ویژگی منحصربفرد و جالب خانه‌های چینی
کد خبر: ۲۰۱۸۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
چین کشوری پهناور است که تنوع فرهنگی و زبانی زیادی در آن وجود دارد. به همین دلیل ممکن است خانه‌های یک سوی این سرزمین با خانه‌های سوی دیگرش کاملاً متفاوت باشد. با این حال، ویژگی‌هایی هست که در خانه‌ی همه‌ی چینی‌ها می‌توان آن‌ها را دید. در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا خواهیم شد.

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است«تابناک با تو» - چین کشوری پهناور است که تنوع فرهنگی و زبانی زیادی در آن وجود دارد. به همین دلیل ممکن است خانه های یک سوی این سرزمین با خانه های سوی دیگرش کاملاً متفاوت باشد. با این حال، ویژگی هایی هست که در خانه ی همه ی چینی ها می توان آن ها را دید. در ادامه با این ویژگی ها آشنا خواهیم شد.

۱- اجاق گازها معمولاً فقط دو شعله دارند

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

اجاق گازها در چین معمولاً به دلیل فضای کم آشپزخانه ها بسیار کوچک اند. چینی ها همزمان چندین غذا درست نمی کنند به همین دلیل به شعله های بیشتری نیاز ندارند. هیچ فر یا مایکروفری هم وجود ندارد. البته امکان خرید فر را دارید اما به سختی می توان جایی برای گذاشتن آن پیدا کرد.

۲- به ندرت ماشین ظرفشویی وجود دارد اما حتماً ضدعفونی کننده ی ظروف هست

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

این دستگاه مثل ماشین ظرفشویی است و معمولاً خارجی ها را حیرت زده می کند. چینی ها اول ظرف ها را با دست می شویند بعد آن ها را در دستگاه ضدعفونی کننده می گذارند که با پرتو فرابنفش ظرف ها را استرلیزه می کند.

۳- یک قفسه ی باریک چند طبقه در آشپزخانه وجود دارد

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

این قفسه که پهنای آن فقط به اندازه ی یک بطری است از آن برای نگهداری از چاشنی ها استفاده می شود. نکته آن است که در پخت غذاهای چینی از افزودنی های زیادی استفاده می شود، مثل سس سویا، انواع عصاره های گیاهی، سرکه و غیره. این قفسه ی باریک بهترین جا برای نگهداری این چاشنی ها است.

۴- ممکن است یخچال را در اتاق پذیرایی بگذارند

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

علت این موضوع ساده است. آشپزخانه ها گاهی به قدری کوچک اند که یخچال در آن ها جا نمی شود. در اینصورت ممکن است یخچال را در اتاق پذیرایی یا دیگر اتاق های خانه بگذارند.

۵- در آشپزخانه فقط آب سرد وجود دارد

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

برای داشتن آب گرم در آشپزخانه باید آبگرمکن نصب کنید. اما اول آنکه، هر کسی هم استطاعت مالی خرید آبگرمکن را ندارد. و دوم آنکه، اگر خانه اجاره ای باشد ممکن است صاحبخانه اجازه نصب آن را ندهد. به همین دلیل چینی ها نه تنها ظرف ها را با دست می شویند بلکه مجبورند این کار را با آب سرد انجام دهند.

۶- ماشین های لباسشویی شکل دیگری دارند

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

خانه های چینی ها ماشین لباسشویی دارند اما ظاهر و نحوه ی کار کردن آن ها متفاوت است. این ماشین های لباسشویی لباس ها را با آب سرد می شویند چون هیچ گرمکنی در آن ها تعبیه نشده است. با این حال، می توانید به صورت دستی به ماشین آب گرم اضافه کنید. در ِ این ماشین های لباسشویی از بالا باز می شود و دیگ آن ها هم به شکل خاصی می چرخد که باعث می شود در نهایت همه ی لباس ها در هم گره بخورند.

۷- از تراس خانه استفاده های دیگری می شود

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

چینی ها به ندرت در تراس خانه وقت می گذرانند. آن ها از تراس برای انبار کردن وسایل مختلف و خشک کردن لباس های شسته شده استفاده می کنند. گاهی ممکن است چند تایی گلدان یا یک قفس پرنده هم بگذارند اما به تراس خانه به عنوان جایی برای تفریح و استراحت نگاه نمی کنند.

۸- هیچ فرشی وجود ندارند

۸ ویژگی خانه های چینی که منحصر به این کشور است

استفاده از فرش و موکت در چین رایج نیست. و البته توضیح ساده ای هم برای آن وجود دارد. وقتی کف خانه از جنس کاشی یا چوب باشد شستن و تمیز کردن آن راحت تر است تا فرش که به رسیدگی های خاصی نیاز دارد. چینی ها خانه ی خود را هر روز تمیز می کنند. آن ها کف خانه را نه تنها جارو می کشند بلکه می شویند.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
31
غذاهایشان هم منحصربفرد است!!!!!!!!!!!!!
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
16
من سالهاست با چینی ها تو نیروگاه و صنایع کارکردم
همچنین با ژاپنی المانی سویسی ....
چیزی که برام جالب بود اینه که به اندازهای ای کم توقع هستند با سخترین شرایط در محیط کار خودشونو وفق میدن و بسیار کاری و بسیار مسول و اشنا به مسایل کاری و بازرگانی
شاید موقع پرزنت کردن با بنز اخرین سیستم بیان
از جدیدترین ابزار روز استفاده کنن
بسته به شرایط و مطابق هر سلیقه محصول دارن
هدف دارن
یادشون دادن
تمام دانشگاههای دنیا حضور دارن
بری سوییس همه جا میبینیشون البته فقط برا تفریح نیست دنبال یاد گرفتن هستن
نیاز شما رو میدونن براتون سجاده و صلوات شمار هم میسازن
هدف دارن برنامه دارن مدیرای توانمند دارن با دنیا ارتباط دارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
2
11
ویروس چینی هم خاص است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
6
19
غیر بهداشتی ترین مردم دنیا هستند. و چون فقیرند با این وضع زندگی می کنند .عکسی هم از خانه های پولدار هایشان هم می گذاشتی تا معلوم شود علت اصلی این سبک زندگی صرفا فقر است نه ساده زیستی
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
4
17
استاندارد زندگی تو چین پایین هست...اکثرا کارگر و کارمند کارخانه ها و شرکتهای بزرگن با درامد کم....ازشون بهره کشی میشه....اینم وضع خونشون...کلا به غیر از یک طبقه خاص بدبخت و قربتی هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
اگه آب گرم ندارند، پس چطور حمام میکنند؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار