از نظر علمی چگونه می توان فهمید که کسی به ما علاقه مند است؟
کد خبر: ۷۹۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 12    -    ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
تُن صدا افشایتان می کند؛
جذب کسی شدن، یک زبان ذهنی بین‌المللی است که اطلاعاتی را در مورد سلامتی و تمایل به باروری شخص جذب شده میدهد. از نقطه نظر بقا، بهترین شانس شما برای انتشار موفقیت‌آمیز ژن هایتان، یافتن یک همدم سالم و بارور است. هر چه که باشد، تولید نسل هدف تکاملی اصلی موجودات زنده است.
از نظر علمی چگونه می توان فهمید که کسی به ما علاقه مند است؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ ممکن است وقتی که دور و اطراف فرد مورد علاقه تان هستید، رفتارهایی ناجور و به اصطلاح ضایعی از شما سر بزند) البته که حق دارید، مگر نه؟ (اما چیزی که بیشتر از هر چیزی میتواند دست شما را رو کند گام صدای شما هنگام صحبت با اوست. اگر شما با لحنی با وی صحبت می کنید که اندکی پایین تر از گام طبیعی صدای شماست، این ممکن است به این معنا باشد که رویای برقراری رابطه‌ی عاطفی با شخص مورد خطابتان را در سر می پرورانید.
 
از نظر علمی چگونه می توان فهمید که کسی به ما علاقه مند است؟
 
میخواهید بدانید چه کسی از شما خوشش می‌آید؟ گوش‌هایتان را خوب باز کنید.

طبق مطالعه‌ای که نتیجه‌ی آن در سال ۲۰۱۰ در مجله‌ی زبان‌ بدن منتشر شد، اشخاص هنگام صحبت با کسی که به نظرشان جذاب می‌آید، به طور ناخودآگاه پیچشی در گام صدایشان به وجود می‌آورند. طبق نتیجه‌ی این مطالعه، مدارک زیادی موجود است که نشان میدهد افراد صدای خود را هنگام صحبت با افراد مختلف و در موقعیت‌های مختلف دستکاری میکنند.
 
به عنوان مثال، شما احتمالا هنگام صحبت با رئیس خود یا دروغ‌گویی لحن صدای خود را دستکاری می کنید. پژوهشگران این تحقیق پیش‌بینی کرده بودند که هنگام صحبت با شخص هدف‌گرفته‌شده، مردان گام صدای خود را زیر و زنان تُن صدای خود را بالا ببرند، زیرا بر این باور بودند که مردانی با صدای زیر و زنانی با تن صدای بالا از نظر جنس مخالفشان خواستنی‌تر هستند، اما اینگونه نبود؛ عجیب است، اینطور نیست؟
 
 از نظر علمی چگونه می توان فهمید که کسی به ما علاقه مند است؟
 
با این‌که نتایج این تحقیق ممکن است عاقلانه‌ به نظر نیاید، اما با مطالعات دیگر همخوانی دارد. برای نمونه، در مطالعه‌ای در سال ۱۹۷۹ از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا صدایی جذاب از خود بروز داده و شبیه‌سازی کنند. به این منظور، هم مردان و هم زنان تن صدای خود را به نحو قابل توجهی پایین آوردند، حتی می توان گفت که زن ها بیشتر از مردها گام صدای خود را به پایین متمایل کردند. این را هم بدانید که جعبه‌صدای شما اولین نمایشگر احساسات شماست اما آخرین آنها نیست.

به‌علاوه‌ی تغییر صدای شما، حضور در اطراف کسی که دیدی عاشقانه نسبت به او دارید میتواند به روش‌های متفاوتی روی شما تاثیر بگذارد، اما چرا عاشق میشویم؟ اگر به جنبه‌ی علمی قضیه نگاه کنیم، اینکه چرا ویژگی های خاصی را جذابیت تلقی میکنیم، به این نتیجه میرسیم که جذب کسی شدن، یک زبان ذهنی بین‌المللی است که اطلاعاتی را در مورد سلامتی و تمایل به باروری شخص جذب شده میدهد. از نقطه نظر بقا، بهترین شانس شما برای انتشار موفقیت‌آمیز ژن هایتان، یافتن یک همدم سالم و بارور است. هر چه که باشد، تولید نسل هدف تکاملی اصلی موجودات زنده است.
 
از نظر علمی چگونه می توان فهمید که کسی به ما علاقه مند است؟ 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
1
3
به همین سادگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار