این تابلو در حراج تهران ۵.۲ میلیارد قیمت خورد
کد خبر: ۲۱۹۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 13    -    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
 چهاردهمین حراج تهران برای چکش خوردن ۱۲۰ اثر هنری، با تاخیر ۴۰ روزه، برگزار شد مجموع فروش آثار این دوره به عدد ۴۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان رسید.

 چهاردهمین حراج تهران برای چکش خوردن ۱۲۰ اثر هنری، با تاخیر ۴۰ روزه، برگزار شد مجموع فروش آثار این دوره به عدد ۴۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان رسید.

سیزدهمین حراج تهران عصر پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ کار خود را با چکش زدن ۱۲۰ اثر هنری با اجرای حسین پاکدل در هتل پارسیان آزادی آغاز کرد.

بر این اساس، حراج تهران قرار بود در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شود اما به دلیل مواجه شدن با پیک چهارم کرونا، نزدیک ۴۰ روز عقب افتاد. به گفته روابط عمومی این رویداد در پاسخ به این پرسش که چرا این دوره حراج تهران در دهه اول محرم برگزار می‌شود، اعلام کرد که مجوز برگزاری این دوره حراج تهران نیز همچون دوره‌های گذشته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است و ایرادی را متوجه برگزاری ندانست. محمود نورایی همچنین اضافه کرد: با توجه به افزایش محدودیت‌های کرونایی، حراج با توجه به تعهد اجتماعی خود خیلی از کارهای فنی را انجام داده تا حجم حضور کم و شرایط آنلاین نیز برای خریداران فراهم شود.

تابلوی نقاشی «روز و شب را می‌شمارم، روز و شب» اثر رضا درخشانی که در این دوره حراج با دو اثر حضور دارد، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد تا یکی دیگر از آثار چند میلیاردی حراج تهران نام بگیرد.

این تابلو در حراج تهران ۵.۲ میلیارد قیمت خورد

تابلویی که ۵.۲ میلیارد تومان چکش خورد

درخشانی در خلق تابلوهای نقاشی خود، بداهه‌پردازی می‌کند و بدین طریق با ورود به ساحت شهودگرایانه هنر، اتفاق و حادثه ناخواسته را در شکل‌گیری اثر دخیل می‌کند که هم وابسته به نگرش‌های مدرنیستی است و هم از آن گرایی و شهود شرق‌گرایانه برخوردار است.

اثر پیش‌رو به مجموعه شب و روز و درختان انجیر تعلق دارد. در این مجموعه، هنرمند از دو وجه مشترک در خلق آثار مجموعه استفاده کرده است؛ نخست آن‌که تمامی مجموعه از دو لته تشکیل شده‌اند که فرم‌های مختلف گیاهی را مجسم می‌کنند؛ این دو لته بودن بر نگرش دوگانگی شرق‌گرایانه شکل گرفته است و دوم آن‌که هر لته به لحاظ رنگی، عکس لته روبه‌روست؛ یعنی جای رنگ در فضای مثبت و منفی یکی، در دیگری جابه‌جا می‌شود. با این حال دو تابلو به لحاظ فرمی مکمل نیستند و نوعی قرینه در بی‌قرینگی در اثر دیده می‌شود که تابلو را به لحاظ کلی پویا می‌کند.

بر اساس اعلام حسین پاکدل، اثر رضا بانگیز نیز خارج از حراج با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

مجموع فروش چهاردهمین حراج تهران نیز ۴۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان اعلام شد.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
بی ارزش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار