اگر در کره شمالی فوت کنید چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟
کد خبر: ۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار: 2015 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
 "گاردین" با اشاره به مراسم تشییع جنازه در کره شمالی برای فردی که فوت می کند می نویسد:"در کره شمالی مراسم روندی سه روزه را طی می کند. اولین کاری که می کنند مسدود کردن سوراخ های گوش و بینی فرد درگذشته با پنبه است. " گاردین در ادامه اشاره می کند که این کار برای جلوگیری از نشت آب و مایعات ترشح شده بدن فرد در گذشته به بیرون صورت می گیرد. به خصوص آن که بازماندگان درون دهان فرد درگذشته را با مواد غذایی از جمله برنج خام پر می کنند".
 
روزنامه "گاردین" با انتشار گزارشی این پرسش را مطرح کرده که در کره شمالی پس از مرگ افراد چه اتفاقی برای شان می افتد و مراسم و مناسک تشییع جنازه چگونه خواهد بود.

گاردین در ادامه اشاره می کند که پس از درگذشت فرد در پارچه ای سفید پوشانده می شود و در تابوت گذاشته می شود و ظرف سه روز اعضای خانواده در کنار جنازه باقی می مانند. این روزنامه اشاره می کند که دلیل اصلی سه روز باقی ماندن بازماندگان در کنار جسد آن است که آنان احتمال می دهند شاید او دوباره زنده شود. گاردین به نقل از یک منبع مطلع اشاره می کند که بسیار پیش آمده که مردمی در کره شمالی ادعا می کنند که پس از مرگ زنده شده اند.

این نشریه اشاره می کند که پس از سه روز اگر جنازه زنده نشود یا سوزانده می شود و یا در خاک دفن خواهد شد. سوزاندن نیز از سال 2000 میلادی در کره شمالی باب شده و روشی تازه در آن کشور محسوب می شود و بیش تر مختص به "پیونگ یانگ" پایتخت آن کشور است.

یکی از اهالی کره شمالی در پاسخ به پرسش "گاردین" درباره نوع آداب و مناسک دفن در کره شمالی می گوید:"کوه های اطراف شهر مکان های مورد علاقه برای دفن جنازه ها هستند." این نشریه اشاره می کند که مراقبت خوب از قبرها نیز برآمده از اعتقادات قدیمی کره ای است چرا که معتقدند اگر از جنازه ها به خوبی مراقبت نکنند مجازات خواهند شد.

 گاردین در ادامه می نویسد:"شیوه تازه سوزاندن افراد فوت کرده و نگهداشتن خاکستر آنان راهی آسان تر برای حفظ بقایای فرد درگذشته توسط اعضای خانواده و ادای احترام آنان به اوست. کره ای ها اکنون این کار را به طور گسترده ای به سفر به جاده های دور و بازدید از آرامگاه و مقبره ترجیح می دهند."

گاردین اشاره می کند که کره ای ها گرچه دین رسمی ندارند اما بسیاری از افراد به شدت در خرافات به سر می برند. دولت کره شمالی مخالف این موضوع است و با آن برخورد می کند اما شهروندان کره شمالی به طور مخفیانه این مناسک را به جا می آورند و با یکدیگر دیدار می کنند.

اندیشه ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار