حذف یحیی از جام دوم با تکرار سناریوی فرهاد
کد خبر: ۲۱۷۲۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 15    -    ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
چهارمین دربی پیاپی بدون تماشاگر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، با تساوی بدون گل در وقت معمول و وقت‌های اضافه به پنالتی‌ها کشید. بازی محتاطانه دو تیم اجازه فرصت های زیاد به مهاجمان نداد اما در وقت اضافه چندین موقعیت عالی هدر رفت

در حساس ترین مصاف مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی تهران و در غیاب هواداران به میدان رفتند که تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه وقت اضافه گلی نداشت و استقلال با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد. 

پنالتی ها

 

استقلال: ۴

وریا غفوری: گل

فرشید اسماعیلی: گل

بابک مرادی: گل

ارسلان مطهری: گل

مهدی قایدی: گل نشد

 

پرسپولیس: ۳

مهدی ترابی: گل

محمدحسین کنعانی زادگان: گل

سعید آقایی: گل

عیسی آل کثیر: گل نشد

مهدی عبدی: گل نشد

 

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی (110 - مهدی شیری)، وحید امیری، میلاد سرلک (110 - محمد شریفی)، احمد نوراللهی، احسان پهلوان (100 - سعید آقایی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (74 - عیسی آل‌کثیر) و شهریار مغانلو (74 - مهدی عبدی).

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی (53 - محمد دانشگر)، وریا غفوری، محمد نادری (67 - بابک مرادی)، مسعود ریگی (95 - مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

 

دقایق حساس بازی:

دقیقه ۲۴ وقت اضافه: ارسال کرنر قایدی از چپ نزدیک بود با ضربه سر و گل بخودی کنعانی‌زادگان همراه شود اما با اقبال بلند مدافع پرسپولیس توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵ وقت اضافه: ارسال کرنر عالی و ضربه سر ارسلان در فرصت ایده آل می‌توانست طلسم دروازه ها را بشکند اما توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴ وقت اضافه: پاس توی در عالی مهدی‌پور به قایدی این مهاجم سرعتی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما دخالت سیامک نعمتی و خروج لک او را ناکام گذاشت و توپ به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۱۱ وقت اضافه: نفوذ عبدی به داخل محوطه جریمه و ارسال کوتاه او به شش قدم با ضربه سر شیرجه‌ای آل‌کثیر همراه شد اما توپ او به تیر عمودی خورد و به زمین برگشت.

دقیقه ۶ وقت اضافه: ارسال قایدی از جناح راست استقلال روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر یزدانی پیش تاخته از بالای دروازه راهی خارج زمین شد.

دقیقه ۲ وقت اضافه: ارسال مورب ترابی روی یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ، روی تیر دوم فرود آمد و مهدی عبدی مقابل دروازه فرصت داشت توپ را از سه متری وارد دروازه حسینی کند اما ضربه نهایی او آسمان را شکافت!

دقیقه ۹۲: استقلال بعداز رد و بدل کردن بیش از ۲۰ پاس توپ را در فاصله ۲۸متری از دروازه به قایدی رساند که شوت مهاجم گلزن استقلال با اختلاف کم از تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه پرسپولیس در موقعیتی عالی نصیب استقلال شد که ضربه مهدی قایدی را حامد لک دور کرد.

دقیقه ۵۰: امید عالیشاه در محوطه جریمه استقلال توپی را پشت شش قدم از وحید امیری گرفت که ضربه بی‌دقت او با فاصله به اوت رفت‌. در این صحنه عارف غلامی به شدت مصدوم شد و اجبارا با دانشگر تعویض شد.

دقیقه ۲۷: فرار وحید امیری از چپ با خطای شارژ عارف غلامی، یک خطا پشت محوطه نصیب پرسپولیس کرد. ارسال ترابی به دهانه دروازه در شلوغی خطرناک بود اما حسینی توپ را سرانجام با کف دست دور کرد.

دقیقه ۲۱: مغانلو در جنگ برای تصاحب توپ ارسالی با دست به صورت مرادمند ضربه زد که یک کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱۵: در حالی که فرجی توپ هوایی را با ضربه سر دور کرد ، حرکت عجیب و رزمی ارسلان مطهری و ضربه کف پای او به کمر مدافع پرسپولیس می‌توانست جریمه سنگینی داشته باشد که فغانی تنها به اعلام خطا با تاخیر زیاد بسنده کرد.

دقیقه۲: تکل خشن مرادمند روی مچ پای سرلک ، فغانی را مجبور به بیرون کشیدن اولین کارت زرد مسابقه کرد.

نود و ششمین شهرآورد پایتخت بین دو تیم پرهوادار استقلال و پرسپولیس در چارچوب جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم استقلال که در لیگ شانس چندانی برای قهرمانی ندارد و از رقیب دیرینه و صدرنشین خود فاصله گرفته است، تمام برنامه‌های خود برای کسب جام را در این بازی خلاصه می‌بیند.

 

ترکیب استقلال:  سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری 

 

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه (کاپیتان) و شهریار مغانلو

 

تیم مجیدی که در بازی‌های اخیر به رغم اختلافات با مدیریت باشگاه و نمایش‌های نه چندان دلچسب برنده مسابقات بوده است، حالا به مهمترین دیدار فصل رسیده است که تکلیف بسیاری از مسائل را روشن خواهد کرد. استقلال سه هفته مانده به پایان لیگ سهمیه آسیایی اش را هم گرفته است و دغدغه صعود به لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

در مقابل پرسپولیس با مصدومیت‌ پیاپی ستاره های موثرش دست به گریبان بوده اما با اختلاف دو امتیازی در جدول لیگ، به سوی کسب پنجمین قهرمانی پیاپی پیش می‌رود و جام حذفی را برای ثبت دبل قهرمانی می‌خواهد.

هر دو تیم اسیر مشکلات شدید مالی و مدیریتی هستند و در اثر تحریم ها نتوانستند مطالبات خود را از نهادهای بین‌المللی وصول کنند. قضاوت این مسابقه را سرشناس ترین داور کنونی آسیا یعنی علیرضا فغانی برعهده دارد که دو روز پیش از استرالیا به ایران برگشته است. او این راه طولانی را بعداز دو سال مهاجرت پیموده تا هفتمین بازی اش را بین دو تیم سوت بزند.

این مسابقه ، چهارمین دربی پیاپی دو تیم بدون تماشاگر است که همچنان ورود تماشاگر به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

تابناک ورزشی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
1
یحیی هفته قبل با اون مصاحبه باخت
نااشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
1
0
این امتیاز به انها دادیم تا در بازی اخرشان با سپاهان مردانه بازی کنند از تبانی ومدارا دست بکشندجوانمردانه بازی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار