برای شکل گیری دوستی واقعی و عمیق، صد ساعت زمان لازم دارید!
کد خبر: ۱۱۰۶۱۸
تاریخ انتشار: 2018 May 30    -    ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

برای شکل گیری دوستی واقعی و عمیق، صد ساعت زمان لازم دارید!

اغلب مردم دوستی های محکم و واقعی را براساس تعداد سالها می سنجند و هر چقدر سالهای بیشتری افراد در کنار هم باشند را دلیلی بر ریشه دار بودن و عُمق دوستی می پندارند. اما یک پژوهش جدید می گوید یک دوستی عمیق و واقعی برای شکل گیری نیازی به گذراندن سالهای طولانی ندارد بلکه می تواند در طول چند ساعت شکل بگیرد.

دوستی واقعی پس از صد ساعت شکل می گیرد!

دوستی واقعی پس از صد ساعت شکل می گیرد!اختصاصی «تابناک با تو»؛ اغلب مردم دوستی های محکم و واقعی را بر اساس تعداد سالها می سنجند و هر چقدر سال های بیشتری افراد در کنار هم باشند را دلیلی بر ریشه دار بودن و عُمق دوستی می پندارند. اما یک پژوهش جدید می گوید یک دوستی عمیق و واقعی برای شکل گیری نیازی به گذراندن سالهای طولانی ندارد بلکه می تواند در طول چند ساعت ایجاد شود. این پژوهش که در دانشگاه کانزاس آمریکا انجام شده، می گوید با گذراندن 80 تا 100 ساعت با هم می توانید به دوستان واقعی تبدیل شوید یعنی یک تعطیلات چهار روزه با فردی که برای اولین بار است او را می بینید می تواند دوستی عمیقی بین شما ایجاد کند.

دوستی واقعی پس از صد ساعت شکل می گیرد!

بر اساس این پژوهش «زمان» عامل مهمی در شکل گیری یک رابطه ی دوستانه است. پژوهشگران با در نظر گرفتن یک جامعه ی آماری متشکل از پانصد تن دریافتند که زمان و کیفیت سپری کردن آن با افراد مورد نظر در چنین فرآیندی تعیین کننده است. افراد در این پژوهش پس از گذشت پنجاه ساعت آماده بودند تا دوستی خود را توسعه دهند و ابعاد تازه تری به آن بدهند  و فرد مورد نظر خود را «دوست» خطاب می کردند. برای تبدیل شدن به دوستان صمیمی آنها فقط به 140 ساعت وقت نیاز داشتند.یک پژوهش پیشتر نشان داده بود که یک رابطه ی دوستانه ی خوب می تواند باعث بهبود سلامتی و افزایش کیفیت زندگی افراد شود و از تنهایی که موجب مرگ زودرس می شود جلوگیری کند.

برای شکل گیری یک دوستی واقعی و عمیق فقط صد ساعت زمان لازم دارید!

آخرین اخبار