عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی
کد خبر: ۲۰۵۴۸۶
تاریخ انتشار: 2021 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی«تابناک باتو» ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

جشن‌های آیینی ماگ ملا، ضیافت رنگ و نور
پیروان هندو پس از آبتنی آیینی جامه‌ها و لنگ‌های خود را روی بند خشک می‌کنند. چهارشنبه دهم فوریه در آستانه ماه مقدس صدها هزار نفر از پیروان کیش هندو برای زیارت و نیایش در پرایاگراج گرد آمدند و برای پاکیزگی درون، جسم خود را شستشو دادند. در این محل رودهای بزرگ و مقدس گنگ، یامونا و ساراسواتی اسطوره‌ای به هم می‌پیوندند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

شوق رهایی یک خرس
تلاشگران محیط زیست و حمایت از حیوانات در کردستان عراق روز ۱۱ فوریه دستاوردی سرورانگیز داشتند: آنها یک خرس را از "اسارت خانگی" آزاد کردند. در شهر دهوک مردم از برابر خرس شاد و آزاد فرار می‌کنند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

سرسره بدون سورتمه
زمستان و یخبندان تازه سراغ آلمان آمده، اما بعضی‌ها سوز و سرما را به شوق تابستان از سر می‌گذرانند. این شهروند مبتکر و شجاع در ماگدبورگ در شمال آلمان، تخته پارویی ایستاده را به یک سورتمه سرپایی تبدیل کرده است. هرچه باشد برف و آب خویشاوندان هم هستند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

کارناوال در ریو
گرچه برگزاری کارناوال در ریودوژانیرو به علت پاندمی کرونا رسماً ممنوع اعلام شده است، اما با وجود این شمار زیادی در این مراسم سالانه شرکت کردند. مسئولان شهر ریودوژانیرو در برزیل هشدار داده‌اند که در صورت برگزاری جشن‌های خیابانی جریمه‌های سنگینی در انتظار شرکت‌کنندگان خواهد بود.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

یخبندان در سرزمین لاله‌ها
هلند به سرمین لاله‌ها شهرت دارد و به ندرت پیش می‌آید که این کشور شاهد یخبندان چندین ‌روزه باشد. سرمای پیگیر در بسیاری از نقاط اروپا از جمله در هلند سبب یخ‌زدن دریاچه‌ها و رودخانه‌ها شده و فضایی مناسب برای اسکیت‌سواری روی یخ پدید آورده است. البته مقامات از امکان تجمع بیش‌ از اندازه شهروندان نگران شده و از آنان خواسته‌اند به موازین و محدودیت‌های کرونایی توجه کنند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

پهپاد در تعقیب موج‌سوار
برخی‌ها مدعی هستند که بریتانیا در مقابله با پاندمی کرونا بهتر عمل کرده است، به ویژه در زمینه واکسیناسیون. از آن گذشته بسیاری از بریتانیا‌ها نمی‌گذارند همه‌گیری کرونا باعث افسردگی آنها شود و با فعالیت خود را سرگرم می‌کنند. یکی از این فعالیت‌ها موج سواری است. تصویری از یک موج‌سوار در "سالتبرن بای د سی" در سواحل شرقی بریتانیا که دوربین یک پهپاد در تعقیب آن است.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

آتشفشان سیسیل بیدار شد
کوه آتشفشانی اتنا در جزیره سیسیل ایتالیا بیدار شده و فوران خاکستر، سنگ و گدازه را آغاز کرده است. اتنا که ۳۳۰۰ متر ارتفاع دارد، بزرگ‌ترین آتشفشان فعال در اروپا محسوب می‌شود و در طی ۵۰۰ هزار سال گذشته بارها و بارها خاموش شده و دوباره از خواب بیدار شده است. مقامات محلی گفته‌اند که این رویداد خطری برای ساکنان نخواهد داشت.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

برف نماد یونان باستان را سفیدپوش کرد
آتن، پایتخت یونان در این روزها شاهد بارش برفی سنگین است؛ برفی که این شهر، از جمله آکروپولیس و محوطه پیرامون آن را سفیدپوش کرده است. آکروپولیس نماد ملی یونان محسوب می‌شود و در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. آکروپولیس به زبان یونانی قدیم به معنی بلندشهر یا دژشهر است و در شمال شرقی پارتنون در آتن، در مرتفع‌ترین نقطه و ۱۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

بازگشت بهاری برای عشق و عاشقی
فریدولین، سرشناس‌ترین لک‌لک آلمان به اتفاق همسرش، بانو مای از کوچ زمستانی برگشته‌اند. کوچ این دو لک‌لک هر سال بازتابی رسانه ای دارد. لانه بهاری محبوب این زوج منطقه حفاظت شده‌ای در نیدرساکسن آلمان است. حالا هر دو دوباره در بازگشت از کوچ زمستانی به اینجا تشریف فرما شده‌اند. بهار هم که در راه هست و موسم عشق و عاشقی. دوربینی هم عشق ورزی آنها را ثبت و ضبط می کند، گویی که لک‌لک‌ها حریم خصوصی ندارند!

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

کوهپیمایی با کاروان واکسن
پزشک و پرستاری از بیمارستان عمومی باغچه‌سرای برای مقابله با بیماری کووید۱۹ (سینوواک) راهی روستاهای دورافتاده شده‌اند تا به سالمندان واکسن تزریق کنند. کارزار واکسیناسیون در ترکیه از نیمه ژانویه شروع شد و در شهرهای بزرگ به سرعت پیش می‌رود؛ رساندن واکسن اما به روستائیان آن هم در مناطق ناهموار کوهستانی به کندی جریان دارد.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

ملخ‌های نفس‌گیر
کنیا در این دوران تنها با پاندمی کرونا دست و پنجه نرم نمی‌کند. هجوم ملخ‌ها به مزارع کشاورزی نیز بلایی دیگر است که نفس این کشور را گرفته است. در سال گذشته میلادی هجوم ملخ‌ها به چندین کشور آفریقا از جمله کنیا زندگی بیش از دو و نیم میلیون آفریقایی را تحت تأثیر قرار داد. پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۲۱ حتی به سه و نیم میلیون نفر برسد.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

نوعی از اعتراض به رسوایی کلیسا
تندیسی برای اعتراض به عدم برخورد جدی اصحاب کلیسا با پرونده رسوایی سوءاستفاده جنسی کشیش‌ها و اسقف‌ها از محصلان مدارس مذهبی؛ کلاه اسقف بخشی از اندام جنسی مرد را تداعی می‌کند، و روی سینه‌اش هم نوشته شده: معضل اصلی در کلیسا. تندیس را چند روزی است که به عنوان اعتراض در برابر کلیسای جامع شهر کلن قرار داده‌اند. اسقف‌های کلیسای کاتولیک هنوز هم به قول خود برای برخورد ریشه‌ای با معضل یادشده عمل نکرده‌اند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

پراگ در غم و مه
این صحنه خیابانی از پراگ و پل کارل که در مه فرو رفته است، به‌گونه‌ای بیانگر حس و حال شهروندان جمهوری چک در این دوران است. با توجه به افزاش شمار مبتلایان کرونا دولت این کشور قصد ادامه و تشدید محدودیت‌های کرونایی را دارد. در این فضای مه‌آلود و غم‌زده روزنه ذره‌ای نور نیز دیده می‌شود: اسرائیل ۵ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار جمهوری چک قرار داده است.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

الهه ویکتوریا در پرتو ماه
ستون پیروزی که در فاصله سال‌های ۱۸۶۴ تا ۱۸۷۳ ساخته شده از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی برلین و بناهای ملی آلمان است. این ستون که نماد پیروزی‌های نظامی آلمان در جنگ‌های تاریخی‌اش است مجسمه‌ای از ویکتوریا یا الهه پیروزی روم باستان را بر فراز خود دارد؛ الهه‌ای که در این تصویر با پرتو ماه درخششی تازه یافته است.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

غوغای لاله‌ها
اگر چه هلند به سرزمین لاله‌ها شهرت یافته، اما زادگاه این گل کشورهای قزاقستان، ایران و افغانستان است و در دربار سلاطین عثمانی بود که لاله به نماد ثروت و دارایی بدل شد. حتی گفته می‌شود که زمانی ارزش یک گل لاله بیشتر از جان انسان بود. امروزه اما لاله به گلی جهانی بدل شده و در نقاط مختلف دنیا از اروپا گرفته تا شمال آفریقا و هند یافت می‌شود. در این روزها لاله‌ها در هند حس و حالی بهاری پدید آورده‌اند.

عکس روز: رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی

رقص بهاری و دموکراسی‌خواهی
این زنان بلاروس به شکل یک گل صف‌آرایی کرده‌اند تا در روز اول مارس به پیشواز فصل بهاری بروند که ماه‌های مارس، آوریل و مه را در برمی‌گیرد. البته صف‌آرایی زیبای این زنان که در ۱۰۰ کیلومتری مینسک گرد هم آمده‌اند، در اصل پس‌زمینه‌ای سیاسی دارد. آنان از معدود کسانی هستند که همچنان علیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و آلکساندر لوکاشنکو دست به اعتراض می‌زنند.

منبع: dw.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار