چگونه زود استخدام شویم
کد خبر: ۱۶۶۷
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
 آن‌طور که فعال کاريابي‌ها مي‌گويند، بيکاران رشته‌هايي مانند عمران و گرافيک زودتر به شغل دست مي‌يابند و بيکاران رشته‌‌هاي برق شانس زيادي در بازار کار ندارند.

در چند سال گذشته بيشتر از هر زماني جوانان پس از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه با مشکل بيکاري دست و پنجه نرم کرده‌ يا به اجبار در شغل‌هاي غير مرتبط با رشته تحصيلي‌ خود فعاليت کرده‌اند.

طبق آخرين آمار مرکز آمار ايران تعداد بيکاران کشور به دو ميليون و 500 هزار نفر مي‌رسد و آن طور هم که رئيس سازمان‌ آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي اعلام کرده تا پايان سال 1400 بيش از 10 ميليون فارغ‌التحصيل دانشگاه‌ها به بازار کار کشور اضافه مي‌شوند که بايد مشاغلي براي آنها ايجاد شود. همه اين‌ها نشان مي‌دهد که فارغ‌التحصيلان دانشگاهي براي پيدا کردن شغل مدنظر خود روزهاي آساني را پيش‌رو ندارند و شايد يکي از بهترين راهکارهاي شاغل شدن آنها تشخيص درست نيازهاي بازار کار باشد.

برخي از موسسه‌هاي کاريابي در پاسخ به اينکه چقدر زمان براي يافتن شغل مرتبط با رشته تحصيلي نياز است؟ گفتند: براي يافتن شغل مناسب در رشته‌هاي مثلا عمران و گرافيک زمان بسيار زيادي لازم است، ولي همين افراد اگر مايل به فعاليت در شغل‌هاي کارمند اداري يا مسئول دفتر باشند، سريعتر وارد بازار کار مي‌شوند. براي برخي رشته‌هاي تحصيلي مانند برق نيز کاري وجود ندارد.

نماينده يکي از موسسه‌هاي کاريابي به اقتصادنيوز گفت: کار عقلاني اين است که افراد تحصيل کرده مهارت خود را در امور کامپيوتر، ورد، اکسل و تايپ بالا برده و در حوزه مسئول دفتر، حسابدار و کارمند اداري با حقوق پايه وزارت کار و بيمه تامين اجتماعي مشغول به کار شوند.

يکي از آگهي‌هاي استخدام که براي خانم‌ها خيلي به چشم ‌مي‌خورد شغل کارشناس فروش و بازارياب است که امروزه خيلي از جوانان تحصيل‌کرده مجبور به فعاليت در اين حوزه هستند. با اين حال چند روز پيش وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي عنوان کرد که در سال گذشته از 300 هزار نفري که براي مشغول به کار شدن به فرصت‌هاي شغلي جديد معرفي شدند بيش از 100 هزار نفر آنها فرصت‌هاي شغلي معرفي شده را نپذيرفتند. در واقع به نظر مي‌رسد مطابقت نداشتن ويژگي‌هاي فرصت‌هاي شغلي در بازار کار با انتظارات جويندگان کار نيز خود عاملي شده تا تعدادي از متقاضيان شغل همچنان بيکار بمانند.
*اقتصاد نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار