نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
کد خبر: ۲۰۳۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 February 13    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کم کم به روزهای قبل از عید نوروز نزدیک می شویم. روزهایی که همه به نوعی به دنبال نو شدن هستند و ما ایرانی ها خودمان را برای روزهای اول سال و مراسم عید نوروز آماده می کنیم. لباس خریدن، خانه تکانی، چیدن سفره هفت سین و خرید آجیل و شیرینی از جمله کارهاییست که همه ما نزدیک عید نوروز انجام می دهیم.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز«تابناک با تو» - کم کم به روزهای قبل از عید نوروز نزدیک می شویم. روزهایی که همه به نوعی به دنبال نو شدن هستند و ما ایرانی ها خودمان را برای روزهای اول سال و مراسم عید نوروز آماده می کنیم. لباس خریدن، خانه تکانی، چیدن سفره هفت سین و خرید آجیل و شیرینی از جمله کارهاییست که همه ما نزدیک عید نوروز انجام می دهیم. در این میان برخی به همراه خانه تکانی، تغییراتی در چیدمان منزل خود نیز ایجاد می کنند؛ تغییراتی که خانه را هرچه بیشتر برای عید نوروز و بهاری شدن آماده می کند. به همین دلیل، ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نکاتی ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز آشنا کنیم.

نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

همه ما بعد از یک زمستان سرد و طولانی، باید به دنبال راهی برای ورود نور خورشید به خانه و استفاده از انرژی این فصل برای بهبود روحیه خود باشیم. شما می توانید با ایجاد تغییراتی هرچند کوچک در چیدمان خانه و رعایت نکاتی ساده، دکوراسیونی بهاری داشته باشید. در ادامه بیشتر در مورد چیدمان منزل برای عید نوروز صحبت خواهیم کرد و این نکات ساده را با شما در میان می گذاریم.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
هر جای خانه یک گلدان گل قرار دهید

گل های و گیاهان احساس طراوت و تازگی بهار را به خانه هایتان می آورند

استفاده از گل ها و گیاهان تازه، می تواند زیبایی های فصل بهار در بیرون از خانه را به درون خانه راه دهد. گل های شاخه ای، گیاهان داخل خاک و یا شاخه های زیبای درختان، می توانند هرگوشه از اتاقتان را به بهترین شکل بهاری کنند. حتی قرار دادن گل های مصنوعی در خانه نیز می تواند احساس خوبی در چیدمان منزل برای عید نوروز به شما بدهد.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

رنگ گل ها را با دکوراسیون هماهنگ کنید

نکات استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون بهاری:

* گل ها از آن دسته لوازم تزئینی خانه هستند که هرگز جذابیت خود را از دست نمی دهند. کافیست هنگام انتخاب گل و گلدان، به سبک چیدمان خانه خود توجه کنید.
* اگر به فکر مکانی مناسب برای قرار دادن گل ها و گیاهان در خانه هستید، به راهروهای خانه توجه ویژه ای داشته باشید.
* راه پله نیز می تواند یک مکان مناسب برای قرار دادن گل ها در چیدمان منزل برای عید نوروز باشد. پیشنهادهای ما برای این قسمت خانه، گل هایی با شاخه های بلند و گلدان های مجسمه ای هستند.
* میز ناهارخوری مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان های گل محسوب می شود. برای میزهای گرد، بهتر است یک گلدان را در مرکز قرار دهید و برای میزهای مستطیل شکل، چند گلدان را روی رانر بچینید.
* یک گلدان گل کوچک و نقلی برای میز کنار تختتان در نظر بگیرید. اتاق خواب، آخرین جایی است که قبل از خواب می بینید و اولین جایی که بعد از بیداری چشمتان به آن می افتد. بنابراین قطعا چیدمان اتاق خوابتان روی احوال شما تاثیرگذار خواهد بود.
* برای فضاهایی با چیدمان مدرن که وسایل اغلب سطوحی صیقلی دارند، گل ها و گیاهان به چیدمان مینیمال و تک رنگ، نشاط و لعاب اضافه می کنند.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

تغییر جای وسایل یک تحول کوچک و دلپذیر است

با ایجاد تغییرات کوچک در محل قرارگیری وسایل می توان محیط را تغییر داد

اضافه کردن نقش و نگار و تغییرات بسیار کوچک به محیط، می تواند ظاهری جدید و بهاری به محیط آشپزخانه بدهد. حتی با قرار دادن چیزهای ساده و معمولی مانند یک حوله و یا دستمال زیبا بر روی عسلی، قفسه و یا حتی کنار سینک ظرفشویی می توان این تغییرات را ایجاد کرد. تغییر دادن محل قرارگیری وسایلی که همیشه در دسترس هستند نیز می تواند تحولات کوچک و دل پذیری در محیط زندگیتان ایجاد کند.
نکات آسان و امتحان شده برای چیدمان وسایل بر روی سطوح مختلف:

برای بالا بردن وسایل تزئینی از سطح میز و یا حتی زمین، می توانید آن ها را روی چند کتاب قرار دهید. مخصوصا اگر کتاب های زیادی داشته باشید، این راه برای شما عالی به نظر می رسد.
وسایل تزئینی را در گروه های سه تایی ترکیب کنید؛ یک المان بلند مانند جا شمعی، یک المان کوتاه مانند مجسمه و یک المان افقی مانند کتاب را کار هم بگذارید.
برای ایجاد تعادل در محیط، اجسامی با گوشه های تیز و اجسام منحنی را با بافت ها، رنگ ها و سبک های مختلف در کنار هم قرار دهید.
کتاب ها را از سمتی که صفحات کاغذی آن ها پیداست داخل کتابخانه قرار دهید تا رنگی روشن به محیط بدهند.
شمع های معطر با بوی گل یا بوی مرکبات می توانند برای چیدمان بهاری و عید نوروز انتخاب مناسبی باشند.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
بالش ها و پتوهای بزرگ و سنگین زمستانی را جمع کنید

با تغییر فصل و رفتن زمستان می توانید روتختی ها را تغییر دهید

در فصل بهار و هنگامی که هوا رو به گرمی می رود، زمان آن رسیده که روتختی های گرم و پشمی را تعویض کنید. با اینکه اغلب افراد عاشق روتختی سفید هستند، اما این فصل بهترین زمان برای تغییر رنگ روتختی ها به رنگ های شادتر و پرنشاط است. بالش ها و پتوهای بزرگ و سنگین زمستانی را جمع کرده و سراغ پتوهای سبک تر بروید.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

کافیست مبل ها را به گونه ای جا به جا کنید که افراد در خانه رو به روی هم بنشینند

جا به جایی مبل ها می تواند همه چیز را به طور کلی تغییر دهد

ساده ترین راه برای به روز کردن خانه می تواند تغییر جای مبل ها باشد. با این حال برخی از ما فراموش می کنیم که این تغییرات کوچک و بدون هزینه می توانند باعث ایجاد تغییرات بزرگی شوند. برای مثال کافیست مبل ها را به گونه ای جا به جا کنید که افراد در خانه رو به روی هم بنشینند. یا اینکه می توانید با چیدمان مبل ها فضاهای خصوصی ایجاد کنید. با اعمال این تغییرات افراد به گفت و گو با هم و تعامل بیشتر تشویق می شوند. همچنین جا به جایی ها و تغییرات مخصوصا در مورد مبل ها می تواند احساس خوب، مثبت و جدیدی نسبت به خانه در شما ایجاد کند.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

از رنگ های روشن و پاستلی استفاده کنید

رنگ های بهاری می توانند حال و هوای بهار را به خانه شما بیاورند

عید نوروز بهترین زمان برای حذف کردن رنگ های پر رنگ زمستانی از خانه و اضافه کردن رنگ های بهاری به آن است. وقتی صحبت از اضافه کردن رنگ ها به خانه می شود، انتخاب رنگ های طبیعت بهاری، هیچ وقت شما را به اشتباه نمی اندازد. اگر می خواهید شجاعانه عمل کنید، رنگ صندلی های اتاق ناهارخوری خود را به رنگ های روشن و پاستلی تغییر دهید و یک دکوراسیون شاد، روشن و بهاری بسازید.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز

کوسن ها رنگ جدیدی به فضا اضافه می کنند

کوسن ها تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون خانه می گذارند

با اضافه کردن تنها چند کوسن جدید روی تختخواب و یا مبل، می توانید دکوراسیون خانه خود را به طور کلی تغییر دهید. این روش بسیار آسان و کم هزینه است؛ اگر از قبل کوسن خریده اید، تنها کافیست رنگ روکش کوسن و یا طرح روی آن را تغییر دهید. کوسن ها مبل را گرم و راحت می کنند و رنگ آن ها می تواند در عین هماهنگی با دکوراسیون، از بین رنگ های شاد و سرزنده انتخاب شود.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
می توانید تابلوهای مختلف خانه را با یکدیگر جا به جا کنید

تغییر دادن تابلوهای هنری می تواند حس و حال فضا را تغییر دهد

اگر می خواهید یک تغییر بهاری در خانه خود ایجاد کنید، تابلوهای هنری جدید به دیوار بزنید. گاهی هم می توانید تابلوهای مختلف خانه را با یکدیگر جا به جا کنید. حتی ممکن است بخواهید قاب هایی تهیه کرده و عکس ها و تصاویری که دوست دارید و یا متناسب با چیدمان خانه شما هستند را در داخل آن ها قرار دهید.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
از نور طبیعی نهایت استفاده را ببرید

با خوش آمدگویی به نور خورشید، انرژی و رنگ را به محیط خانه خود وارد کنید

نورآفتاب در بهار ساعات بیشتری مهمان خانه های ماست. در این فصل می توانید، پرده های سنگین و تیره را باز کرده و برای پاییز کنار بگذارید تا به جای آن ها از پرده هایی سفید، روشن و یا با رنگ های شاد استفاده کنید. همچنین یک روش دیگر برای استفاده بیشتر از نور روز، کنار زدن کامل پرده هاست.
تغییر وسایل روشنایی خانه، چراغ ها، لامپ ها و… نیز در چیدمان عید نوروز می تواند جلوه ای جدید و نو به خانه شما بدهد.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
از رنگ های آبی و سفید برای بالکن استفاده کنید

بالکن خانه در بهار می تواند به یک فضای دل پذیر و دوست داشتنی تبدیل شود

بالکن یک فضای بسیار عالی و زیبا برای چیدمان بهاری است. پرده مخصوص فضای باز، کوسن، مبلمان فضای باز و چراغ های تزئینی می توانند یک بالکن زیبا را به شما هدیه دهند. استفاده از رنگ های آبی و سفید در کنار یک عالمه گل و گیاه در بالکن بهاری، حس و حال خوبی به ساکنان خانه می دهد. حتی اگر نمی توانید هزینه کنید، می توانید از صندلی های قدیمی و کهنه و یا میزهای عسلی کوچک برای چیدمان فضای داخل حیاط کمک بگیرید.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
همیشه تعدادی گل تازه برای بالکن داشته باشید

مراحل آماده سازی بالکن خانه برای عید نوروز

شما می توانید با انجام کارهایی هر چند ساده و پیش پا افتاده در ایام قرنطینه، یک بالکن نوروزی داشته باشید. بالکنی که بتوانید به وسیله آن پیوند خوبی با طبیعت برقرار کرده و حداکثر استفاده را از روزهای بهاری ببرید.

* اولین مرحله تمیز کردن بالکن است. زمانی که بالکن را با دقت شسته و نرده ها، دیواره ها و پله های آن را تمیز می کنید، بالکنتان برای چیدمان نوروزی آماده می شود.
* حالا صندلی ها، میز، گل ها و گیاهان را به گونه ای متفاوت در آن بچینید. برای مثال می توانید به جای اینکه صندلی ها را در کنار هم قرار دهید، آن ها را رو به روی هم بگذارید.
* مرحله بعدی، خرید تعدادی گلدان جدید و یا میز و صندلی برای بالکن است. اگر نمی خواهید پول زیادی برای چیدمان بالکن خود کنار بگذارید، می توانید از سمساری ها و دست دوم فروشی ها بخرید و وسایل کهنه را در تعطیلات آخر هفته رنگ کرده و یا بازسازی کنید.
* استفاده از مبلمان تاشو و نصب گلدان های دیواری، به استفاده بهینه از فضا در چیدمان بالکن خانه کمک می کند.

تغییردادن رنگ اتاق ها یکی از راه های نسبتا کم هزینه برای چیدمانی نو در خانه است

برای یک تغییر نسبتا سریع و آسان، کافیست یک آخر هفته را وقت بگذارید و رنگ یک اتاق را تغییر دهید. هر رنگی که شاد و روشن باشد – مخصوصا رنگ های پاستلی که چند سالیست مورد توجه قرار گرفته اند – می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. رنگ سبز نیز یک انتخاب بهاری ودل نشین برای روزهای جوانه زدن گل ها و گیاهان است.

سبدهای حصیری یا فلزی مخصوص وسایل می توانند محل مناسبی برای قرار دادن وسایل شما باشند

برای خانه تکانی و تمیزکاری های بهاری، بهترین راه دسته بندی و طبقه بندی وسایل و لوازم داخل خانه است. شما می توانید تمام وسایل را دسته بندی کنید تا همیشه مرتب بمانند. سبدهای حصیری، چوبی و یا فلزی انتخاب های مناسبی برای چیدمان های خانه هستند که می توانید در آن ها روزنامه، اسباب بازی، پتو و یا وسایل مختلفتان را دهید تا فضا تمیز و شیک به نظر برسد.

آشنایی با نکات ساده در چیدمان منزل برای عید نوروز
با استفاده از ظروف رنگارنگ و بهاری نیز شادی و نشاط را به خانه خود بیاورید


استفاده از ظروف جدید می تواند حال و هوای شما رابه کلی تغییر دهد

رنگ سفید یکی از رنگ های بسیار متداول در بین ظرف هاست و شما می توانید آن را با هر چیدمانی ست کنید. اما دقت کنید که می توانید با استفاده از ظروف رنگارنگ و بهاری نیز شادی و نشاط را به خانه خود بیاورید.

سخن پایانی

در نهایت به خاطر داشته باشید باز کردن دستگیره های قدیمی و کهنه و تعویض آن ها با دستگیره های جدید نیز می تواند خانه شما را برای عید نوروز آماده کند. تعویض دستگیره های کمدها، کابینت ها و درهای چوبی با مدل های به روزتر و با رنگ های جدید می تواند رنگ و آب متفاوتی به محیط خانه شما بدهد. امیدواریم ایده های بالا برایتان کارآمد و مفید واقع شود و بتوانید به راحتی و با کمک آن ها خانه خود را برای فصل با طراوت بهار آماده کنید.

منبع: خوگر نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
2
دلتون خوشه به خدا ......کدام عید .....بااین همه مرگ ومیر ودوری از عزیزانمون که حسرت در اغوش گرفتنشان وبوسیدنشان به دلمان مانده.......عید روزیه که این ویروس منحوس از بین رفته باشه ......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار