایل موردنیاز خود کنند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا بیان کرد: مجرمان سایبری در هنگام خرید کالا از کسبه یا شهروندانی که کالایی را در سایت‌های واسط برای فروش ثبت کرده‌اند، با ادعای واریز وجه به کارت فروشنده از طریق تلفن‌همراه یا تبلت و نشان‌دادن رسیدجعلی واریز، کالا را از فروشنده دریافت می‌کنند، بدون اینکه وجهی به حساب بانکی آن‌ها واریز کرده باشند.

وی افزود: کاربران نسبت به رعایت نکات امنیتی و بالابردن اطلاعات در این زمینه اقدامات کافی را انجام دهند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند، لذا در صورت مشاهده جرائم، موارد مجرمانه را به سایت پلیس فتا گزارش دهند تا کارشناسان پلیس فتـــا نسبت به بررسی شکایات وارد عمل شوند.

روزنامه آرمان ملی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار