بیشترین شکایات از کدام پزشکان است؟
کد خبر: ۲۰۸۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 05    -    ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مدیرکل امور کمیسیون‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین شکایات از کادر بهداشت و درمان به ترتیب از جراحان زنان و زایمان، دندانپزشکان و جراحان عمومی است.
آقای بابک سلحشور افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور که درگیر ویروس کروناست از تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمان که در سال گذشته به شدت درگیر بودند و تعدادی هم جان خود را از دست دادند، تشکر می‌کنیم.
 
وی افزود: شرایط سیستم سلامت کشور ما به گونه‌ای است که در مقایسه با کشور‌های دیگر و با توجه به اقدامات متعدد درمانی که در کشور انجام می‌شود شاهد قصور کمتر پزشکان در مقایسه با کشور‌های اطراف هستیم.
 
آقای سلحشور افزود: در یازده ماه سال گذشته ۹ هزار و ۹۲۹ مورد پرونده مربوط به قصور پزشکان در کمیسیون‌های پزشکی قانونی سراسر کشور به نتیجه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۵ درصد افزایش داشت.
 
وی گفت: از این تعداد پرونده به نتیجه رسیده ۵۵ درصد از موارد شکایت از پزشکان منجر به تبرئه و ۴۵ درصد منجر به محکومیت آن‌ها شده است.
 
مدیرکل امور کمیسیون‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین شکایت‌ها به ترتیب از جراحان زنان و زایمان، دندانپزشکان و جراحان عمومی بوده است.
 
آقای سلحشور درباره اقدامات سازمان پزشکی قانونی برای پیشگیری از قصور پزشکی یا کاهش پرونده‌های آن گفت: هر ماه برنامه‌های آموزشی به صورت حضوری یا وبینار برای کادر درمان برگزار می‌کنیم تا این آموزش‌ها منجر به کاهش پرونده‌های قصور پزشکی بشود.
 
منبع: صداو سیما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
متاسفانه پزشکان سهمیه ای از سال 60 تا الان سیستم درمان رو تضعیف کردن و چون پشتیبانی هم می شوند کسی نمیتونه احقاق حق کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار