مهار اضطراب با هفت راهکار طلایی
کد خبر: ۷۴۸۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
زندگی در آرامش؛
استرس به تدریج مزمن می شود تا جایی که به تحریک پذیری منجر شده و با علائم اضطراب، دردهای عضلانی، سردرد، فشار خون بالا و... بروز می کند. اما برای دوری از این حالات چند راهکار بسیار موثر را پیشنهاد می کنیم. رعایت هر کدام آنها با توجه به شرایط فردی تاثیر قابل توجهی در آغاز روزی سراسر نشاط و سرحالی دارد.
مهار استرس با ۷ راهکار طلاییبه گزارش «تابناک با تو»؛ استرس بخشی از زندگی روزمره است. این هیجان طبیعی مانند یک مکانیسم محرک برای رویارویی با چالش های زندگی روزمره عمل می کند.استرسی که به خوبی کنترل شود نه تنها منفی نیست بلکه سازنده بوده و قدرت حل مسائل و مشکلات مختلف را به فرد می دهد.
 
اما مشکل زمانی آغاز می شود که فرد قدرت مدیریت استرس را نداشته باشد و این هیجان به شکل مخربی در وجود او باقی بماند. در این حالت مغز واکنش تدافعی داشته و قادر به عملکرد منطقی و درست نیست.

در چنین شرایطی استرس به تدریج مزمن می شود تا جایی که به تحریک پذیری منجر شده و با علائم اضطراب، دردهای عضلانی، سردرد، فشار خون بالا و... بروز می کند. اما برای دوری از این حالات چند راهکار بسیار موثر را پیشنهاد می کنیم. رعایت هر کدام آنها با توجه به شرایط فردی تاثیر قابل توجهی در آغاز روزی سراسر نشاط و سرحالی دارد.

کمی زودتر از خواب برخیزید

گرچه بیدار شدن صبح زود مشکل است اما کمی بیشتر خوابیدن به استرس و عجله بقیه روز نمی ارزد. سعی کنید حداقل نیم ساعت زودتر از رختخواب بیرون بیایید. در این صورت آرامش بهتری برای صبحانه خوردن و آماده شدن خواهید داشت زیرا با عجله رفتن استرس را تشدید می کند. همچنین هوشیاری و آمادگی فعالیت های روزمره افزایش می یابد. از طرفی می توان با چند تمرین ساده ورزشی به راحتی با استرس و اضطراب مقابله کرد.
 
 
 

چند جرعه کوچک آب بنوشید

ترفند اصلی برای مدیریت استرس روزانه دوری از عجله، افزایش هوشیاری و درک صحیح رویارویی با نیازها و فعالیت های حقیقی است. فعالیت های روزمره با عوامل بیرونی مانند انتظارات دیگران، انجام کارهای تازه و اتمام امور نیمه تمام ارتباط دارد. به همین دلیل باید روحیه را تقویت کرد، نگاهی بهتر به درون خود و توانایی ها داشت و نیاز به تامین اکسیژن و پاکسازی بدن را جدی گرفت. راهکار ساده رسیدن به این حالت مطلوب، نوشیدن یک لیوان آب در حال ناشتاست؛ البته در کمال آرامش و بدون عجله.
 
 

پنج دقیقه ریلکسیشن داشته باشید

مدیتیشن کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و تاثیر بسیار مثبتی بر مغز دارد. این تمرینات باعث آرامش، دوری از فشارهای عصبی، کنترل اضطراب و توجه به حالات دورنی می شود.
البته باید توجه داشت که تمرینات ریلکسیشن نیاز به مداومت دارد و تاثیر آن با گذشت یک هفته مشخص نمی شود اما پس از مدتی که روح و روان با درون ارتباط مطلوبی برقرار کرده و از بیهودگی های بیرون فاصله می گیرد، آرامش عمیقی وجود فرد را در برمی گیرد.
 
 

کمی ورزش کنید

گنجاندن ورزش در برنامه روزمره وقت زیادی از شما نمی گیرد و حداقل 10 دقیقه در روز کافی است. پس از بیدار شدن از خواب، نوشیدن یک لیوان آب و مدیتیشن، چند حرکت کششی یا پیاده روی داشته باشید. البته تمرین ورزشی را باید متناسب با شرایط جسمانی و تمایل خود انتخاب کنید و البته ناگهان به بدن فشار نیاورید.
انجام تمرینات ورزشی به بهبود جرریان خون، تقویت قلب، غلبه بر تاثیرات منفی استرس و مدیریت هیجانات روزمره کمک می کند.
 
 

خوراکی های ضد استرس را در وعده صبحانه بخورید

بهترین روش برای شروع روزی خوب، توجه به تغذیه است. دست سخاوتمند طبیعت خوراکی هایی در اختیار ما قرار داده که به خاطر آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و پروتئین ها قوای بدن را تقویت کرده و توانایی مقابله با استرس به بهترین شکل را افزایش می دهد.
از جمله این خوراکی های عالی برای وعده صبحانه می توان به جو دوسر، پرتقال، تخم مرغ، شکلات تلخ، آووکادو، گردو و دمنوش بابونه است.
 
 
 

روز خود را به تصویر بکشید

یک استراتژی عجیب برای مقابله با استرس روزمره به تصویر کشیدن اتفاقات و مسائل روزمره است. با خود تصور کنید که:
امروز آرام خواهم بود.
هیچ کس نمی تواند آرامش درونی مرا به هم بزند.
من با اتفاقات روزمره مواجه می شوم و هیچ چیز نمی تواند حال مرا بد کند.
توانایی هایم را می شناسم، می دوانم که از زندگی چه می خواهم و هیچ کس نمی تواند احساس ضعف را در من تلقین کند.
امروز در کنار قبول مسئولیت ها و مسائل روزمره قول می دهم چند دقیقه ای وقت برای خود، لذت ها و آرامشم اختصاص دهم.
 

با هیجانات مثبت از منزل بیرون بروید

چند بار پیش آمده که با بد اخلاقی و پس از جر و بحث با همسر یا فرزندان از منزل بیرون آمده اید؟ بی شک چنین رفتارهایی زمینه ساز استرس و دیگر حالات روحی منفی هستند که در تمام فعالیت های روزمره تاثیر می گذارند.
سعی کنید با شادابی و انرزی مثبت روز خود را آغاز کنید و به محل کار بروید. با کلمات محبت آمیز و عاشقانه از اعضای خانواده خداحافظ کنید. این فکر را در خود پرورش دهید همه چیز خوب پیش می رود و شما شایسته خوشبختی و خوشحالی هستید. روحیه شاداب و ارام تعادل زندگی را تضمین می کند.
 
 
منبع: روزنامه سپیده دانایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
4
والله ما که بیکاریم و اصلا از منزل بیرون نمیریم که عجله داشته باشیم!
بنابراین استرس هم نداریم!

صبحونمونن هم نون و پنیر و چایی شیرینه

اصلا آووکادو و شکلات تلخ و گردو و ... چی هست؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار