۳ دسته دارویی که باعث ریزش مو می‌شوند
bato-adv
کد خبر: ۱۹۴۵۰۹
تاریخ انتشار: 2020 October 31    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
مصرف برخی دارو‌ها باعث ریزش مو می‌شوند که این مشکل گاهی موقتی و گاهی مادام العمر خواهد بود.

ریزش مو یا آلوپسی، بیماری است که ممکن است همه مردان و زنان در زندگی خود به دلیل وجود برخی مشکلات مربوط به سلامتی، ژنتیک و دارو‌ها از آن رنج ببرند. این در حالی است که برخی از اشکال ریزش مو موقتی و برخی دیگر مانند طاسی مادام العمر هستند.

۳ دسته دارویی که باعث ریزش مو می‌شوند

در برخی موارد ریزش مو ناشی از عوارض جانبی شایع بسیاری از دارو‌هاست. بیشتر اوقات، این دارو‌ها فقط باعث ریزش موی موقتی می‌شوند که به محض سازگاری بدن انسان با دارو یا قطع مصرف آن، از بین می‌روند؛ به گونه‌ای که این دارو‌ها خود به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند و در مراحل مختلف رشد آن را مختل می‌کنند.

1- آنتی بیوتیک‌ها

آنتی بیوتیک‌های تجویز شده به دلیل مصرف مقادیر زیادی ویتامین B و هموگلوبین، باعث اختلال در رشد مو و نازکی موقت آن شوند.

اگر دچار ریزش مو هستید، به شدت از خوردن این دارو‌ها پرهیز کنید

وقتی هموگلوبین خیلی کم باشد، بدن دچار کم خونی می شود که به دنبال آن شاهد ریزش موی خود خواهید بود. سطح طبیعی ویتامین B نیز برای حفظ سلامت مو لازم است.

2- دارو‌های ضد قارچ

دارو‌های ضد قارچ در برخی از افراد با ریزش مو ارتباط دارند. این دارو‌ها یکی از روش‌های درمانی است که در گذشته باعث بروز آلوپسی می‌شدند.

3- دارو‌های ضد انعقاد خون

دارو‌های ضد انعقاد خون مانند هپارین و وارفارین برای رقیق سازی، جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش برخی از مشکلات سلامتی در افراد مبتلا به بیماری قلبی استفاده می‌شوند؛ این دارو‌ها پس از حدود سه ماه مصرف می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
بلیت هواپیما چارتر