2داروی جدید برای مبارزه با کرونا کشف شد
کد خبر: ۲۱۲۵۸۹
تاریخ انتشار: 2021 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
این دو داروی جدید که برای مداخله زود هنگام طراحی شده‌اند، به جای خود ویروس، چگونگی پاسخ سلول‌های انسانی به ویروس SARS-CoV-2 را تقویت می‌نمایند.
 دانشمندانی از موسسه تحقیقات پزشکی برگوفر QIMR در کوئینزلند استرالیا، دو داروی جدید برای جلوگیری از عفونت SARS-CoV-2 تولید کرده‌اند که از ابتلای افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند به نوع شدید این بیماری جلوگیری کرده و آن را درمان می‌کنند.
 
این داروها که مبتنی بر پپتید هستند، هم اکنون در حال آزمایش روی جانوران مدل هستند. نتایج امیدوار کننده اولیه این داروها نشان می‌دهند که عوارض جانبی کمی دارند. این داروها همچنین پایدار بوده و می‌توانند در دمای اتاق نگهداری شوند و لذا توزیع آن‌ها نیز آسان است.
 
این دو داروی جدید که برای مداخله زود هنگام طراحی شده‌اند، به جای خود ویروس، چگونگی پاسخ سلول‌های انسانی به ویروس SARS-CoV-2 را تقویت می‌نمایند.
 
داروی اول قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس، باعث می‌شود که اثر واکسن کووید-19 به خوبی تقویت شود و این کار را با پوشاندن پروتئین گیرنده ACE2 بر روی سلول‌های انسانی انجام می‌دهد. به گزارش سیناپرس، در حالی که داروی دوم باعث می‌شود که گسترش ویروس، صرفاً به سلول‌های آلوده محدود گردد. این دارو، مانع از خارج شدن ویروس‌ها از سلول آلوده می‌شوند و بدین ترتیب، تکثیر آن ها را کنترل می‌کنند.
 
به گفته این متخصصان، «تولید این داروهای جدید یک گام مهیج در مبارزه با کووید-19 است. بسیاری از داروهایی که در سراسر جهان برای درمان کووید-19 تولید می‌شوند برای افرادی هستند که دچار بیماری شدید شده‌اند. ولی داروهای جدید مبتنی بر پپتید، در وهله اول جلوگیری از عفونت و بعد از آن کاهش شدت بیماری قبل از ابتلا به آن را هدف قرار گرفته‌اند».
 
منبع: سیناپرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار