زمان ورود برکت و کوو پارس به فاز واکسیناسیون
کد خبر: ۲۱۰۳۳۴
تاریخ انتشار: 2021 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
کیانوش جهانپور گفت: تا اوایل خرداد واکسن‌های داخلی «کوو ایران برکت» و «کوو پارس رازی» و واکسن تولید مشترک اسپوتنیک وی وارد فاز واکسیناسیون عمومی خواهند شد. تا پایان سال ۱۴۰۰ مرحله نخست واکسیناسیون عمومی به پایان خواهد رسید.

جهانپور گفت: تا اوایل خرداد واکسن‌های برکت و کوو پارس وارد فاز واکسیناسیون می‌شوند و حدود ۲ میلیون و دویست هزار دُز واکسن اسپوتنیک_وی وارد کشور شده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گوی شبکه خبر با اشاره به واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: با احتساب یکصد هزار دُز واکسنی که امروز وارد کشور شده تاکنون حدود ۲ میلیون و دویست هزار دُز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده است.

او ادامه داد: تا اوایل خرداد واکسن‌های داخلی «کوو ایران برکت» و «کوو پارس رازی» و واکسن تولید مشترک اسپوتنیک وی وارد فاز واکسیناسیون عمومی خواهند شد. تا پایان سال ۱۴۰۰ مرحله نخست واکسیناسیون عمومی به پایان خواهد رسید.

جهانپور گفت: وزارت بهداشت واکسن را از منابع مختلف به صورت خرید مستقیم یعنی از سبد کوواکس دریافت خواهد کرد و از امروز هر ماه بین ۲ تا ۳ برابر ماه قبل واکسن بیشتری را دریافت خواهیم کرد و در خرداد ماه امسال با یک جهش ویژه‌ای در زمینه دریافت واکسن خواهیم داشت.

او بیان کرد: با توجه به تولید واکسن‌های داخلی در ماه‌های تیر و مرداد با یک روند تصاعدی در زمینه دریافت واکسن مواجه خواهیم شد و تا آخر اسفند ماه امسال مرحله واکسیناسیون عمومی را تا رسیدن به نقطه هدف به اتمام خواهیم رساند.

افراد بالای ۸۰ سال تا ۱۵ اردیبهشت ماه واکسینه می‌شوند

در ادامه جعفر صادق تبریزی رئیس مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: برای دریافت واکسن به هیچ وجه نیاز به ثبت نام نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار فرد بالای ۸۰ سال کشور در صورت تامین واکسن، حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه واکسینه می‌شوند. پس از این مرحله بصورت پیامکی و تلفنی به افراد بالای ۷۵ سال برای واکسیناسیون اطلاع رسانی خواهد شد. بیشترین حجم واکسیناسیون در مرحله چهارم است که چهل میلیون نفر از مردم را شامل می شود.

تبریزی گف: واکسیناسیون تمام جمعیت بالای ۱۸ سال تا پایان دی ماه امسال انجام می‌شود. در فاز اول واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان، سرای سالمندان، جانبازان عزیز شیمیایی و جانبازان بالای ۵۰ درصد و تغسیل کنندگان فوتی‌های ناشی از کرونا واکسن را دریافت می‌کنند.

او افزود: در فاز دوم افراد بالای ۶۴ سال واکسیناسیون می شوند و در بخش دوم این مرحله افراد بین ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای واکسن را دریافت خواهند کرد و در فاز سوم نیز مشاغل خاص مانند: نیرو‌های نظامی، پلیس و زندانیان واکسینه شده و در فاز چهارم نیز عموم مردم واکسن را دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار