«تابناک با تو» - کوکاکولا اکنون یکی از قویترین برندهای جهان است که بیش از ۱۳۰ سال سابقه دارد هدف کوکاکولا در طراحی دفاتر کار خود ایجاد یک دفتر مدرن و مبتنی بر فعالیتهای اداری سازمان بوده که برای نمایش محصولات و برند، فضا و دید کافی داشته باشد شاخصهی طراحی داخلی دفاتر اداری کوکاکولا، توجه به جزئیات و استفاده از یک سبک منسجم و ارائه تاریخچه شرکت به روشی خلاقانه برای بیان فعالیت و اهداف شرکت همینطور ایجاد فضایی کارامد برای کارکنان است و به جرات میتوان گفت کوکاکولا یکی از برترین برندهای تجاری و دارای بهترین دفاتر کار در جهان است.
هویت تجاری و برند برجسته و شناخته شدهی کوکاکولا- Coca-Cola به منظور ایجاد محل کار و دفاتر اداری خود در استانبول خواستار فضایی گرم و دعوت کننده برای کارمندان و کاربران فضا از تیم طراحی شد.
شرکت طراحی Yalin Tan + Partners توسط کوکاکولا مامور شد تا زمینههای همکاری و ارتباطات اجتماعی دفاتر کاری خود را در استانبول، ترکیه طراحی و اجرا کند.
طراحی داخلی و دیزاین دفتر کوکاکولا در ترکیه یک ساختمان ۵ طبقه است و Yalın Tan + Partners در فضایی به مساحت ۱۱۵۰ متر مربع، فضاهای اداری و سایر فضاهای لازم مانند سالن، کافه تریا، تالار، فضای استراحت در پشت بام، فضاهای جلسات و بازی را به خوبی سازماندهی و طراحی نموده است.
طبقه همکف فضاهای پذیرایی، ویترین و کافه تریای میهمانان و کارمندان است که در این حوزه هویت برند از طرق مختلف با طراحی داخلی ادغام شده است، از جمله دیوار منحنی پوشیده شده از کاشیهای سرامیکی سفارشی، هر یک به شکل بطری کوکاکولا و رنگهای قرمز و سفید ساخته شده اند. سطح آینهای سقف، فضا را از نظر بصری بزرگتر کرده و مقدار نور طبیعی را که از دربهای ورودی و پنجرههای نمای وارد میشود، را منعکس میکند.
از محل پذیرایی و ویترین، میهمانان و کارمندان از طریق دو راهرو با چرخش گردان به محل کار و کافه تریا میروند. برای هیجان انگیزتر شدن سفر و تجربه فضایی کاربران و کارمندان، دیوارها و سقف راهروها با صفحههایی پوشانده شده اند که حس غوطه وری را ایجاد میکنند.
ایده غذاخوریهای مرکز شهر استانبول برای روایت طراحی کافه تریای دفتر کار انتخاب شد. تنالیته رنگی خنثی از سطوح روکش دار بلوط خاکستری و سفید، همراه با تم زغالی و پاشیده شدن رنگ قرمز سازمانی برند تجاری کوکا کولا، فضای جذاب و انسانی را با سناریوهای مختلف در چیدمان صندلیها و مبلمان فضا ایجاد میکند، جایی که کارمندان و مهمانان میتوانند غذا بخورند، معاشرت کنند و جلسات غیر رسمی برگزار کنند نصب دیوار آینهای منحنی با دهها بطری کوکاکولا و چراغ هاو روشنایی داخلی، مهمترین تاکید طراحی در فضای اداری کوکاکولا است.
تالار شهر که به عنوان سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۰۸ صندلی فعالیت میکند طبقه زیرزمین را اشغال میکند، در حالی که طبقه ۱ و ۲ برای دفاتر آزاد و مکانهای جلسات خدمت رسانی میکنند.
سالن زیر شیروانی به همراه تراس به عنوان فضایی برای کار و معاشرت استفاده میشود. غرفههای جلسات برای جلسات غیررسمی، غرفههای تلفن برای کارهای متمرکز و دارای حریم، و همچنین یک حوزه به منظور آشپزخانه و اتاق سرگرمی و نشیمن با میز فوتبال دستی و یک میز ۴ نفره با صندلیهای تابی فضا را تکمیل کرده است.
طراحی متناسب فضا در فضاهای اداری و دفاتر کار باعث افزایش نوآوری، خلاقیت و بهره وری کارمندان میشود و بازدیدکنندگان تجاری، برداشت خوب و واقعی از شرکت را دریافت میکنند و سفیران برند میشوند همینطور یک محل کار خوب مشتریان خوبی را به خود جلب میکند بنابراین، قبل از اینکه با برندسازی تجاری در محل کار شروع کنید، از خود بپرسید: فرهنگ شرکت شما چیست؟ فضا را با چه کسی به اشتراک میگذارید؟ چه چیزهایی در دفتر کار خود نیاز دارید؟ میخواهید چه پیامی را از فضای خود منتقل کنید؟ میخواهید چه تصویری را برای کاربران خود به تصویر بکشید و میخواهید به چه اهدافی برسید؟
در ادامه چند روش برای ادغام برند تجاری در فضای اداری خود آورده شده است با ما همراه باشید….
برجسته سازی دستاوردهای شرکت:
استفاده از آرم شرکتی و رنگ شرکت شما قطعاً میتواند باعث خلاقیت در دفتر کار شود. القا همان مورد در محل پذیرش اداری یا میز استقبال، ورودی دفتر، محلهای کار عمومی میتواند موضوع شرکت را یکپارچه کند؛ که در فضای کاری کوکاکولا نیز انجام شده است.
محصول یا خدمات خود را مشخص کنید:
هر کالایی که میفروشید یا هر خدماتی را که در دفتر کار خود ارائه میدهید، مشخص کنید میتوانید از ابزارهای مختلفی برای بیان فرهنگ سازمانی و ارزش برند خود استفاده کنید.
تمایز نام تجاری:
هر شرکتی میتواند آثار هنری تهیه و دفتر خود را دکور کند، اما چه چیزی باعث برجسته شد یک فضای اداری میشود؟ بدانید به کارگیری کدام هنر، داستان شرکت شما را بازگو میکند و از همان مضمون پیروی کنید.
تجربهی مشتری:
با استفاده از نورپردازی و وابزارها تجربه کاربری بهتری را به مخاطبان خود ارائه دهید. هر بازدید کننده یا مشتری باید در این فضای مثبت احساس راحتی و آرامش کند.
منبع: دکوبوم