دیزاین منزل مدرن مطابق با مد تابستان ۱۴۰۰
کد خبر: ۲۱۰۷۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 05    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
هنوز در مرحله بحرانی از همه گیری کووید-۱۹ هستیم و خانه نشین. با این حال به روز‌هایی با آب و هوای خوش بهاری و تابستانی نزدیک می‌شویم و احتمالا شاهد گسترش سالن‌های پذیرایی رو به بالکنی پر از گیاه یا باغچه‌ای زیبا در بیشتر خانه‌ها و آپارتمان‌ها خواهیم بود. آگاهی از رویکرد پایداری در طراحی یعنی توجه به محیط زیست رشد روزافزونی داشته است.

دیزاین خانه شیک و مدرن مطابق با مد تابستان ۱۴۰۰

دیزاین خانه شیک و مدرن مطابق با مد تابستان ۱۴۰۰«تابناک با تو» - هنوز در مرحله بحرانی از همه گیری کووید-۱۹ هستیم و خانه نشین. با این حال به روز‌هایی با آب و هوای خوش بهاری و تابستانی نزدیک می‌شویم و احتمالا شاهد گسترش سالن‌های پذیرایی رو به بالکنی پر از گیاه یا باغچه‌ای زیبا در بیشتر خانه‌ها و آپارتمان‌ها خواهیم بود. آگاهی از رویکرد پایداری در طراحی یعنی توجه به محیط زیست رشد روزافزونی داشته است. همینطور علاقه مندی بیشتر افراد به گیاهان آپارتمانی و ایده‌های دکوراسیونی «خودت بساز» سبب تغییراتی در دکوراسیون و طراحی داخلی شده اند. در این مطلب با مروری بر مقاله‌ای از سایت گروه رسانه‌ای د استار که پرشمارترین روزنامه کانادایی را هم منتشر می‌کند به بررسی این تغییرات می‌پردازیم. د استار در گفتگو با چند طراح داخلی ایده‌های دیزاین خانه شیک و مدرن در ماه‌های پیش روی را بررسی کرده است.


وانگ پی سان (Wong Pei San) مدیر (Essential Design Integrated) پیشنهاد می‌کند: «در خانه‌های خود از عناصر رایگان و قابل دسترس بدون نیاز به پرداخت هزینه و زحمت زیاد استفاده کنید مانند روشنایی روز، جریان هوای تازه بیرون از خانه و حیاط خلوت و نورگیر که باعث می‌شوند هوای گرم از خانه خارج شود. با یک طراحی خوب و اصولی دیزاین و دکوراسیون خانه به خوبی خود را در روشنایی روز در معرض نمایش می‌گذارد و دیگر نیازی برای روشن کردن لامپ در طول روز احساس نمی‌کنید و هوای بیرون و باد به راحتی به داخل خانه جریان می‌یابند و نیاز به استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا را کاهش می‌دهند. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از بعضی از متریال‌های خانه‌های قدیمی تان به اصل پایداری احترام بگذارید، اما جداکردن این متریال‌های قدیمی آن هم با احتیاط تمام بی آنکه آسیبی به آن‌ها برسد، بررسی قابلیت استفاده آن‌ها و انتقالشان به مکانی جدید اغلب بیش از خرید متریالی جدید هزینه در بر دارد.

دیزاین خانه شیک و مدرن مطابق با مد تابستان ۱۴۰۰

بسیاری از عناصر طراحی داخلی هستند که می‌توان به اصل پایداری در آن‌ها پرداخت

توجه به طبیعت؛ ترند دکوراسیون

نیک محمد (Mohamed Nik Ida Juliana Nik) مدیر عامل یک استودیوی دیزاین معتقد است: «پایداری رویکردی است که همه در زندگی شخصی و سبک زندگی شان به کار می‌بندند. در گذشته‌های نه چندان دور سبک زندگی روستایی پایداری را در خود داشت و زندگی انسان و طبیعت به طور قابل توجهی در هم تنیده شده بود. بسیاری از عناصر طراحی داخلی هستند که می‌توان به اصل پایداری در آن‌ها پرداخت. ما نیز می‌توانیم از عناصر ساده‌ای مانند استفاده از منابع طبیعی بومی به عنوان مواد اولیه برای دیزاین و بهسازی طراحی‌های داخلی شروع کنیم. شاید بعد از آن به سراغ ایجاد فضایی امن و سالم از طریق استراتژی‌های مناسب تهویه هوا با بهره گیری از هوای آزاد و افزایش امکان ورود نور خورشید به خانه برویم.»

دیزاین خانه شیک و مدرن مطابق با مد تابستان ۱۴۰۰

دیزان خانه چیزی است که مردم با آن به خود می‌بالند

خودت بساز؛ محبوب روز‌های خانه نشینی

آزلن معتقد است که این جنبش، ترند خودتان بسازید، خصوصا به مدد کووید-۱۹ هر روز قدرت بیشتری پیدا می‌کند و توانایی مالی و صرفه جویی صاحب خانه‌ها نیز بر آن بی تأثیر نیست. با صرف کمی زمان بیشتر، کار سخت و حوصله به خرج دادن شما هم می‌توانید در دیزاین خانه شیک و مدرن معجزه کنید. «البته باید بدانید وقتی ساختن بخش اعظمی از خانه را خود به عهده می‌گیرید کار‌هایی هستند که سختی آن در مخیله شما نمی‌گنجد.»


نیک در تأیید حرف آزلن می‌گوید: «این ترند با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. ماندن مردم در خانه‌ها برای یک دوره طولانی توجه بیشتر به دیزاین را به دنبال داشته است و شاید مردم به این فکر بیفتند که خانه هایشان نیاز به بازسازی و ایجاد تغییراتی اساسی دارد. با عرضه ایده‌های بسیار متنوع در شبکه‌های مجازی شکی ندارم که آن‌هایی که از طراحی و مبلمان خانه شان راضی هستند نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و اقدام به ایجاد تغییراتی خواهند کرد. به خصوص اینکه دیزان خانه چیزی است که مردم با آن به خود می‌بالند و روش و شیوه‌ای است که دیدگاهشان از زیباشناسی را به معرض نمایش می‌گذارند. در ضمن دسترسی و عرضه مواد پرداخت شده در پلتفرم‌های خرده فروشی آنلاین نیز این امکان را به مردم و طراحان می‌دهد که خلاقیت و جسارت بیشتری در به کارگیری راهکار‌های دیزاین به خرج دهند.»

دیزاین خانه شیک و مدرن مطابق با مد تابستان ۱۴۰۰

اضافه کردن گیاهان به خانه‌ها و آپارتمان‌ها برای دیزاین خانه شیک و مدرن راهکاری عالی است

گیاهان خانگی عنصر کلیدی

وانگ اظهار می‌کند: «باغچه و گیاهان همانند آثار هنری عنصری زیبا و دلپذیر در خانه‌ها به شمار می‌آیند که به طراحی در معماری صنعتی، صنعتی خشک و زمخت جان می‌بخشند و برای ساکنان نیز مفید هستند. در خانه‌هایی که به شکلی طراحی شده اند که امکان ورود نور روز به داخل خانه وجود دارد یا بالکنی دارند گیاهان بخشی از دیزاین را شکل می‌دهند. به احتمال قوی به دلیل افزایش آگاهی مردم درباره مزایای گیاهان خوراکی که بدون استفاده از حشره کش‌های شیمایی پرورش داده می‌شوند و امکان پرورش گیاه در خانه، خانه‌هایی با فضای بیرونی برای لذت بردن از هوای تازه بیرون و طراحی یک پذیرایی که رو به فضایی سبز باز شود محبوبیت بیشتری پیدا کند.».


نیک معتقد است که اضافه کردن گیاهان به خانه‌ها و آپارتمان‌ها برای دیزاین خانه شیک و مدرن نه تنها راهکاری عالی برای دمیدن روح و جانی تازه به فضای خانه است بلکه برای ارتقای سطح سلامتی ساکنان نیز مفید است. گیاهان خانگی نه تنها کیفیت زیباشناختی دیزاین خانه و فضا را افزایش بلکه میزان استرس و تنش ساکنان را نیز کاهش می‌دهند.


وی توصیه می‌کند که برای اضافه کردن گیاهان به خانه هایتان ابتدا باید فضایی را که در اختیار دارید، بررسی کنید و مکانی را که بهترین موقعیت را هم از نظر زیبایی و هم عملکرد برای اضافه کردن گیاهان دارد، مشخص کنید. به گیاهان به عنوان عنصری تأکیدی و کاربردی در فضا نگاه کنید بعد در مورد ابعاد گیاهان تصمیم بگیرید. گیاهان عنصری منحصر به فرد در دیزاین محسوب می‌شوند، اما حواستان باشد که فضای مشخص شده را با گیاهان اشباع نکنید.

دیزاین خانه شیک و مدرن مطابق با مد تابستان ۱۴۰۰
کالا‌های بادوام گران‌تر هستند

نقش تولیدکنندگان در توجه به محیط زیست

آزلن سای‌راوی مختار (Azlan Syarawi Mokhtar) مدیر استودیوی طراحی سشن دیزاین (Seshandesign) عنوان می‌کند: «همانطور که می‌دانید همه روزه بر آگاهی مردم پیرامون آنچه می‌خرند افزوده می‌شود و درنتیجه شما شاهد افزایش تعداد طراحان و سازندگان بومی مبلمان هستید که به تقاضا‌های مردم بر اساس افزایش آگاهی هایشان می‌پردازند. اما با وجود این هزینه‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. کالا‌های بادوام گران‌تر هستند (درحالیکه که فعلا از نظر قیمت در وضعیت خوبی قرار دارند). فردی را درنظر بگیرید که به اهمیت اصل پایداری آگاهی دارد، اما زمانی که می‌خواهد اقدام به اجرای طراحی داخلی کند مواد و محصولات تولیدی رایج به او پیشنهاد می‌شود محصولاتی که به میزان انبوه تولید می‌شوند ارزان‌تر و به آسانی در دسترس هستند و در نهایت طراحی خانه او با این مواد انجام می‌شود. بنابراین، ما به محرک و انگیزه‌ای نیاز داریم تا بتوانیم به وسیله آن تولیدکنندگان/ سازندگان/ کارخانه‌های محلی را برای پر کردن این خلاء (محصولات با دوام و پایدار با قیمت مناسب) تشویق کنیم.»

منبع: خوگر نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
1
3
لطفا به عنوان یک رسانه خبری پر بیننده بیشتر به زبان مظلوم پارسی متعهد باشید. دیزاین، مدرن، مد سه کلمه غیر فارسی در یک عبارت 6 کلمه ای!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
1
0
این طراحی ها را برای همان چهاردرصدی ها که خود قالیباف هم جزءشان است میگذاری؟ مردم عادی که مستاجر آپارتمانهای 40متری هستند را چه به این طراحی ها.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار